اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

مجلس با انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت مخالف است/ تصویب این مصوبه واردات را افزایش خواهد داد

مجلس با انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت مخالف است/ تصویب این مصوبه واردات را افزایش خواهد داد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت مخالف است چراکه تصویب این مصوبه واردات را افزایش خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خاورستان، درخصوص صحبت‌های مطرح شده مبنی بر تصمیم سران قوا برای انتقال شرکت‌ بازرگانی دولتی ایران (GTC) از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت، گفت: نمایندگان مجلس با این انتقال مخالف هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ,  خاورستان،,  , خاورستان،, خاورستان،,  درخصوص صحبت‌های مطرح شده مبنی بر تصمیم سران قوا برای انتقال شرکت‌ بازرگانی دولتی ایران,  (GTC) , از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت، گفت, :,  نمایندگان مجلس با این انتقال مخالف هستند.,

 

,

وی افزود: وزارت صنعت معدن تجارت که مبتنی بر صنایع، معادن، تجارت و بازرگانی است نمی‌تواند با این حجم از فعالیت کار را به پیش ببرد و نباید مسئولیتی بیشتری به این وزارت خانه واگذار کرد.

,

 

,

این نماینده مردم در خانه ملت خاطرنشان‌کرد: نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس به این انتقال معترض هستند چراکه بحث دورزدن مجلس نیز در این خصوص مطرح است.

,

 

,

افضلی یادآورشد: شرایط کشور، تحریم و مواردی که دولت لازم دانسته در خصوص این تصمیم بیان کرده است اما در واقع انتقال شرکت بازرگانی دولتی به وزارت صمت به ضرر بخش تولید بوده وسبب افزایش واردات در کشور می‌شود.

,

 

,

وی گفت: با این‌که در جریان انتقال این شرکت عنوان شده که سیاست گذاری با بخش کشاورزی باشد، نباید انتقال شرکت دولتی بازرگانی ایران صورت بگیرد.

,

 

,

این نماینده مردم در خانه ملت ادامه‌داد: وزارت جهادکشاورزی طبق تمرکز بر قانون انتزاع که سال 91 به تصویب رسیده است؛ باید هرسال 10 درصد از واردات محصولات کشاورزی را کاهش دهد و به مرز خودکفایی برسیم اما این خودکفایی تحقق پیدا نکرده است.

,

 

,

 

,

افضلی تصریح کرد: در تامین دانه‌های روغنی، ذرت و سویا و خیلی چیزها وابستگی به خارج داریم و نتوانسته‌ایم به خودکفایی برسیم.

,

 

,

وی ضمن تاکید بر این‌که باید با دیدگاه خودکفایی قانون‌گذاری کرد، گفت: اگر وارداتی در کشور صورت می‌گیرد باید براساس تولیدات داخلی و برقراری توزان باشد و نباید به گونه ای باشد که به تولید داخل ضربه وارد شود.

,

 

,

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: این مصوبه تازه وارد مجلس شده و کمیسیون کشاورزی مجلس قرار است در این خصوص جلسه ای بگذارد و جزئیات این طرح را بررسی کند.

,

 

,

وی ضمن تاکید بر این‌که انتقال این شرکت بازرگانی دولتی ایران مشکلات گذشته را برای کشور ایجاد خواهد کرد، یادآورشد: با توجه به شرایط تحریم، باید دید اجرای این طرح چقدر به صلاح مردم و جامعه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه