اخبار داغ

چرخ زندگی به همت مردانه بانوان کارآفرین می‌چرخد/ 40 زن بی‌سرپرست نان‌آور خانه شدند

چرخ زندگی به همت مردانه بانوان کارآفرین می‌چرخد/ 40 زن بی‌سرپرست نان‌آور خانه شدند
40 زن بی سرپرست و بد سرپرست به همت بانوان کارآفرین در مرکز اشتغالزایی الزهرا(س) خرم‌آباد نان آور خانه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید عناوین متعددی بود که طی چند سال اخیر از جانب رهبری به‌عنوان شعار سال معرفی و در جلسات متفاوت با مسئولان و اقشار مختلف مردم بر ضرورت احیای این موارد تأکید شده است تا جایی که بسیاری از دلسوزان برای ایجاد کار، تولید و کارآفرینی در کارگاه عظیم کشور ورود کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

 

,

دراین‌بین بانوان با راه‌اندازی مشاغل خانگی به‌عنوان افرادی تأثیرگذار در مقاوم کردن اقتصاد خانه حضوری چشم‌گیر داشته‌اند؛ مرکز اشتغال‌زایی الزهرا(س) ازجمله مراکز کارآفرینی خرم‌آباد است که به همت فاطمه قاضی از خیران لرستانی به‌عنوان سنگری اقتصادی با اهدافی بلند در بحبوحه جنگ اقتصادی دشمن آغاز به کارکرده است.

,

 

,

مهوش انوری مدیر هماهنگ‌کننده این مرکز با اشاره به اهمیت فعالیت‌های اقتصادی بانوان اظهار داشت: این مرکز باهدف حمایت از زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست و ترویج روحیه فرهنگ کار و تلاش با تکیه به ظرفیت و توان نیروی داخلی در نیمه شعبان امسال افتتاح شد.

,

 

,

سرپرست مرکز اشتغالزایی الزهرا خرم آباد

, سرپرست مرکز اشتغالزایی الزهرا خرم آباد,

 

,

ایجاد اشتغال برای 40 زن بی سرپرست

, ایجاد اشتغال برای 40 زن بی سرپرست, ایجاد اشتغال برای 40 زن بی سرپرست,

وی افزود: به همت چند نفر از خیران، دستگاه‌های موردنیاز برای شروع کار تهیه و بلافاصله بعد از شناسایی خانواده‌های کمتر برخوردار محله از بانوان برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این مؤسسه دعوت به عمل آمد.

,

 

,

انوری با اشاره به پرداخت دستمزد کارگران به‌صورت روزانه تصریح کرد: تاکنون برای بیش از 40 نفر از بانوان که از مناطق مختلف سطح شهر به این مرکز مراجعه کرده‌اند شرایط اشتغال فراهم‌شده است.

,

 

,

سبزی خورد کن -مرکز اشتغالزایی الزهرا خرم آباد

, سبزی خورد کن -مرکز اشتغالزایی الزهرا خرم آباد,

 

,

وی بابیان اینکه هرگونه کمک به مؤسسه غیر نقدی و در قالب خرید تجهیزات بوده است خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در قالب پرداخت وجه نقد خواستار کمک به مرکز بودند اما بسته به نوع فعالیت‌های موسسه از آن‌ها خواسته شد که وسیله و دستگاه‌های موردنیاز را تهیه کنند.

,

 

,

کارآفرین خرم‌آبادی بیان کرد: با همکاری سپاه خرم‌آباد به فاصله سه روز بعد از دریافت چرخ‌خیاطی، سفارش دوخت بیش از 160 دست لباس فرم مدارس پذیرفته شد که در همین راستا تعدادی از بانوان مشغول به کار شدند.

,

 

,

اشتغالزایی مراکز کارآفرینی -- رونق تولید-خرم اباد

, اشتغالزایی مراکز کارآفرینی -- رونق تولید-خرم اباد,

 

,

تلاش در جهت رونق تولید

, تلاش در جهت رونق تولید, تلاش در جهت رونق تولید,

قاضی‌زاده دیگر کارآفرین و فعال اقتصادی حاضر در مرکز اشتغال‌زایی الزهرا(س) عنوان کرد: با توجه به سفارش‌های روزانه و استقبال بانوان برای اشتغال و درآمدزایی، شرایط گسترش مرکز اشتغال‌زایی وجود دارد که در این زمینه نیازمند مکان بزرگ هستیم چراکه با توجه به کمبود فضا و مراحل تهیه و بسته‌بندی مواد غذایی خشک مجبور به تقسیم‌کار در بین نیروها در فواصل زمانی متفاوت چندروزه هستیم.

,

 

,

وی بابیان اینکه به‌هیچ‌عنوان دنبال منفعت شخصی نبوده و ملاک کار تنها رضایت خداوند و خوشحالی مادر و فرزندان در خانواده‌های بی‌بضاعت است گفت: با در اختیار داشتن سوله‌ای بزرگ البته به همراه تجهیزات و همچنین سرویس رفت‌وآمد می‌توانیم ضمن به‌کارگیری نیروها به طورهمزمان پذیریش سفارشات بیشتر در مناطق مختلف و هم‌چنین صادرات به دیگر استان‌ها را داشته باشیم.

,

 

,

بسته بندی مواد غذایی- مرکز اشتغالزایی الزهرا

, بسته بندی مواد غذایی- مرکز اشتغالزایی الزهرا,

 

,

قاضی‌زاده تهیه و بسته‌بندی مواد غذایی و انواع میوه و سبزی خشک، خیاطی، گلدوزی، چرم‌دوزی و ... را ازجمله فعالیت‌های مرکز اشتغال‌زایی مذکور برشمرد و گفت: شروع فعالیت روزانه نیروهای مؤسسه الزهرا(س) با قرائت قرآن و توکل به خداوند رزاق بوده و در این مدت شاهد تغییرات مثبت رفتاری در میان بانوان بد سرپرست وبی سرپرست هستیم.

,

 

,

این موارد تنها نمونه‌ای از اجرای هدفمند و ارزشمند فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی یک مرکز کارآفرینی و تلاش جهادی بانوان انقلابی شهرمان است که برای استمرار و اثربخشی گسترده‌تر نیاز به حمایت مسئولان ذی‌ربط  دارد، حال که دشمن هرروز با تحریم و فشارهای اقتصادی درصدد ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم بوده ورود متحدانه برای مقاوم نمودن اقتصاد در میان خانواده‌ها و به‌تبع آن کل جامعه و درنهایت شکست دشمن ضروری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه