اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

استعفا پشت استعفا؛ بهانه های دنباله دار ظریف برای فرار از پاسخگویی در قبال ناکامی برجام/ آقای ظریف؛ به جای انتقاد از گاندو به موضوعات بین المللی بپردازید

استعفا پشت استعفا؛ بهانه های دنباله دار ظریف برای فرار از پاسخگویی در قبال ناکامی برجام/ آقای ظریف؛ به جای انتقاد از گاندو به موضوعات بین المللی بپردازید
درحالی که کشورمان در حوزه دیپلماسی خصوصا بحث دزدی نفتکش ایرانی توسط انگلیسی ها با چالش هایی روبروست، وزیر خارجه کشورمان وقت خود را معطوف به سریال گاندو کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دولت‌های روحانی به دولت دیپلماتیک معروف هستند. این موضوع به سبب سرمایه گذاری ویژه ای است که دولت بر روی امر دیپلماسی انجام داد. دولتی که خود را دولت دیپلماسی و مذاکره می خواند حالا خود را معطوف به یک سریال تلویزیونی کرده که مدت هاست پخش آن به اتمام رسیده اما هنوز سریال حواشی دولتمردان درباره سریال گاندو به پایان نرسیده است. بعد از مجموعه توئیت های خاص «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی دولت حالا شاهد نامه انتقادی محمد جواد ظریف آنهم در سطوح بالا هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
درست 5 ماه پس از استعفای نسنجیده محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه به خاطر عدم حضورش در دیدار روحانی و بشار اسد، او بار دیگر موضوع کناره‌گیری خود از این سمت را مطرح کرد؛ این‌بار به بهانه عجیب پخش سریال «گاندو» از تلویزیون و ادعای تضعیف وزیر امور خارجه در آن!
, ,
 
,
شامگاه یکشنبه اخبار تایید نشده‌ای مبنی بر نامه محمد جواد ظریف به رهبر معظم انقلاب و طرح موضوع کناره‌گیری او از وزارت امور خارجه منتشر شد.
,
 
,
این خبر خیلی زود و توسط سخنگوی وزارت امور خارجه تایید شد. عباس موسوی دیروز، در نشست خبری درباره نامه ظریف به مقام معظم رهبری درباره سریال «گاندو» گفت: « من این خبر را تایید می‌کنم، این نامه از سوی وزیر امور خارجه به مقام معظم رهبری نوشته شد. صداوسیما از سازمان‌های زیر نظر مقام معظم رهبری است و اگر قرار بود گلایه‌ای باشد باید خدمت ایشان گفته می‌شد به جای اینکه به دیگران گفته شود.»
, این خبر خیلی زود و توسط سخنگوی وزارت امور خارجه تایید شد. عباس موسوی دیروز، در نشست خبری درباره نامه ظریف به مقام معظم رهبری درباره سریال «گاندو» گفت: « من این خبر را تایید می‌کنم، این نامه از سوی وزیر امور خارجه به مقام معظم رهبری نوشته شد. صداوسیما از سازمان‌های زیر نظر مقام معظم رهبری است و اگر قرار بود گلایه‌ای باشد باید خدمت ایشان گفته می‌شد به جای اینکه به دیگران گفته شود.», این خبر خیلی زود و توسط سخنگوی وزارت امور خارجه تایید شد. عباس موسوی دیروز، در نشست خبری درباره نامه ظریف به مقام معظم رهبری درباره سریال «گاندو» گفت: « من این خبر را تایید می‌کنم، این نامه از سوی وزیر امور خارجه به مقام معظم رهبری نوشته شد. صداوسیما از سازمان‌های زیر نظر مقام معظم رهبری است و اگر قرار بود گلایه‌ای باشد باید خدمت ایشان گفته می‌شد به جای اینکه به دیگران گفته شود.»,
 
,
وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا در برابر انتقادات دل‌نازک شدید، گفت: «خیر، اصلا دل‌نازک نشدم؛ اتفاقا در برابر انتقادات بسیار شکیبا هستم و هیچ مشکلی با انتقاد ندارم.»
,
 
,
ظریف تاکید کرد: «انتقاد با تخریب، توهین و افترا فرق بسیار دارد و امیدوارم این بلیه از جامعه ما برداشته شود و به دنبال توهین و تخریب شخصیت افراد نباشیم.»
,
 
,
جالب اینجاست که درحالی دولت دیپلمات و دیپلمات بلندپایه دولت یعنی ظریف خود را معطوف یک سریال کرده است که موضوعات بین المللی قابل توجهی در سطح جهانی برای کشورمان وجود دارد. از ماجرای طول و دراز و بی نتیجه برجام و ملحقات آن یعنی اینستکس و ... بگذریم .این روزها مسئله دزدی دریایی انگلیس‌ها از کشورمان موضوع مهمی است که تیم دیپلماسی بایستی به آن رسیدگی کند. بسیاری از کارشناسان خارجی بر این باورند که توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق توسط انگلیسی ها امری غیر قانونی بوده است. 
, جالب اینجاست که درحالی دولت دیپلمات و دیپلمات بلندپایه دولت یعنی ظریف خود را معطوف یک سریال کرده است که موضوعات بین المللی قابل توجهی در سطح جهانی برای کشورمان وجود دارد. از ماجرای طول و دراز و بی نتیجه برجام و ملحقات آن یعنی اینستکس و ... بگذریم .این روزها مسئله دزدی دریایی انگلیس‌ها از کشورمان موضوع مهمی است که تیم دیپلماسی بایستی به آن رسیدگی کند. بسیاری از کارشناسان خارجی بر این باورند که توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق توسط انگلیسی ها امری غیر قانونی بوده است. , جالب اینجاست که درحالی دولت دیپلمات و دیپلمات بلندپایه دولت یعنی ظریف خود را معطوف یک سریال کرده است که موضوعات بین المللی قابل توجهی در سطح جهانی برای کشورمان وجود دارد. از ماجرای طول و دراز و بی نتیجه برجام و ملحقات آن یعنی اینستکس و ... بگذریم .این روزها مسئله دزدی دریایی انگلیس‌ها از کشورمان موضوع مهمی است که تیم دیپلماسی بایستی به آن رسیدگی کند. بسیاری از کارشناسان خارجی بر این باورند که توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق توسط انگلیسی ها امری غیر قانونی بوده است. , ,
 
,
حتی کارشناس بی بی سی فارسی نیز بر این امر اذعان می کند. با این اوصاف، این امر دیپلماسی قوی و قانونی کشورمان را برای گرفتن حق ایران از انگلیس را می طلبد. با این شرایط اینکه ظریف در چنین فضایی خود را معطوف به یک سریال انتقادی کرده است و برای آن به رهبر معظم انقلاب هم نامه می نویسد و بازهم موضوع استعفای وی در محافل رسانه‌ای برای چندین بار به گوش می رسد، بسیار قابل توجه و عدم شناخت اولویت ها توسط وزارت خارجه و دولت است. 
, حتی کارشناس بی بی سی فارسی نیز بر این امر اذعان می کند. با این اوصاف، این امر دیپلماسی قوی و قانونی کشورمان را برای گرفتن حق ایران از انگلیس را می طلبد. با این شرایط اینکه ظریف در چنین فضایی خود را معطوف به یک سریال انتقادی کرده است و برای آن به رهبر معظم انقلاب هم نامه می نویسد و بازهم موضوع استعفای وی در محافل رسانه‌ای برای چندین بار به گوش می رسد، بسیار قابل توجه و عدم شناخت اولویت ها توسط وزارت خارجه و دولت است. , حتی کارشناس بی بی سی فارسی نیز بر این امر اذعان می کند. با این اوصاف، این امر دیپلماسی قوی و قانونی کشورمان را برای گرفتن حق ایران از انگلیس را می طلبد. با این شرایط اینکه ظریف در چنین فضایی خود را معطوف به یک سریال انتقادی کرده است و برای آن به رهبر معظم انقلاب هم نامه می نویسد و بازهم موضوع استعفای وی در محافل رسانه‌ای برای چندین بار به گوش می رسد، بسیار قابل توجه و عدم شناخت اولویت ها توسط وزارت خارجه و دولت است. ,
 
,
به هر شکل امروز در حوزه دیپلماسی با توجه به اینکه شرایط حساسی با روی کار آمدن تیم تندروی آمریکایی در کاخ سفید بوجود آمده است، دیپلماسی ابرازی مهم برای رسیدن به مقاصد ایران دراین حوزه است. به هر شکل آنچه امروز در وزارت خارجه اتفاق می افتد به نوعی نشان می دهد که ظریف و تیم وی چندان به اولویت های دیپلماتیک توجه لازم ندارند. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه