اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

روند اجرای طرح برند شهری به کندی پیش‌ می‌رود

روند اجرای طرح برند شهری به کندی پیش‌ می‌رود
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به روند اجرای طرح برند شهری زنجان گفت: این طرح در دست اقدام بوده ولی روند اجرای آن به کندی پیش‌ می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; غلامحسین جمیلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان در مورد تعیین تکلیف طرح برند شهری زنجان اظهار کرد: روند اجرای این طرح در حال انجام بوده و یک مقدار شکل انجام  و سرعت انجام آن در استان کند است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی بیان کرد: سرعت روند اجرای آن متناسب با انجام یک پروژه ایده‌آل نیست و چون این کار یک کار خاصی بوده و در انحصار مجری و مشاوره پروژه بوده و کاری نیست که همگان بتوانند آن را انجام دهند و مجبور هستیم این شرایط را بپذیریم.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: تغییراتی که در ارکان مختلف استان اتفاق افتاد این طرح را تحت تاثیر قرار داد و یک بخشی نیز به دلیل گرانی‌ها و مشکلات مختلف اعم از تغییر دست مزدها و نرخ‌ها برمی‌گردد ولی چون قرارداد منعقد شده بود و برای مشاوره نیز صرفه اقتصادی نداشت که این مسائل منجر به کندتر شدن روند اجرا شد.

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,

راه‌اندازی مرکز راهبری کسب و کار در اتاق بازرگانی زنجان با رویکرد کارآفرینی

, راه‌اندازی مرکز راهبری کسب و کار در اتاق بازرگانی زنجان با رویکرد کارآفرینی, راه‌اندازی مرکز راهبری کسب و کار در اتاق بازرگانی زنجان با رویکرد کارآفرینی, راه‌اندازی مرکز راهبری کسب و کار در اتاق بازرگانی زنجان با رویکرد کارآفرینی,

وی عنوان کرد: در حال حاضر به جاهای خوبی در این طرح رسیدیم و امیدوار هستیم که خیلی زودتر بتوانیم نتیجه آن را منتشر کنیم.

,

جمیلی در ادامه با اشاره به اینکه برخی تصمیمات اشتباه برای فعالان بخش خصوصی مشکل ساز شده است افزود: اگر قدری در خیلی از عکس‌العمل‌ها و تصمیم‌گیری‌ها تامل داشتیم خیلی از این تصمیات را نمی‌گرفتیم و تصمیمات عجولانه به خاطر پیش‌گیری از وقوع خیلی از خسارتهای احتمالی گرفته می‌شود که اگر قدری منتظر می‌شدیم شاید آن تصمیم را هم نمی‌گرفتیم.

,

وی افزود: شاید این تصمیمات در جای خود درست باشد ولی کارآمدی لازم را نداشته و اگر قدری تعداد تصمیمات کمتر شود قطعا درگیریها، اشکالات و گشایش در کارها بهتر خواهد بود.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: اصولا ما تصمیم‌ می‌گیریم روند کارها را بهتر کنیم ولی خود برخی از تصمیمات باعث بروز مشکلات می‌شود.

,

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات و خروجی جلسات شورای استانی دولت و بخش خصوصی افزود: بعضی از موضوعاتی که در این جلسات مطرح است جنبه تکراری دارد و برخی از چیزها باید بارها و بارها تکرار شود و اشکالات باید مرتبا گفته شود.

,

جمیلی عنوان کرد: مطرح شدن برخی از موضوعات در این جلسات به معنی انجام نشدن آن نیست و حتی برخی از اقدامات ممکن است انجام شده ولی به روند بهبود و رضایت کامل نرسیده آن موضوع به صورت تکراری در جلسه شورای استانی دولت و بخش خصوصی مطرح می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های سرمایه‌گذاری در استان زنجان ایده‌آل است افزود: این روند ایده آل بودن بر مبنای میانگین کشوری مطرح می‌شود.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به پایین بودن اشتغال استان در بخش خدمات و اقدامات بخش خصوصی در این حوزه عنوان کرد: درست است که استان زنجان از شاخص‌های میانگین و بهره‌‌مندی از جی‌دی‌پی حاصل از این بخش در استان بی‌نصیب است که می‌توانست خیلی از ضعف‌های ما را در استان جبران کند ولی در تئوری‌های اقتصادی موضوعی با عنوان مزیت نسبی مطرح بوده که این مزیت نسبی در استان زنجان بیشتر در حوزه صنعتی است.

,

وی افزود: استان زنجان به این بخش توجه کرده و در این بخش رشد قابل توجهی داشته و سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر بوده و نهایتا استعداد حضور مردم در بقیه بخش‌ها کمتر بوده و یک سرمایه‌گذار نیز می‌بیند استان زنجان در حوزه صنعتی جنبه قابل قبولی دارد سرمایه‌گذاری در این حوزه را بیشتر ترجیح می‌دهد.

,

جمیلی افزود: اگر استان ما در حال حاضر حوزه خدمات رونق بیشتری داشت قطعا باید حوزه صنعتی را از دست می‌دادیم.

,

وی عنوان کرد: تصور بنده در این است که هنوز امکان بهبود شرایط حوزه خدمات بدون لطمه خوردن به سایر بخش‌های دیگر وجود دارد ولی متولیان آن مانند اتاق اصناف و حوزه‌های خدماتی گردشگری و توریستی و فنی مهندسی‌ها باید قدری همت بیشتری داشته باشند.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان افزود: برای توسعه بخش خدمات تلاش می‌کنیم در این شرایط خاص با بهره‌گیری از نیروی انسانی ماهری که امروز در کشور وجود دارد اقداماتی را انجام داده و از پروژه‌ها، معاهده‌ها و مناقصات بین‌المللی بهره‌مند شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه