اخبار داغ

یک دغدغه‌مند مسئله بحرانی شدن آب دشت اسدآباد:

هیدورگراف تراز آب زیرزمینی دشت ممنوعه اسدآباد نیازمند شفاف سازی است

هیدورگراف تراز آب زیرزمینی دشت ممنوعه اسدآباد نیازمند شفاف سازی است
مدیر عامل خانه حامی کشاورز شهرستان اسدآباد خواستار شفاف سازی و حضور نمایندگان کشاورزان و سمن‌ها به هنگام داده برداری هیدورگراف تراز آب زیرزمینی دشت ممنوعه و بحرانی اسدآباد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ ظهر امروز جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اسدآباد با حضور مجید درویشی فرماندار اسدآباد در سالن اجتماعات این فرمانداری در حالی برگزار شد که مدیرعامل خانه حامی کشاورز شهرستان به عنوان یکی از دغدغه مندان این حوزه دعوت نشده است و بنا به گفته وی به مزاج مسئولان خوش نمی آید که انتقاد کنیم!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی در پیامی به این پایگاه خبری از دست کاری آمار و ارقام هیدورگراف تراز آب زیرزمینی دشت اسدآباد خبر داده است و خواستار شفاف سازی و حضور نمایندگان کشاورزان و سمن‌ها به هنگام داده برداری هیدورگراف تراز آب زیرزمینی دشت ممنوعه بحرانی اسدآباد شد.

,

مدیر عامل خانه حامی کشاورز شهرستان اسدآباد در ادامه نوشته است که: چه کسی باید از حق آب من و تو و ذینفعان دشت و ساکنان آن دفاع کند؛ چه کسانی باید دلسوز و دغدغه‌مند نگذارند که سرنوشت کبودراهنگ و فامنین و.... در انتطار دشت زیبا و سرسبز اسدآباد نباشد؛جز مطالبه گری و شفاف سازی و برخورد با مدیران کم کار و بی تفاوت و نامسئول!

, چه کسی باید از حق آب من و تو و ذینفعان دشت و ساکنان آن دفاع کند؛ چه کسانی باید دلسوز و دغدغه‌مند نگذارند که سرنوشت کبودراهنگ و فامنین و.... در انتطار دشت زیبا و سرسبز اسدآباد نباشد؛جز مطالبه گری و شفاف سازی و برخورد با مدیران کم کار و بی تفاوت و نامسئول!,

آنچه که بر سر شهرهای هجوار افتاد، نتیجه سال‌ها سوءمدیریت در منابع حیاتی آب استان بود، مدیرانی که آمارو ارقام را داشتند و کاری نکردند و هزاران نفر بیکار و آواره و مهاجر و حاشیه نشین درست کردند؛ انها شهر و روستای شان بخاطر بی ابی ترک کردند، قطعا ما نمی گذاریم این اتفاق در مورد دشت زیبای اسداباد بیفتد.

,

اینکه دور یک جلسه بشینیم و مسئله آب را اختصاص بدهیم، به مسائل کوچکتر و آمار و ارقامی که همیشگی است و دردی را دوا نکرده و مصوباتی که بر روی کاغذ مانده است، به چه درد نجات ته مانده منابع آب زیرزمینی اسدآباد می خورد!؟

,

دشت تشنه ممنوعه بحرانی که سالانه بیش از ۲۰۰میلیون مترمکعب آب حیاتی دشت را آن استخراج میشود ۵۰ برابر سد ۴ میلیون مترمکعب نعمت آباد اسدآباد با هزینه کلان ان!

, دشت تشنه ممنوعه بحرانی که سالانه بیش از ۲۰۰میلیون مترمکعب آب حیاتی دشت را آن استخراج میشود ۵۰ برابر سد ۴ میلیون مترمکعب نعمت آباد اسدآباد با هزینه کلان ان!,

چرا آقایان از انتقاد خوششان نمی آید از زیر سوال بردن کم کاری ها که می تواند منجر به فاجعه ای برای منابع آب زمینی اسدآباد شود!

, چرا آقایان از انتقاد خوششان نمی آید از زیر سوال بردن کم کاری ها که می تواند منجر به فاجعه ای برای منابع آب زمینی اسدآباد شود!,

جلسه شورای حفاظت آب تنها جلسه ای است که بعد از پنج شش ماه یکبار در یک فرصت دوساعت صدای مظلومیت و مهجوریت منابع آب زیرزمینی اسدآباد باید در آن شنیده می شود؛ آیا رواست این جلسه به ارائه آمار و ارقامی که هر ساله ارائه شده اما وضعیت همچنان ممنوعه بحرانی است!

,

کوتاهی و کم کاری مسئولین استانی و شهرستانی بلای بی آبی و خشک شهرهای کبودراهنگ و فامنین و قهاوند آورد؛ اینکه ما رتبه اول مقام نصب کنتور را در استان داریم اما محدودیت در اعمال اب دشت صورت نمی گیرد و جریمه شدن و کنتورها تبدیل به وسیله کسب درآمد برای شرکت آب منطقه ای شده اند.

, کوتاهی و کم کاری مسئولین استانی و شهرستانی بلای بی آبی و خشک شهرهای کبودراهنگ و فامنین و قهاوند آورد؛ اینکه ما رتبه اول مقام نصب کنتور را در استان داریم اما محدودیت در اعمال اب دشت صورت نمی گیرد و جریمه شدن و کنتورها تبدیل به وسیله کسب درآمد برای شرکت آب منطقه ای شده اند.,

در حالی که هدف اصلی از نصب کنتورهای هوشمند نجات منابع آب زیرزمینی است و حفظ آن و نه کسب درآمد زائی؛ این همه آمار و ارقام ارائه شده است اما چرا دشت اسدآباد از ممنوعه بحرانی هنوز خارج تبدیل نشده است.؟!

,

اگر وضعیت دشت بهتر شده است و آقایان توانستند کاری کنند چرا می گویند موقتی است همان کارها را انجام دهند وضعیت بهتر هم باید بماند چرا موقتی؟!

,

دعوت از دغدغه مندان و ذینفعان و ساکنین دشت اسدآباد که از حقوق وحق داشتن آب حیاتی برای خود و فرزندانشان برای حداقل یک دهه آینده این دشت دفاع مکنند جز ضروری این جلسات باید باشد.

, دعوت از دغدغه مندان و ذینفعان و ساکنین دشت اسدآباد که از حقوق وحق داشتن آب حیاتی برای خود و فرزندانشان برای حداقل یک دهه آینده این دشت دفاع مکنند جز ضروری این جلسات باید باشد.,

واقعیت دشت این است که تاکنون تزریق آبی به آبخوان دشت تشته اسدآباد صورت نگرفته است، جز تنها تعداد محدودی چاه تغذیه مصنوعی برای تامین آب شرب شهر الگوی کشت و کشاورزی دشت به صورت اساسی تغییر نکرده است و همچنان محصولات پر آب بر کشت می‌شود!

,

در نحوه مصرف آب در بخش کشاورزی نه تنها کم نشده است بله تقاضا هم برای اب بیشتر شده است؛ در کنتورهای نصب شده اعمال محدودیت صورت نمی گیرد و از هدف اصلی ان خارج شده و به وسلیه درامد زایی تبدبل شده است، درخواست می‌شود که چرا آمار داده های خام هیدروگراف دشت اسدآباد منتشر نمی شود

,

چرا آمارگیری هیدروگراف که هر سال دوبار انجام می‌شود با حضور ذینفعان و ساکنین دشت و یا تشکل های صنفی و مردمی دشت انجام نمی شود که صحت و سقم آن تایید شود؟

,

مدیرانی که با استناد به این آمار و ارقام اعلام می‌کنند و حتی در مواردی چاههای رها شده و از رده خارج شده را جز آمار صرفه جویی آب می آورند! آیا این ها مدیران دلسوزی برای منابع آب استان هستند؟

,

حق قانونی ما ساکنان دشت است که نمایندگان دلسوز و آگاه و آشنا به موضوع جنبه های مختلف آب حیاتی دشت از حقوق ما و فرزندانمان در این جلسه دو ساعته ما دفاع کنند و نگذارند آنچه که برای شهرهای دیگر افتاد برای این دشت سرسبز اتفاق بیفتد!

, حق قانونی ما ساکنان دشت است که نمایندگان دلسوز و آگاه و آشنا به موضوع جنبه های مختلف آب حیاتی دشت از حقوق ما و فرزندانمان در این جلسه دو ساعته ما دفاع کنند و نگذارند آنچه که برای شهرهای دیگر افتاد برای این دشت سرسبز اتفاق بیفتد!,

کشاورزی که تخلفات آبی را گزارش می‌کند اما به مدیر مربوطه بارها مراجعه می‌کند و مدیر به او می گوید تو برای ما دردسر درست میکنی، آیا این مدیر شایستگی حفاظت از منابع آب زیرزمینی اسدآباد را دارد می تواند با این دیدگاه!؟ آیا این مدیر که از دردسر افتادن با چاههای غیر مجاز می ترسد می تواند ته مانده منابع آب زیرزمینی دشت راه آن بلایی که سر شهرهای همجوار افتاد در نتیجه همین مدیران بی دغدغه و بی انگیزه و روزمره گذران و انتقاد ناپذیر مدیرانی که آمار و ارقام را مخفی کردند از مردم و در کشور میزهای خود سال‌ها نگه داشتند تا وقتی که وضعیت آب شهر ها بحرانی شد.

,

آیا این مدیران نباید توسط مدعی‌العموم و دستگاه قضا ما به خاطر کم کاری ها و کوتاهی هایشان در مسئولیتشان بازخواست شوند؟

,

مدیرانی که به روزمرگی سر می کنند و اعتقادی به کشاورز و جلب مشارکت آن ندارند و گمان میبرند فقط با اعمال سلبی می توانند منابع آب را نگه دارند و خودشان هم می دانند که بدون حضور و مشارکت منابع آب هیج جایی از جمله دشت تشنه اسداباد پایدار نخواهد بود.

,

فرزندان آن معلم و کارمند و کشاورز چه گناهی دارند که آینده را بدون آب سپری کنند و مجبور به مهاجرت از روستا به شهرها و تغییر شغل شان شوند چه کسی پاسخگوی آنها خواهد بود به علت سوء مدیریت منابع آب دشت

,

آیا اسدآباد به جز منابع آب سفره‌های آب زیرزمینی منبع حیات دیگری دارد آیا رودخانه دائمی دارد آیا سد بزرگ قابل استفاده ای دارد اگر این سفره های آب زیرزمینی که در وضعیت بحرانی ممنوع است دچار مشکل و فاجعه شود؟ از کجا برای آن آورده می‌شود؟ از دریای خزر از استانهای همجوار مانند آبی که قرار است از سد تالوار زنجان برای همدان آورده شود و بعد از ده سال هنوز اجرایی نشده است ؟!
انتهای پیام/

, آیا اسدآباد به جز منابع آب سفره‌های آب زیرزمینی منبع حیات دیگری دارد آیا رودخانه دائمی دارد آیا سد بزرگ قابل استفاده ای دارد اگر این سفره های آب زیرزمینی که در وضعیت بحرانی ممنوع است دچار مشکل و فاجعه شود؟ از کجا برای آن آورده می‌شود؟ از دریای خزر از استانهای همجوار مانند آبی که قرار است از سد تالوار زنجان برای همدان آورده شود و بعد از ده سال هنوز اجرایی نشده است ؟!,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه