اخبار داغ

«انجمن خانواده آمریکا» داستان اسباب‌بازی‌ها را تحریم می‌کند

«انجمن خانواده آمریکا» داستان اسباب‌بازی‌ها را تحریم می‌کند
مادران آمریکایی، این صحنه از انیمیشن را «خطرناک» می‌دانند و هشدار می‌دهند این صحنه در عین حال که همجنسگرایی را ترویج می‌دهد، نامحسوس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داستان اسباب‌بازی‌ها» از آن کارتون‌های جذابی است که در سرتاسر دنیا محبوب شده و با بچه‌ها ارتباط خوبی گرفته است. اسباب‌بازی‌هایی که در هر قسمت این انیمیشن با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند و با داستان‌های جذابشان حتی بزرگترها را نیز با خود همراه می‌کنند. اما در چهارمین قسمت از این مجموعه که امسال اکران شد،‌ صحنه‌ای گنجانده شده که ترویج همجنس‌بازی است. چنین حرکت‌هایی در هالیوود جدید نیست اما اتفاق مهمی که این‌بار افتاده،‌ اعتراض مادران آمریکایی به این موضوع و راه‌اندازی کمپینی برای تحریم این انیمیشن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اعتراض هزاران مادر آمریکایی به پنجمین فیلم پرفروش سال

, اعتراض هزاران مادر آمریکایی به پنجمین فیلم پرفروش سال, اعتراض هزاران مادر آمریکایی به پنجمین فیلم پرفروش سال,

فرش قرمز داستان اسباب‌بازی ۴ خرداد امسال برگزار شد و ده روز بعد اکران آن در سینماهای دنیا شروع شد. این فیلم با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و تا کنون ۸۶۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده‌ است که آن را به پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ تبدیل می‌کند. در یک صحنه‌ از این انیمیشن صاحب جدید «وودی» _ نقش اول انیمیشن _ جلوی در کودکستان برای اولین روز مهدکودک توسط پدر و مادرش بدرقه می‌شود. در پشت این صحنه،‌ دو زن یک دختر دیگر را بدرقه می‌کنند. این صحنه بعد از تمام شدن ساعت مهدکودک نیز مجددا تکرار می‌شود و دوباره در تصویر نشان داده می‌شود که این دو زن،‌ دخترک را بغل می‌کنند و باهم می‌روند. 

,

 بعد از اکران انیمیشن «داستان اسباب‌بازی ۴ » (Toy Story 4) موسسه «یک میلیون مادر» کمپینی را برای تحریم انیمیشن  به راه انداخته است. هزاران مادر آمریکایی تا به امروز، به این کمپین پیوسته و خواستار جلوگیری از پخش این انیمیشن و تحریم آن شده‌اند.

,

پدران و مادران علیه کمپانی‌های رسانه‌ای

, پدران و مادران علیه کمپانی‌های رسانه‌ای, پدران و مادران علیه کمپانی‌های رسانه‌ای,

«یک میلیون مادر» وب‌سایتی است که توسط «انجمن خانواده آمریکا» با این هدف راه اندازی شده است که مادران را برای «توقف بهره‌برداری از کودکان» توسط رسانه‌ها بسیج کند. در این وب‌سایت از فعالین اجتماعی خواسته می‌شود که به کمپانی‌های رسانه‌ای ایمیل می‌دهند که  تبلیغات یا محصولات سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی‌شان توهین‌آمیز و زننده است و یا این کمپانی‌ها را تحریم می‌کنند. مادران آمریکایی برای محافظت از کودکانشان در برابر محتوای آسیب‌زا در این کمپین‌ها شرکت می‌کنند.

,

, ,

«انجمن خانواده آمریکا» یک موسسه آمریکایی است که هدف خود را محافظت از بنیان خانواده در آمریکا اعلام کرده و در همین راستا به همجنس بازی، پورنوگرافی و سقط جنین اعتراض می‌کند. این انجمن وب‌سایت مشابه دیگری هم دارد که مخصوص پدران است و مردان آمریکایی حامی خانواده، همین اقدامات را برای حفاظت از بچه‌هایشان پیگیری می‌کنند. موسسه خانواده آمریکا پیش از این به برخی دیگر از آثار دیزنی مانند «دنیای استیونز»، «‌دختران پاورپوف» و «آرتور» بخاطر حمایت از همجنس‌بازها اعتراض کرده است و می‌گوید این کمپانی جهت‌گیری‌های سیاسی را در یک محیط دوستار خانواده به‌ صورت ضمنی می‌گنجاند.

,

این صحنه برای بچه‌های‌مان «خطرناک» است

, این صحنه برای بچه‌های‌مان «خطرناک» است, این صحنه برای بچه‌های‌مان «خطرناک» است,

در طول انیمیشن داستان اسباب‌بازی 4، اشاره دیگری به این خانواده همجنس‌باز وجود ندارد و در این صحنه نیز در پس‌زمینه روند اصلی داستان حضور دارند. اما مادران آمریکا همین پس‌زمینه و ضمنی بودنِ آن را نشان‌دهنده تلاش سازندگان برای عادی نشان دادنِ این موضوع می‌دانند. در متن کمپین این مادران آمریکایی آمده است: «این  صحنه در پس‌زمینه قرار داده شده تا حساسیت بچه‌ها را کمتر کند. اما خیلی واضح است که آن دختر دو مادر دارد که والدین او هستند (یعنی به جای پدر و مادر هستند)»

,

, ,

مادران آمریکایی، این صحنه از انیمیشن را «خطرناک» می‌دانند و هشدار می‌دهند این صحنه در عین حال که همجنسگرایی را ترویج می‌دهد، نامحسوس است؛ به همین خاطر هم به بچه‌ها ضربه می‌زند و احتمالا بسیاری از والدین اصلا متوجه هدف سازندگان نمی‌شوند. چون دقیقا از جایی ضربه می‌خورند که متوجه آن نمی‌شوند.

,

تلاش رسانه‌ها برای غفلت پدران و مادران

, تلاش رسانه‌ها برای غفلت پدران و مادران, تلاش رسانه‌ها برای غفلت پدران و مادران,

در بیانیه منتشر شده توسط این مادران سپس به همسویی رسانه‌های آمریکا با این انیمیشن به‌شدت انتقاد شده و آمده است: «در رسانه‌ها خیلی به این موضوع پرداخته نشده و این بدان معناست که انگار این مساله همجنس‌گرایی کاملا پذیرفته شده است. این صحنه در فیلم قرار گرفت و عمدا قبل از اکران فیلم اعلام نشد با این هدف که سر و صدا نکند و حساسیت پدر و مادرها را برانگیخته نکند تا همه بچه‌ها آن را ببینند.»

,

, ,

یک حرکت مادرانه برای محافظت از بچه‌ها

, یک حرکت مادرانه برای محافظت از بچه‌ها,

«والت دیزنی» و سازندگان انیمیشن به این کمپین واکنشی نشان نداده‌اند اما این اقدام اعتراضی مادران آمریکایی، صدای همجنس‌بازها را در آورده است. آن‌ها در پیج‌های شخصی‌شان به‌شدت به این کمپین حمله کرده‌اند یا از موضع مظلوم‌نمایی، واکنش نشان داده‌اند. اما برخلاف فضاسازی‌های آن‌ها،‌ این مادران نه به کسی بی‌احترامی کرده‌اند و نه اعتراضی به سبک زندگی آنان داشته‌اند؛ تنها می‌خواهند از فرزندان‌شان در مقابل عادی‌سازی و ترویج همجنس‌بازی به‌ عنوان یک انحراف جنسی محافظت کنند و با کمپین تحریم این انیمیشن، تلاش می‌کنند این درخواست مادرانه را به گوش رسانه‌ها و مسئولین برسانند.

,

عزم والت‌دیزنی جدی است

, عزم والت‌دیزنی جدی است, عزم والت‌دیزنی جدی است,

این اولین باری نیست که والت‌دیزنی به‌‎ خاطر گنجاندن مفاهیم جنسی در انیمیشن‌هایش مورد اعتراض جدی والدین آمریکایی قرار می‌گیرد. سایر موارد از این دست نشان میدهد که عزم والت دیزنی برای ترویج همجنسبازی جدی است و اعتراض مادران آمریکایی به این کمپانی، فراتر از این کارتون است.

,

, ,

از چند جمله نامحسوس در کارتون «یخ‌زده 2» (Frozen)   در صحنه‌ای که خیلی‌ها شاید حتی متوجه نشوند،‌ خانواده‌ای نشان داده می‌شود که هفت بچه دارد و والدین‌شان دو مرد هستند. یا در «دیو و دلبر» در یکی از صحنه‌ها،‌ دو مرد در حال رقص با یکدیگر هستند. صحنه‌ای که کارگردان نیز آن را یک صحنه همجسن‌بازی انحصاری توصیف می‌کند. والت دیزنی البته در قدم بعدی پا را فراتر گذاشته و قرار است در فیلم سینمایی «ماجراجویی جنگل» یک کاراکتر کاملا همجنس‌باز جزو نقش‌های اصلی باشد.

,

ضمیر ناخودآگاه، تاثیر را عمیق‌تر می‌کند

, ضمیر ناخودآگاه، تاثیر را عمیق‌تر می‌کند, ضمیر ناخودآگاه، تاثیر را عمیق‌تر می‌کند,

نکته مهم و عجیبی که در تمام این انیمیشن‌های والت‌دیزنی مشترک است، این است که در صحنه‌هایی که گنجانده شده،‌ همجنس‌بازی یک موضوع عادی نشان داده شود و قراردادن این صحنه‌ها در پس‌زمینه انیمیشن، هم باعث می‌شود بسیاری از والدین به آن دقت نکنند و حتی متوجه حساسیت آن نشوند و هم ضمیر ناخودآگاه کودکان هدف قرار گرفته می‌شود که نسبت به حالت خودآگاه، اثرگذاری بیشتر و عمیق‌تری بر مخاطب خواهد داشت. همان موضوعی که مادران در متن بیانیه یک میلیون مادر، به آن اعتراض کرده‌اند.

,

هدف قرار دادن ضمیر ناخودآگاه بچه‌ها یکی از تکنیک‌های اصلی کمپانی والت‌دیزنی است که از دهه‌های قبل در انیمیشن‌های این کمپانی مورد تمرکز جدی قرار گرفته است. در سال‌های اخیر دیزنی بخاطر قرار دادن مفاهیم جنسی بصورت زیرآستانه‌ای (Subliminal) مورد اعتراض گسترده والدین آمریکایی قرار گرفت و حتی در یک نمونه مجبور شد 4 میلیون نسخه از تولیدات یکی از انیمیشن‌هایش را از بازار جمع کند.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه