اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

سیاست‌های غلط منشأ اصلی بروز پدیده قاچاق/دولت در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی ناکارآمد است

سیاست‌های غلط منشأ اصلی بروز پدیده قاچاق/دولت در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی ناکارآمد است
رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های غلط منشأ اصلی بروز پدیده قاچاق در کشور است گفت: دولت در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی واقعاً ناکارآمد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، در رابطه با علل به وجود آمدن قاچاق کالا در فضای مجازی و حقیقی اظهار داشت: اختلاف قیمت‌ها، ریشه قاچاق در دنیا بوده و هرجایی که اختلاف قیمت باشد قاچاق به وجود می‌آید که ما در این مورد به سمت مبارزه با معلول می‌رویم درصورتی‌که باید علت ریشه‌یابی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک، ,

 

,

وی افزود: سیاست‌گذاری‌های غلط منشأ اصلی بروز پدیده قاچاق است و برای مبارزه با این امر بیش از آنکه به معلول توجه کنیم باید در حوزه سیاست‌گذاری قدم برداریم.

,

 

,

کارشناس اقتصادی و رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان با اشاره به ممنوع کردن واردات برخی اقلام ضروری در کشور تصریح کرد: مشکلات ارزی و مافیای واردات به‌عنوان دلایل ممنوعیت واردات کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای برای نیازهای تولید در کشور مطرح است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: قطعاً عدم برنامه‌ریزی دقیق و نبود سیاست‌گذاری درست در این مسیر موجب فعالیت برخی سودجویان درزمینهٔ قاچاق شده که با تبعات گوناگونی روبه‌رو خواهد بود.

,

 

,

سپهوند با اشاره به مفهوم قاچاق معکوس بیان کرد: متأسفانه برخی وزارتخانه‌های مرتبط نمی‌خواهند همان پولی که بابت واردات اقلام و کالا هزینه می‌کنند را درراستای پرورش تولیدات داخلی به کار ببرند و متأسفانه کالاهایی هم توسط افراد مافیا با ارز گران‌بها خریداری‌شده که موجب ضرباتی مستقیم به تولید داخلی می‌شود.

,

 

,

وی گفت: متأسفانه دولت در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی واقعاً ناکارآمد است از طرفی با ورود افراد مافیا در بخش‌های واردات و صادرات زمینه شیوع پدیده قاچاق برای برخی خطوط صنعت ما فراهم‌شده که به‌موجب انحصاری شدن برای افرادی محدود و خاص بعضی از صنعت‌ها روبه تعطیلی می‌روند.

,

 

,

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان در رابطه با راه‌های مبارزه با قاچاق در دنیای مجازی و واقعی بیان کرد: وزارت مرتبط همچون صنعت باید با حذف افراد مافیا بر نحوه ورود و خروج کالاها در گمرکات و پرداخت عوارض‌ها نظارت مستقیم داشته و در این راستا ریشه‌ای اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه