اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف مرکز بوشهر:

کیفیت افزایی و رقابت پذیری کالای ایرانی به جلوگیری ازقاچاق کمک می کند

کیفیت افزایی و رقابت پذیری کالای ایرانی به جلوگیری ازقاچاق کمک می کند
رئیس اتاق اصناف مرکز بوشهر گفت: هرگونه اقدام فرهنگی که بخواهد باعث کاهش خرید و مصرف کالای قاچاق شود باید با کیفیت افزایی تولیدات داخل همراه باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، مصطفی گراشی رئیس اتاق اصناف مرکز بوشهر عنوان کرد: اختلاف قیمت فاحش کالا در دو منطقه جغرافیایی باعث می شود که کالا به هر روشی از منطقه جغرافیایی ارزان به منطقه گران برود. این اختلاف قیمت می تواند بین دو شهرستان، دو استان و یا دو کشور رخ دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, سپاس,
 
,
وی افزود: طبع آدمی همه روشهای کسب سود بیشتر را پیش روی افراد بازمی گزارد. یکی از این روش ها قاچاق کالاست که راه مبارزه پایدار با آن برچیدن زمینه های بروز آن است.
,
 
,
گراشی تاکید کرد: حمایت نکردن اصولی از تولیدات داخلی واجازه به واردات بی رویه به صورت رسمی یا غیر رسمی (تحت هر نام) موجب فروپاشی چرخه تولید درکشور می شود.
,
 
,
رئیس اتاق اصناف مرکز استان اذعان داشت: برای حمایت از تولید، سرمایه و اشتغال و نیز برای پیشگیری از قاچاق باید تولیدات داخلی رقابت پذیر شوند، قوانین گمرکی ، به خصوص تعرفه های بالای واردات، اصلاح شود و رونق گمرک نسبت مستقیمی با تولیدوتوسعه پیدا کند. یعنی عوارض گمرکی صرف توسعه بخشهای مولددرکشور شود.
,
 
,
گراشی ادامه داد: از دیگر راههای کنترل و پیشگیری از قاچاق توسعه صنعتی تجاری استان های مرزی کشور است. وقتی جوانان مرزنشین بیکار باشند برای این که شرمنده خانواده های خود نباشند اقدام به هر کاری می کنند که از جمله این کارها یکی کولبری است یکی شوتی و دیگری واردات قاچاق.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: از آنجا که اقدامات بسیار خوب پلیس در کنترل مرزها با توسعه استان های مرزی هماهنگ نبوده و دولت نتوانسته در این استان ها ایجاد اشتغال پایدار کند نتوانسته ایم به صورت جدی مانع قاچاق شویم.
,
 
,
رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر در ادامه سخنان خود کیفیت افزایی، خدمات پس از فروش کارآمد و همه گیر را از جمله عوامل مهم در کاهش اقبال عمومی به قاچاق دانست و گفت: هرگونه اقدام فرهنگی که بخواهد باعث کاهش خرید و مصرف کالای قاچاق شود باید با کیفیت افزایی تولیدات داخل همراه باشد.//انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه