اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

کمبود آب شرب خرمدره از سد کینه‎ورس تامین می‌شود

کمبود آب شرب خرمدره از سد کینه‎ورس تامین می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به رفع مشکلات آب شرب خرمدره گفت: کمبود آب شرب خرمدره از سد کینه ورس تامین می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا جزء قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: با اجرای خط اتصال از خط انتقال سد کینه ورس به شهر خرمدره مشترکین این شهر نیز می‌توانند از آب سد کینه ورس برخوردار شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: با نصب اتصالات و شیرآلات مربوطه شهر خرمدره نیز از سد کینه ورس امکان برداشت آب خواهد داشت و آب این سد پس از تصفیه در تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره به شبکه توزیع آب خرمدره تزریق می‌شود.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به سیمای کلی طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره گفت: در این طرح سالانه تامین 6 میلیون متر مکعب آب شرب از سدکینه ورس برای شهرهای ابهر و خرمدره تامین می شود که این میزان قابلیت افزایش تا 12 میلیون متر مکعب در سال را دارد.

,

جزء قاسمی عنوان کرد: تصفیه خانه شهرهای ابهر و خرمدره 400 لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد که از این میزان 180 لیتر بر ثانیه جهت تامین آب شرب خرمدره اختصاص دارد.

,

وی افزود: در حال حاضر آب شرب بیش از 58 هزار نفر در شهر خرمدره از طریق آب‌های زیر زمینی تامین می‌شود که با اتصال آب سد کینه ورس میزان برداشت‌ها از سفره‌های آب زیر‌زمینی کاهش خواهد یافت.

,

وی خاطر نشان کرد: میزان مصرف آب سالیانه در شهر خرمدره بالغ بر 6 میلیون متر‌مکعب است.

,

جزء قاسمی گفت: با اجرای این طرح بخشی از آب شرب مصرفی شهر خرمدره تامین و فشار متعارف آب در قسمت‌هایی از شهر برقرار خواهد شد.

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,

مشکل لایروبی زنجانرود بلاتکلیف است

, مشکل لایروبی زنجانرود بلاتکلیف است,

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره 22.5 کیلومتر خط انتقال اجرا شده است که از این میزان 13.5 کیلومتر مربوط به شهر خرمدره است.

,

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به افزایش رشد رشد 113 درصدی مشترکین فاضلاب شهرهای استان زنجان گفت: تمامی شاخص‌های مربوط به حوزه آب و فاضلاب شهرهای استان زنجان به ویژه در بخش فاضلاب با روند افزایشی روبرو بوده و رشد داشته است.

,

وی عنوان کرد: بیشترین میزان رشد این شاخص‌ها مربوط به حوزه فاضلاب و تعداد مشترکین این بخش در شهرهای استان زنجان می باشد.

,

جزء قاسمی تصریح کرد: تعداد کل مشترکین فاضلاب در استان زنجان با رشد 113درصدی به بیش از 93 هزار فقره رسیده است.

,

مدیر‌عامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: این شرکت با ترسیم برنامه‌هایی مدون در بازه‌های زمانی مختلف تلاش داشته تا در مدت کم عقب ماندگی شهرهای استان زنجان در حوزه فاضلاب را که طی سالیان متمادی اتفاق افتاده است جبران کنند.

,

وی به احداث 4 باب تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای استان نیز در این مدت اشاره کرد و افزود: علاوه بر این تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای خرمدره، زرین آباد و ارمغانخانه نیز در دست احداث است.

,

جزء قاسمی تصریح کرد: جذب 1500 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث شبکه فاضلاب در شهرهای استان زنجان برگ زرینی در کارنامه عملکرد شرکت آبفای استان زنجان محسوب می‌شود که در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب و اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است.

,

وی افزود: جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب در سال 97 در استان زنجان نیز نسبت به سال پیش از آن 25 هزار نفر رشد داشته و تعداد کل مشترکین فاضلاب در این یکساله 5 هزار و 595 فقره افزایش داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه