اخبار داغ

واکنش عضو هیئت رئیسه انجمن ملی خرمای ایران به قیمت گذاری خرما ؛

قیمت گذاری دولتی خیانت درحق کشاورز است /فرماندار اگر دلسوز کشاورز است خرما را کیلویی 200 هزارتومان تعیین کند

قیمت گذاری دولتی خیانت درحق کشاورز است /فرماندار اگر دلسوز کشاورز است خرما را کیلویی 200 هزارتومان تعیین کند
محمد حسین اکبری گفت : اگر این محصول از کشور خارج نشود کیلویی ۵۰۰۰ هزار تومان هم در ایران خریدار ندارد، اینکه از پشت میز قیمت تعیین کنید و دلتان خوش است کشاورز خوشحال می شود اینچنین نیست و کشاورزان خودشان فهمیده هستند و این مطالب را درک می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین اکبری عضو انجمن ملی خرما در رابطه با قمیت گذاری خرما از سوی فرمانداری ریگان در گفت و گو با خبرنگار" راه آرمان " عنوان کرد : زمانی یک نهاد می تواند قیمت کالایی را اعلام کند که قیمت آن کالا را هم نیز ضمانت کند.اینکه یک قیمتی برای خرما مشخص شود و قیمت گذار خریدار خرما نباشد و هیچ کنترل و نظارتی هم در این خصوص صورت نگیرد فایده ای ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, " راه آرمان ", راه آرمان,

وی با اشاره به قیمت گذاری هر ساله خرما توسط فرمانداری ریگان ، افزو د : با تعیین قیمت خرما توسط فرمانداری فقط یک شوک به بازار وارد می شود و به کشاورز گرای اشتباه داده می شود گرچه فرمانداری نظرش خیر است و می خواهد در این زمینه خدمتی انجام دهد اما عملکرد اشتباه است.

,

وی افزود:اگر فرمانداری توان خرید خرما کیلویی ۲۳ هزار تومان دارد شروع کند و قیمت بالایی تعیین نموده و به نفع کشاورز و منطقه است و ماهم خوشحال می شویم اما بحث بر روی عدد نیست بحث ما روی نفس قضیه است.

,

اکبری با بیان اینکه ما دنبال رأی ، جوسازی و هیجانات نیستیم،اظهار داشت:ما صلاح کشاورز را در بلند مدت می بینیم،انجمن خرما وظیفه ی حمایت از کشاورز را دارد و فلسفه ی وجودی انجمن خرما هم همین است.

,

ایشان با بیان اینکه تا کشاورز باشد و خرما تولید کند ما هستیم و حمایت از کشاورز حمایت از خودمان است،تصریح کرد:ما بر اساس علم اقتصاد و علم بازاریابی حرف میزنیم و کاری به هیجانات نداریم ، دولت و فرمانداری خلاف قانون عمل می کند و هیچ وظیفه ای در امر قیمت گذاری ندارد .

,

وی ادامه داد:خرما و محصولات کشاورزی در رنج قیمت گذاری دولتی قرار نمی گیرند و دولت هیچ تعهدی برای قیمت گذاری ندارد و فقط باید بازار را کنترل کند انهم نه با قیمت گذاری بلکه به روش های دیگر،دولت وظیفه ی تنظیم بازار را دارد و هیچ محصول کشاورزی را دولت قیمت گذاری نمی کند.

,

عضو انجمن ملی خرما عنوان کرد:فرمانداری اگر می خواهد به کشاورز خدمت کند ۲۳ هزار تومان را به ۲۰۰ هزار تومان تغییر دهد.

,

اکبری با اشاره به اینکه این کار عملاً هیچ خدمتی در حق کشاورز نیست و خیانتی است که بعدا نتیجه آن مشخص می شود،بیان کرد:ما این قیمت گذاری را خیانت به کشاورز می دانیم و خدمت آن است که فرد زندگی خود را روی این کار می گذارد و این محصول را از کشور خارج می کند.

,

وی با بیان اینکه چنانچه این محصول از کشور خارج نشود کیلویی ۵۰۰۰ هزار تومان هم در ایران خریدار ندارد،افزود:اینکه از پشت میز قیمت تعیین کنید و دلتان خوش است کشاورز خوشحال می شود اینچنین نیست و کشاورزان خودشان فهمیده هستند و این مطالب را درک می کنند.

,

عضو هیئت رئیسه انجمن ملی خرمای ایران در پایان بیان داشت:ما دلخور از حرف های آقای فرماندار نیستیم ایشان سالهاست که ما را متهم می کند، ما عادت داریم و مردم خودشان درک می کنند چه کسی خدمت می کند و چه کسی خیانت .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه