اخبار داغ

معاون وزیر آموزش و پرورش:

8 میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل می‌شوند

8 میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل می‌شوند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: 8 میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی امسال مشغول به تحصیل خواهند شد و تعداد کلاس اولی‌ها در مقایسه با سال گذشته 1.4 درصد رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، رضوان حکیم زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال تحصیلی جدید بیش از هشت میلیون دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل می‌شوند؛ ثبت‌نام کلاس اولی‌ها انجام‌شده و برنامه‌ریزی لازم در این راستا صورت گرفته و تعداد کلاس اولی‌ها نسبت به سال گذشته 1.4 درصد افزایش‌یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , سفیر افلاک،,

 

,

وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی در مقطع ابتدایی و همچنین آزمون کانگورو افزود: در سال 95 مکاتبه لازم در راستای ممنوعیت این آزمون و آزمون‌های مشابه انجام شد و ممنوعیت این موضوع امر جدیدی نیست.

,

 

,

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: البته بعدازآن مجدداً در شورای عالی آموزش‌وپرورش تأکید شد که برگزاری هرگونه آزمون و مسابقاتی که با سؤال‌های تستی برگزار شود و همچنین استفاده از کتاب‌های آموزشی و کمک‌درسی در مقطع ابتدایی ممنوع است و باید بر این موضوع نظارت لازم صورت گیرد و جایگزین آن برنامه‌های درسی  است که خلاقیت را در دانش‌آموزان پرورش می‌دهد.

,

 

,

وی با تأکید بر حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های پژوهشی بیان کرد: اگر دانش‌آموزان در جشنواره‌هایی مانند جابر ابن حیان و دیگر برنامه‌های پژوهشی شرکت کنند و به‌صورت گروهی حضورداشته باشند و همچنین دانش خود را آزمایش کنند خیلی بهتر از آزمون‌های تستی است و راهی برای پیشرفت آن‌ها خواهد بود.

,

 

,

حکیم زاده با اشاره به سفر به بروجرد تصریح کرد: جامعه فرهنگی خصوصاً آموزگاران مقطع ابتدایی همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با هدایت دانش‌آموزان ابتدایی خلاقیت را در آن‌ها رشد و پرورش دهند؛ با توجه به اهمیتی که کار پژوهش دارد آموزگاران ما در این مقطع تلاش دارند تا کودکان را از همان دوران ابتدایی با این مقوله آشنا کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

,

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه