اخبار داغ

رئیس فنی و حرفه‌ای گالیکش:

5 دوره مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در گالیکش اجرایی شد

5 دوره مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در گالیکش اجرایی شد
رئیس فنی و حرفه‌ای گالیکش گفت: طرح‌هایی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی با موضوع مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی امسال تاکنون 5 دوره با کمک بنگاه‌های اقتصادی در گالیکش اجرایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ قربان دردی امینی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما  اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای بستر اشتغال را در جامعه ایجاد می‌کند؛ نیروی انسانی را برای خوداشتغالی و کارآفرینی و جذب در بنگاه‌های اشتغال‌زایی مهیا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی افزود: هرساله به مناسبت 6 مردادماه روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هفته‌ای را به نام هفته ملی مهارت نام‌گذاری می‌کنند که امسال از 31 تیرماه تا 6 مردادماه به این نام نام‌گذاری شده بود.

,

به گفته امینی؛ در راستای تقویت و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی نیروی انسانی امسال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای شعار «نهضت مهارت‌آموزی» را سرلوحه کار خود قرار داده است.

,

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای گالیکش گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای گالیکش در سال 1393 در ساختمانی استیجاری کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر با 4 کارگاه آموزشی شامل: برق و تعمیر لوازم‌خانگی، تأسیسات، صنایع‌دستی و کشاورزی در حال ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان است.

,

وی افزود: این مرکز در سال 1397 در بخش دولتی 857 نفر دوره و 144 هزار و 951 یک نفر ساعت، در آموزشگاه‌های آموزشی آزاد 861 نفر 181 هزار و 795 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را ارائه کرده است.

,

امینی اضافه کرد: در سال جاری بنا بر سیاست‌های سازمان فنی و حرفه‌ای دانشجویان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، ساکنین مناطق روستایی متقاضیان مهارت‌آموزی، ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی، دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و زنان خانه‌دار گروه‌های هدف برنامه و هدف آموزشی هستند و تکلیف شده است تا به آن‌ها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داده شود.

,

وی گفت: بر این اساس تعهدی که امسال به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گالیکش تکلیف شده در بخش دولتی 115 هزار و 690 نفر ساعت و در بخش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد 151 هزار و 568 نفر ساعت است.

,

امینی بیان داشت: کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گالیکش در 4 ماهه ابتدای امسال 8 دوره در مراکز ثابت شامل: دودوره تعمیرکار لوازم‌خانگی برقی و حرارتی و گردنده، دودوره نصب دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، یک دوره بافنده شبه قالی، یک دوره پروش دهنده قارچ دکمه‌ای، یک دوره کشت گیاه گل‌گاوزبان و زعفران کاری بوده است.

,

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای گالیکش اظهار داشت: در بخش روستایی گلیم‌باف یک دوره اسلام‌آباد، قالی باقی درجه 2 دو دوره در روستای تراجیق در حال اجرا است و کارگر عمومی آرماتوربند هم یک دوره در روستای محمودآباد در جریان است.

,

وی افزود: طرح‌هایی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی با موضوع مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی امسال تاکنون 5 دوره با کمک بنگاه‌های اقتصادی در گالیکش اجرایی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه