اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی:

۱۷ هزار نفر در خراسان شمالی خون اهدا کردند/ ارسال ۲۵۰۰ واحد خون به سیستان و بلوچستان

۱۷ هزار نفر در خراسان شمالی خون اهدا کردند/ ارسال ۲۵۰۰ واحد خون به سیستان و بلوچستان
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: از نهم مرداد ماه سال گذشته تا به کنون 17 هزار و 290 نفر در استان خون داده اند که در سال جاری علاوه بر تامین نیاز بیمارستان های استان، دو هزار و 500 واحد خون نیز برای مراکز بیمارستانی استان سیستان و بلوچستان ارسال کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین زارع، مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با گرامی داشت روز اهدای خون، اظهار کرد: از 9 آذر ماه سال گذشته تا 9 مرداد ماه جاری 24 هزار و 877 نفر از هم استانی ها برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که 17 هزار و 290 از آنان موفق به اهدای خون شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

زارع افزود: تعدادی از مراجعانی که موفق به خون دهی نشدند، افرادی بودند که برای بار اول برای خون دهی مراجعه کرده بودند که از آنان در مرتبه اول فقط نمونه خون گرفته می شود همچنین تعداد دیگری نیز پس از انجام مصاحبه از آنان از خون دهی معاف شدند.

,

وی گفت: از هر فرد واجد خون دهی 450 سی سی خون گرفته می شود که از هر واحد خون نیز سه محصول شامل پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده استحصال می شود که این سه محصول در هر واحد خون نجات دهنده جان سه نفر خواهند بود.

,

وی افزود::با خون های گرفته شده به نیازهای خون بیمارستان های پاسخ داده می شود.

,

زارع همچنین اعلام کرد: در سال جاری بیش از دو هزار و 500 واحد خون را در تمامی گروه های خونی به استان سیستان و بلوچستان ارسال کردیم.

,

وی یادآور شد: در سال گذشته نیز هشت هزار واحد پلاسما به سازمان انتقال خون کشور به منظور انتقال به کشورهای اتریش و آلمان برای پالایش و بهره برداری در تولید داروها ارسال کردیم.

,

وی افزود: پیش بینی می شود که در سال جاری نیز بتوانیم 12 هزار واحد پلاسما را به سازمان انتقال خون کشور ارسال کنیم.

,

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی بیان کرد: پلاسمای خون برای بهره برداری در تولید داروهای خاص و داروی بیماران دارای اختلالات انعقاد خون استفاده می شود.

,

وی در خاتمه با قدردانی از احساس مسئولیت اجتماعی اهداکنندگان خون در استان، تاکید کرد: هم استان ها همراه همیشگی پایگاه انتقال خون استان در اهدای خون خود به ویژه برای گروه های خون منفی باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه