اخبار داغ

کارشناس ارشد کارآفرینی:

کالای قاچاق اقتصاد کشور را فلج می کند

کالای قاچاق اقتصاد کشور را فلج می کند
کارشناس ارشد کارآفرینی گفت: خرید و فروش کالای قاچاق باعث فلج شدن اقتصاد کشور و وابستگی کشور می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی تقی زاده، کارشناس ارشد کارآفرینی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: کاهش فرصت‌های شغلی، کاهش راندمان واحدهای تولیدی، کاهش کیفیت کالاها و ضربه زدن به اقتصاد جامعه ، از بین رفتن واحد های تولیدی کوچک از مضرات قاچاق کالا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

تقی زاده با اشاره به اینکه به اندازه ای که کالای قاچاق وارد کشور شود به همان اندازه امید به کارآفرینی در کشور کاهش پیدا می کند، ابراز داشت: کارآفرینی موتور محرکه اقتصادی است، اگر کارآفرین ما به بازده اقتصادی طرح نسبت به شرایط اقتصادی امیدی نداشته باشد در آینده کشورمان وابسته دیگر کشورها خواهد شد که این یک تهدید جدی در شرایط جنگ اقتصادی امروز است.

,

وی با بیان اینکه باید کشور را به سمت توسعه پایدار سوق دهیم، افزود: نه تنها کلای قاچاق باعث ضربه زدن به اقتصاد کشور می شود بلکه ورود بی رویه کالا های که می توان در کشور تولید کرد باعث بی رمق شدن تولید کنند گان می شود که با برنامه ریزی درست می توان خروج ارز از کشور را مدیریت کرد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه مشاهده شده کالای قاچاق علنا در فضای مجازی به فروش می رسد تاکید کرد: فضای بی در و پیکر شبکه های اجتماعی این امکان را برای سود جویان فراهم کرده که بدون صرف هزینه خاصی مبادرت به فروش کلای قاچاق خود کنند که از دستگاه های نظارتی  انتظار می رود با این پدیده برخورد قاطع کنند.

,

تقی زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر برخورد با قاچاقچیان کالا باید از کارآفرینان و تولید کنندگان به هر نحوی ممکن حمایت کرد تا علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی و افزایش کیفیت محصول و همینطور کاهش بهای تمام شده محصول بتوانند با کالای خارجی به رقابت بپردازند و خریدار را مجاب به خریدن آن کالا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه