اخبار داغ

نقدی بر عملکرد شورای پنجم شهر مینودری؛

از ادعای اتاق شیشه‌ای تا شورای شهر فرمایشی!/ فرمان شورای شهر قزوین دست چه‌کسی است؟

از ادعای اتاق شیشه‌ای تا شورای شهر فرمایشی!/ فرمان شورای شهر قزوین دست چه‌کسی است؟
در شورای شهرقزوین چه می گذرد؟ منافع چه کسانی در گرو این رای گیری‌های کذایی است؟ چرا اعضای شورای شهری که می‌بایست نماینده و زبان مردم باشند، تمام قد در راستای اجرای فرمایشات مدیریت در سایه استان ایفای نقش می‌کنند؟ و ده‌ها چرا و اما و اگر دیگر.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛این روزها قزوین حال و روز خوشی ندارد و با بی کفایتی و نالایقی برخی مدیرانش دست و پنجه نرم می‌کند! بسیاری قزوین را از دیرباز شهری سیاسی می‌دانند. اما این روزها سیاست زدگی و سهم خواهی‌های حزبی و جناحی چهره شهر را مکدر ساخته است بطوریکه احزاب همسو و همفکر نیز، هریک برای القای توان مدیریتی و تحمیل قدرت بر دیگری می‌تازند و انشقاق و دودستگی وجه مشترک گروه‌های سیاسی قزوین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

قریب دو ماه از اخبار ضد و نقیض استعفای صفری شهردار سابق قزوین و علل نامعلوم آن می‌گذرد و منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرقزوین، نه تنها پاسخی برای شفاف شدن علّت یا علل استعفای شهردار در افکار عمومی نداشتند، بلکه تلاشی برای رفع موانع موجود جهت ادامه همکاری صفری در مسند شهرداری قزوین نیز از خود نشان ندادند و در یک حرکت ناباورانه و غیرکارشناسی، ضمن پذیرش استعفای صفری در کوتاهترین زمان ممکن، شخصی بیگانه با فضای مدیریت شهری و فاقد صلاحیت‌های حداقلی و ناآشنا با امورات شهرداری را برای اداره بزرگترین ارگان خدمات شهری قزوین انتخاب کردند!

,

ضمن احترام برای شخصیت حقیقی محمد درافشانی، اما باید اعتراف کرد که این انتخاب، نه از روی لیاقت و شایستگی، بلکه برپایه زد و بندهای سیاسی و سوءاستفاده از روحیه منفعلانه برخی اعضای پارلمان شهری انجام گرفت. انتخابی که نه تنها صدای اصولگرایان و اقلیت شورای شهر که صدای هم حزبی‌های اصلاح طلب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین را هم درآورد.

,

فرمان شورای شهر قزوین دست چه کسی است؟

, فرمان شورای شهر قزوین دست چه کسی است؟,

در شورای شهرقزوین چه می گذرد؟ منافع چه کسانی در گرو این رای گیری‌های کذایی نهفته است؟ چرا اعضای شورای شهری که می‌بایست نماینده و زبان مردم باشند، تمام قد در راستای اجرای فرمایشات مدیریت در سایه استان ایفای نقش می‌کنند؟ و ده‌ها چرا و اما و اگر دیگر.

,

مگر این اعضا، همان‌هایی نبودند که در ایام رای گیری شوراها و در میتینگ‌های انتخاباتی، ادعای شفافیت در آراء و تبدیل صحن شورای شهر قزوین به اتاق شفاف شیشه ای را مطرح کردند؟ از آن شفافیت مورد ادعا چه چیزی مانده است؟!

,

اعضای شورا که جای خود دارند! اما نوک پیکان انتقادات سَمت حکمت الله داوودی رییس شورای اسلامی شهر قزوین است. سوال اصلی منتقدین اینجاست که چه فشاری و از سوی چه جریانی بر روی رییس نظامی مسلک شورای شهر قزوین سایه افکنده است که بی مهابا از پاسخگویی در افکار عمومی و بی توجه به بازخواست‌های هم حزبی هایش در استان، شخص مورد تاکید و تایید جریان زر و زور قزوین را بر صندلی مدیریت شهری قزوین می‌نشاند؟! این همه انفعال و تاثیرپذیری از هیچ کاره های استان، برازنده یک سرهنگ نیست!!!

,

بیانیه قوامی، تیرخلاصی بر پیکره اصلاحات قزوین

, بیانیه قوامی، تیرخلاصی بر پیکره اصلاحات قزوین,

اما در بین همه اخبار مربوط به جلسه رای گیری (از معرفی گزینه‌های مطرح تا فریاد کشیدن‌ها و تهدیدات سعید دقیقی و خارج شدن منیره سادات قوامی از صحن شورا پیش از شروع رای گیری) و اظهارات و نقدهای صورت گرفته ریز و درشت پیرامون ناصواب بودن انتخاب محمد درافشانی به سمت سرپرست شهرداری قزوین، بیانیه سیدناصر قوامی نماینده اسبق اصلاح طلب قزوین در مجلس شورای اسلامی، در نوع خود بی‌نظیر بود!

,

جناب قوامی در این بیانیه نسبتاً مختصر، به چهار موضوع مهم اشاره کرده اند که بازخوانی و قدری تأمل درآن می‌تواند در حل معمای پیچیده حال و روز ناخوش شورای شهر قزوین کمک حال ما باشد.

,

قوامی در بخش نخست بیانیه خود، به این نکته اشاره دارد که نه تنها اصلاح طلبان قزوین با انتخاب درافشانی به سمت سرپرست شهرداری مخالف اند بلکه برخی اصولگرایان نیز با مراجعه به منزل وی خواستار اعمال نفوذ و تلاش برای تغییر نظر اعضای شورای شهر قزوین هستند. این یعنی فراخوان تشکیل یک جبهه فراجناحی دربرابر زیاده خواهی ها و شاید هم ناهماهنگی های یک جریان خاص در قزوین!

,

سیدناصر قوامی اما در بخش دوم بیانیه خود رسماً اعلام می کند که هیچگونه نقشی در انتخاب درافشانی نداشته است. در اینجا باید توجه داشت که تَرک صحن شورا توسط منیره سادات قوامی دختر سیدناصر قوامی در هنگام رای گیری شهردار هم مؤید همین مطلب است که اصلاح طلبان با پیش بینی دوران نه چندان موفق درافشانی، از همین حالا خود را پاسخگوی کاستی های احتمالی دوران مدیریت درافشانی نمی دانند و این یعنی مچ گیری های سیاسی و تخریب های رسانه ای و چندصدایی در بدنه سیاسی قزوین همچنان ادامه دارد!

,

جالب تر اینجاست که اکثریت حاضر در شورای شهر قزوین، اصلاح طلب و جزو (لیست امید) هستند و اتفاقا همان‌هایی هستند که به درافشانی رای مثبت داده اند!

,

به عقیده نگارنده، این اعلام برائت از شورای شهر قزوین و خط کشی میان اصلاحاتی‌های شورای شهر، در سال انتخابات مهم و حساس مجلس شورای اسلامی معنا و مفهوم دیگری هم دارد که توضیح و تفصیل این شوی سیاسی در این مجال نمی‌گنجد.

,

نمایندگان مردم یا شورای شهر فرمایشی؟

, نمایندگان مردم یا شورای شهر فرمایشی؟,

در بخش دیگری از بیانیه قوامی، شاهد تخریب جدی حکمت الله داوودی رییس شورای شهر قزوین هستیم! سیدناصرقوامی، شخص داوودی را سرهنگی می خواند که صحن شورا را پادگان و اعضای شورای شهر را سربازانی می‌پندارد که می‌بایست بالاجبار و بدون اختیار از تصمیمات او اطاعت کنند! اما پیش بینی بهانه سرهنگ داوودی توسط سیدناصرقوامی مبنی بر اینکه (از بالا دستی دستور گرفتم)! نقطه عطف بیانیه قوامی و تیرخلاصی بود بر پیکره شورای شهرمان! و البته همین پیش بینی، کلید معمای ماست.

,

باید فاتحه این شورای شهر را خواند که سرهنگ اش هیچ کاره است و مُترصد دستور از بالادستی است! حال چه کسی است که نداند آن بالادستی کیست؟!

,

چه کسی است که نداند این جریان زر و زور و باند خان‌زاده‌های خود بزرگ بین قزوین، چه بر سر این استان آوردند و چه فرصت‌ها که به خاطر جاه طلبی‌ها و قدرت نمایی‌های ایشان هدر رفت و چه جوانانی که ظرفیت و توانایی شان دیده نشد تا مدعیان دروغین خط امام(ره) در استان، همچنان بر پیکر خسته دارالمومنین بتازند.

,

بخش چهارم و پایانی بیانیه قوامی هم اختصاص دارد به توصیه‌های پدرانه به اعضای شورای شهر قزوین که شاید توانست نظر وی را تغییر دهد و شخص دیگری را برای مسئولیت مهم شهرداری قزوین بگمارند. توصیه ای که به احتمالاً مورد اقبال و پذیرش اصلاح طلبان شورای شهر قزوین قرار نخواهد گرفت.

,

به هرحال، دیار مینودری روزهای سختی را پشت سرمی‌گذارد! ولی امیدواریم دستگاه های نظارتی و مسئول در استان، دست در دست هم برای احترام به تک تک مردمی که صاحبان اصلی این انقلاب اند دست نااهلان و هیچ کاره‌ها و قماربازهای سیاسی را از کیسه بیت المال مسلمین کوتاه کنند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه