اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

وجود 1050 مدرسه تخریبی در لرستان/57 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس لحاظ شد

وجود 1050 مدرسه تخریبی در لرستان/57 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس لحاظ شد
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: در استان لرستان 1050 مدرسه تخریبی وجود دارد که تلاش داریم با استفاده از اعتبارات نوسازی مدارس و ظرفیت خیرین در جهت نوسازی مدارس اقدام کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسفیر افلاک، رضا زینی وند روز گذشته در همایش تجلیل از دانش‌آموزان جشنواره جابر ابن حیان که در اداره ارشاد برگزار شد اظهار داشت: درگذشته اعتبارات عمرانی سهم نوسازی و تجهیز مدارس در لرستان 2.5 درصد بود اما با اعتراض و پیگیری‌ها این اعتبارات به شش درصد افزایش‌یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: در مجموع اعتبارات نوسازی مدارس در استان لرستان از 18 میلیارد تومان به 57 میلیارد تومان رسیده و تلاش شده تا اعتبارات در این راستا افزایش یابد تا بتوان مدارس را نوسازی و در اختیار دانش‌آموزان قرارداد.

,

 

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تصریح کرد: در استان لرستان هزار و 50 مدرسه کد تخریبی گرفتند و در این راستا تلاش شد تا با کمک خیرین در راستای نوسازی مدارس اقداماتی صورت گیرد که در جلسه خیرین در تهران 214میلیارد تومان به سه استان سیل‌زده لرستان، خوزستان و گلستان اختصاص داده شد که از این میزان 86 میلیارد تومان به لرستان اختصاص داده شد.

,

 

,

وی بیان کرد: 113 مدرسه تخریبی، 310 مدرسه آسیب‌دیده و 170 مدرسه نیازمند تجهیز است که بخشی از آن در سیل و بخشی هم درگذشته نیازمند اعتبار نوسازی و تجهیزات است.

,

 

,

زینی وند خاطرنشان کرد: فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز طبق استاندارد هشت مترمربع است که این فضا در استان ما به ازای هر دانش‌آموز 5.5 متر است.

,

 

,

وی عنوان کرد: امسال 10 میلیارد تومان اعتبار برای سیستم گرمایشی در مدارس لرستان اختصاص داده شد که بیشترین اعتبارات به استان لرستان داده‌شده است.

,

 

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با تأکید بر استفاده از ظرفیت خیرین در مدرسه‌سازی گفت: برای جلب نظر خیرین نیاز به زمین‌داریم و اگر زمین موردنیاز در این راستا اهدا شود خیرین سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانند اقدام به مدرسه‌سازی کنند.

,

 

,

وی اظهار داشت: یکی از اهداف ما این است که همه نگاه‌ها معطوف به آموزش‌وپرورش شود تا به اهداف موردنظر برسیم و امروز یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت، ثروت و توسعه در دنیا و در همه کشورها آموزش‌وپرورش است و هر کشوری که این مهم را درک کرده به جایگاه رفیع رسیده است.

,

 

,

زینی وند افزود: برای داشتن کشوری توسعه‌یافته باید علم و دانش لازم کسب شود و اگر توسعه نیاز داریم و می‌خواهیم کشور ما پیشرفت کند باید به آموزش‌وپرورش به‌خوبی نگاه کنیم و در پایه‌ریزی این مهم که در دوران ابتدایی است درست برنامه‌ریزی کنیم که در سند تحول بنیادین این طرح و برنامه‌ها در نظر گرفته‌شده است.

,

 

,

وی بیان کرد: البته این طرح‌ها ضعف‌ها و ایراداتی دارد که در مرحله اجرا اصلاح می‌شود؛ تلاش داریم از ایده‌های کوچک ولی ارزشمند دانش‌آموزان حمایت کنیم و آن‌ها را برای کارهای بزرگ تشویق کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه