اخبار داغ

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی:

ضربه پذیری تولید ملی از خرید و فروش اینترنتی کالاهای قاچاق/مقابله، قانون محکم می خواهد

ضربه پذیری تولید ملی از خرید و فروش اینترنتی کالاهای قاچاق/مقابله، قانون محکم می خواهد
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: خرید و فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی به تولید ملی و فعالیت تولیدکنندگان داخلی آسیب می زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف شاکری، رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره مبارزه با خرید و فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی اظهار کرد: در سطح استان بیشترین عرضه کالاهای قاچاق در فضای مجازی شامل پوشاک، کیف، کفش، لوازم خانگی، محصولات آرایشی و بهداشتی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یوسف شاکری، رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار , عصر اترک,  درباره مبارزه با خرید و فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی اظهار کرد: در سطح استان بیشترین عرضه کالاهای قاچاق در فضای مجازی شامل پوشاک، کیف، کفش، لوازم خانگی، محصولات آرایشی و بهداشتی هستند, .,

سرگرد شاکری همچنین افزود: پس از آن مواد غذایی و کالاهای زود مصرفی همچنین محصولات دارویی و محصولات مرتبط با سلامتی از دیگر کالاهای قاچاقی هستند که در فضای مجازی خرید و فروش می شوند.

, .,

وی در ادامه تصریح کرد: بیشترین شکایت های مردمی به پلیس فتای استان نیز مربوط به فروشگاه های غیر مجازی هستند که کالاهایی معیوب به مشتریان تحویل داده اند که حتی در برخی از موارد پس از دریافت وجه از ارائه کالا به مشتری نیز خودداری کرده اند.

, .,

وی درباره پیامدهای خرید و فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه این نوع از معاملات یک نوع اقتصاد پنهانی را در پس پرده دارد، این مسئله به تولید ملی و فعالیت تولیدکنندگان آسیب می زند.

, .,

سرگرد شاکری همچنین افزود: کالاهایی که در این فضا خرید و فروش می شوند اغلب از طریق فروشگاه های نامعتبری ارائه می شوند که کیفیت خوبی نیز ندارند که حتی منجر به عرضه کالاهای دسته دوم نیز شده اند.

, .,

وی در ادامه یادآور شد: در فضای مجازی کالاهای قاچاق غیر بهداشتی نیز به مشتریان فروخته شده اند که منجر به تهدید سلامت خانواده ها شده اند.

, .,

وی تصریح کرد: برای کنترل خرید و فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی، با توجه به اینکه دستگاه های اجرایی متعددی متولی این مسئله هستند، با این وجود، با تلاش های مستمر سازمان ذی ربط متاسفانه مشاهده می شود که همچنان در زمینه لزوم مقابله با عرضه کالاهای قاچاق در بین کسب و کارهای مجازی هنوز قانون محکمی نهادینه نشده است.

, .,

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در این زمینه همچنین قانونمند کردن فعالیت اقتصادی افراد در فضای مجازی را برای با مقابله این پدیده را بسیار ضروری دانست.

, .,

وی در خاتمه با تاکید بر این نکته که سطح آگاهی مردم  برای خرید کالا از طریق فضای مجازی باید از طریق تولید محتواهای آموزشی و انتشار آنها از طریق صدا و سیما و فضای مجازی بیشتر شود، خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا بهترین منبع آموزشی برای افزایش آگاهی مردم  از این نوع فعالیت است.

, .,

سرگرد یوسف شاکری رئیس پلیس فتا خراسان شمالی توصیه کرد: هموطنان باید خریدهای اینترنتی خود را از طریق فروشگاه های معتبر انجام دهند و در هنگام واریز وجه نیز دقت لازم را داشته باشند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه