اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی:

رئیس جمهور طبق قانون قیر مورد نیاز کشور را تامین کند/ 300 کیلومتر از راه‌های نهبندان منتظر قیر

رئیس جمهور طبق قانون قیر مورد نیاز کشور را تامین کند/ 300 کیلومتر از راه‌های نهبندان منتظر قیر
رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی گفت: نمایندگان طی نامه ای از رئیس جمهور خواستند تا طبق قانون بودجه سال 1398 قیر مورد نیاز کشور را تامین کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نظر افضلی رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، به نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: طی این نامه نمایندگان در راستای ایفای وظیفه نمایندگی خود در اجرای بند ه تبصره یک ماده واحده قانون بودجه سال 98 کل کشور از رئیس‌جمهور خواستار شدند تا قیر مورد نیاز کشور را به دستگاه های مربوطه تحویل دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: این قانون شرکت ملی نفت ایران را مکلف به تحویل حداقل چهار میلیون تن قیر به ارزش ریالی حداکثر 60 هزار میلیارد ریال از محل دریافتی‌های خود بابت سهم دولت از فروش میعانات گازی و نفت خام به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های داخلی کرده است.
,
 
,
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از رئیس دولت خواستاریم که با توجه به گذشت چهار ماه از ابتدای امسال نسبت به اجرای دقیق مرّ قانون نسبت به تحویل قیر به دستگاههای ذیربط که دربندهای مختلف تبصره یک بند ه مشخص شده اقدام شود.
,
 
,
افضلی گفت: هم اکنون در شهرستان های نهبندان و سربیشه راه های زیادی وجود داشته که زیرسازی آن اتمام یافته اما با توجه به عدم تخصیص قیر به پیمانکار، کل پروژه متوقف شده است.
,
 
,
وی افزود: با توجه به مطالبه به حق مردم در راستای جاده دسترسی مناسب، می‌طلبد که قیر مورد نیاز این راه‌ها تامین و آسفالت این جاده ها انجام شود.
,
 
,
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان این‌که نمی‌دانیم منظور دولت از عدم تخصیص قیر که مصوبه قانون بودجه 98 است چیست، گفت: عمده نمایندگان مجلس این گلایه‌مندی را از دولت داشته و نامه را امضا کردند.
,
 
,
افضلی بیان کرد: 200، 300 کیلومتر در محور نهبندان نیاز به قیر دارند که به‌دلیل عدم تخصیص قیر مربوطه توسط دولت دچار مشکل شده ایم.
,
 
,
وی ادامه داد: در مسیر حیدرآباد وعباس آباد نهبندان چند کیلومتری آماده آسفالت شده که به دلیل نبود قیر این محور نیمه کاره رها شده است و مسئولان استان نیز می‌گویند قیر به وضعیت قرمز رسیده است.
,
 
,
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل نبود قیر بین وزارت نفت و راه و شهرسازی است که باید زودتر تعیین تکلیف شود تا بتوان کار در مناطق محرومی چون روستاهای نهبندان را به اتمام رساند.
,
 
,
افضلی اظهارکرد: طبق گفته مسئولان "قیمت قیر از 500 هزار تومان به 5 میلیون تومان رسیده است و ماده اولیه تولید قیر به نام وکیوم باتوم از طریق شرکت‌ها به کارخانجات قیرسازی تحویل داده نمی شود".
,
 
,
وی ضمن تاکید بر این‌که نباید وضعیت به گونه ای باشد که یک جاده که محور توسعه و البته گره گشای کار مردم مناطق محروم است معطل قیر بماند، گفت: متاسفانه نبود قیرعملکرد نمایندگان و دیگر مسئولان را نیز زیرسوال می‌برد.
,
 
,
وی تصریح کرد: باید هر چه زودتر مسئولان مربوطه مشکل کمبود قیر در کشور را حل کنند چراکه فصل کار و آسفالت کردن جاده ها همین الان است و با فرارسیدن فصل سرما عملا نمی توان کاری از پیش برد.
,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه