اخبار داغ

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش:

استقلال فرهنگی نشات گرفته از تربیت مردم است

استقلال فرهنگی نشات گرفته از تربیت مردم است
مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: استقلال اقتصادی و علمی وابسته به استقلال فرهنگی است و استقلال فرهنگی نشأت گرفته از تربیت مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   جهانبین نیوز؛  علی مددی مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش  عصر امروز در نشست تخصصی با مدیران منتخب استان چهارمحال و بختیاری  در خصوص اجرای سند تحول، اظهار کرد : هر شهروندی دارای حق و حقوقی است که حق تربیت به عنوان یکی از مهمترین آن ها به شمار می رود.

وی افزود: مدرسه محل تربیت اجتماعی و جمعی مردم است و ادای حق تربیتی جمعی، وظیفه حکومت است و جمهوری اسلامی نیز این حق را در محیطی به نام مدرسه ادا می کند.

مددی بیان کرد: معلمان با تمام مشکلات و تنگناهای پیش رو و محرومیت هایی که گریبان گیر ایشان شده است، برای تربیت کشور خود کوشا بوده اند.

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: یک زندگی اجتماعی بدون چشم انداز و یک برنامه ریزی صحیحی بی نتیجه است و سند تحول همان نسخه تغییر و تحول اسلامی است که موظف به انجام آن هستیم.

وی از سند تحول به عنوان پشتوانه ملی تعلیم و تربیتی ایران یاد کرد و تشریح کرد: با تصویب این سند ایران تنها کشور اسلامی است که دارای یک فلسفه تربیتی است و دیگر کشورهای اسلامی از داشتن چنین فلسفه تربیتی محروم بوده و متاسفانه از فلسفه تربیتی غرب استفاده می کنند.

وی یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری دارای پیشینه فرهنگی با اصالتی است که لازم است تربیت مردم این استان به این فرهنگ گره بخورد.

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد : سند تحول دارای یک چارچوب علمی و نظری است که استقلال فرهنگی و فکری ره به دنبال خواهد داشت، لذا تحقق خواسته های این  سند، موجب تربیت فرزندان متناسب با آرمان ها و زنده نگاه داستن فرهنگ جامعه می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: استقلال اقتصادی و علمی وابسته به استقلال فرهنگی است و استقلال فرهنگی نشأت گرفته از تربیت مردم است.

وی، با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت زیرساخت اساسی جامعه است، تاکید کرد: توسعه و پیشرفت هر کشوری نیازمند به هر نوع موفقیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حاصل از تربیت است.

مددی در ادامه توضیح داد: تمام افرادی که در عذصه تعلیم و تربیت نقش آفرینی می کنند( از مدیران مدارس تا معلمان) ملزم به داشتن دانش تعلیم و تربیت هستند چراکه در غیر اینصورت نتیجه ای حالص نخواهد شد.

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیر مدرسه باید متخصص و کارشناس تعلیم و تربیت باشد، چرا که اگر مدیر مدرسه توانایی فکری، عملی و ذهنی فلسفی نداشته باشد نباید امیدی به کسب موفقیت داشته باشد.

مددی تاکید کرد: مدیران، شهرداران، فرماندارانو امامان جماعت  اگر به دنبال توسعه، و پیشرفت شهرهاباید بیش از هر زمان دیگری بر روی آبادانی مدارس متمرکز شوند.

وی ادامه داد: بانک ها و منابع دولتی به جای صرف اعتبارات و منابع در ساخت و ساز های بیهوده به دنبال آبادانی مدارس باشند چرا که اگر جامعه از مدرسه غفلت کند روی خوش نخواهد دید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نهادها و سازمان‌ها از خواب غفلت بیدار شوند و با سرمایه گذاری های بی نتیجه، به دنبال سرمایه گذاری در مدرسه ها باشیم تا از این راه بی راهه خارج شویم.

مددی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید مسیر خود را با سند تحول همسو کرده و مسیر سرمایه گذاری و برنانه ریزی را با این سند منطبق کند، لذا لازم است نظام فکری و دانش علمی برای تربیت از این سند اخذ شود.

َوی با اشاره به اینکه مدرسه محل کسب تجربه های تربیتی است، افزود: مدرسه نقطه اتکا حاکمیت و مردم و کانون عرضه خدمات تعلیم و تربیتی است.

مشاوره عالی وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد: مدرسه شاه رگ حیاتی جامعه است، لذا مدرسه باید با محله پیوند بخورد و به عنوان تاثیرگذار تربیتی در محله ایفای نقش کند.

مددی یادآور شد: دستگاه اجرایی آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند با مشکلات پیش رو مقابله کند ولازن به ذکر است که مدارس تنها متعلق بهذاین دستگاه‌ نیست، بلکه متعلق به جامعه است.

وی بیان کرد: باید نگاه مردم را نسبت به مدارس تغییر داد و مردم باید از استاداری ها، شهرادری ها، فرماندی ها، بخش داری ها و... آبادانی مدارس را مطالبه کنند چرا که غفلت از مدرسه ها به ضرر همه تمام می شود.

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش، بیکاری، اعتیاد، مشکلات اقتصادی را نتیجه عدم وضعیت مطلوب در تعلیم و تربیت دانست و گفت: همه سازمان ها و نهادها، مصرف کننده این دستگاه تعلیم و تربیت هستند، لذا وظیفه دارند تمام هم و غم خود را برای رفع مشکلات مدرسه ها بگذارند و مورد حمایت و توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه