اخبار داغ

در نشست "گفتمان فرهنگی" بسیج هنرمندان قزوین بیان شد

تغییر فرهنگ و سبک زندگی از تهدیدات اصلی جامعه است/ بیانیه‌ی "گام دوم انقلاب" باید گفتمان‌سازی‌، تبیین و اجرا شود

تغییر فرهنگ و سبک زندگی از تهدیدات اصلی جامعه است/ بیانیه‌ی "گام دوم انقلاب" باید گفتمان‌سازی‌، تبیین و اجرا شود
در نشست گفتمان فرهنگی بسیج هنرمندان بیان شد که اصلاح فرهنگ موجب اصلاح جامعه می‌‎شود و فرهنگ جامعه همان هویت و موجودیت جامعه ‌است، اما چالشی که هم‌اکنون انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند تغییر فرهنگ و سبک زندگی اسلامی به فرهنگ غربی و تجمل‌گرایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ محسن کریمی امروز(پنج شنبه) در نشست گفتمان فرهنگی در سالن جلسات ارشاد استان قزوین اظهار کرد: قدر خدمات شیخ ابراهیم زکزاکی در عالم تشیع شناخته شده نیست و وظیفه‌ی یک هنرمند معرفی و قرارگرفتن در مسیر این اشخاص است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: کسانی که مدعی اند سلبریتی هستند تحقیق کنند آیا توانسته‌اند یک نفر را با اسلام آشنا کنند؟ هنر باید در عمل تجلی پیدا کند مانند دعوت شیخ ابراهیم زکزاکی 8 میلیون نفر در نیجریه شیعه شده‌اند.

,

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین اذعان کرد: هنری با ارزش هنری همراه است که در تاثیرگذاری به حد اعلی برسد و مردم که برای همه چیز واکنش نشان می‌دهند، لازم است مظلومیت این عالم مجاهد را هم مطرح کنند.

,

وی گفت: همسر و فرزندان شیخ زکزاکی در راه خدا و اسلام شکنجه‌ کشیدند و شهید شده‌اند، زیباست که هنرمندی درباره‌ی ایشان بنویسد و از ایشان بگوید.

,

این مسئول ابراز کرد: هنرمندان ما در حالی که در داخل کشور موضع گیری‌های متعددی دارند، نسبت به این اتفاقات مهم سکوت نمی‌کنند حتی اگر گوش شنوایی نباشد.

,

سرهنگ حسینی در ادامه‌ی صحبت‌های مسئول سازمان بسیج هنرمندان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در کتاب دغدغه فرهنگی به اهمیت ولای فرهنگ در اجتماع کنونی اشاره می‌کنند و دغدغه‌ی فرهنگی را گاهی مسئله فرهنگ شخصی و گاهی ناشی از نگرش به فرهنگ می‌دانند.

,

, ,

 

,

وی افزود: توجه به مسئله فرهنگ هنر ارزشی در برابر هنر شخصی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که شناسایی تاثیرات فرهنگ درسرنوشت جامعه و پرداختن به مسائل فرهنگی جزئی از ضرورت‌های جامعه به شمار می‌رود.

,

معاون امور هماهنگ‌کننده نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین اذعان کرد: هنر انفرادی در اجتماع کنونی از جایگاه کمتری نسبت به هنرجمعی و همبستگی برای تحقق هنر ارزشی برخوردار است که قدم گذاشتن در مسیر هنر ارزشی و جذب جوانان به این رشته کار چندان ساده‌ای نیست.

,

وی گفت: رقابت در گذشته در عرصه‌ی نظام، در زمان حال رقابت در اقتصاد و رقابت آینده‌ی ما یقینا در عرصه‌ی فرهنگ تعبیه خواهد شد.

,

حسینی ادامه داد: فرهنگ به معنای دستاوردهای هر قوم است که نسل به نسل منتقل می‌شود و چیزی که انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب‌ها متمایز می‌کند استفاده و کاربرد واژه‌ی فرهنگ در انقلاب اسلامی است.

,

این مسئول ابراز کرد: آنچه که یک ملت را ساختار می‌دهد، فرهنگ است و فرهنگ به عنوان مسئله‌ی اول نظام جمهوری اسلامی والاترین عنصر جامعه فرهنگ به شمار می‌رود که مدیریت جامعه را به عهده دارد و مسائل اقتصاد و سیاست از حواشی این عنصر اساسی به شمار می‌روند.

,

وی بیان کرد: اصلاح فرهنگ موجب اصلاح جامعه می‌‎شود و فرهنگ جامعه همان هویت و موجودیت جامعه ‌است، اما چالشی که هم‌اکنون انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند تغییر فرهنگ و سبک زندگی اسلامی به فرهنگ غربی و تجمل‌گرایی است.

,

حسینی بیان کرد: فرهنگ همچون روحی در کالبد جامعه دمیده شده‌است و به عنوان شکل دهنده‌ی افکار، هدایت کننده جامعه، مولفه قدرت عنوان می‌شود فرهنگ یک مکتب انسان پرور است، چنانچه تاریخ شاهد رسالت پیامبران در حوزه‌ی فرهنگ بوده‌است.

,

وی ادامه داد: طبق بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی رواج و زمینه‌سازی معنویت و اخلاق در مسائل فرهنگی اوصول اساسی است که عمل به این بند بیانیه وظیفه‌ای است که کلیه‌ی جوامع از جمله مسئولین هر عرصه را در برمی‌گیرد.

,

معاون امور هماهنگ‌کننده نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: بیانیه‌ی گام دوم باید در ابعاد گفتمان سازی‌، تبیین و اجرا در جامعه مطرح شود، در اولین بیانیه‌ی انقلاب اسلامی پنج گروه مخاطب قرارگرفتند که شامل مراجع، دولتی‌ها، جریانات سیاسی، مردم و جوان هستند؛ اما در بیانیه گام دوم مهمترین کلید واژه انقلاب جمهوری اسلامی است.

,

وی گفت: واژه‌ی انقلاب در این بیانیه ۱۲۳بار، ایران، مردم و ملت ۸۸ بار، جوانان، جوانان انقلابی وجهادی 44بار، اقتصاد 27بار، اخلاق 20بار و موضوعاتی نظیر علم و عدالت نیز تکرار شده‌است.

,

حسینی ادامه داد: اصل اساسی بیانیه گام دوم تبیین جامعیت بیانیه‌است، همچنین تمامی خطاها مشکلات و بی‌تدبیری‌های جامعه بیان شده‌است و تاکید این بیان بیشتر در زمینه‌های ایجاد امیدواری براساس حقیقت‌ها، ظرفیت‌های مادی و انسانی جوامع، تاکید به مبانی و شعار انقلاب است.

,

, ,

این مسئول عنوان کرد: شعارهای انقلاب اسلامی با گوشت و خون بشریت و ذات انسانیت ارتباط تنگاتنگ و مستقیم دارد.

,

وی ابراز کرد: مشکلات اقتصادی درون زاست و برای حل این مشکلات باید به همه‌ی ظرفیت‌ها در ابعاد مختلف که در جامعه موجود است تکیه شود.

,

حسینی افزود: معنویت و اخلاق سبک زندگی باید به عنوان مسیر هدف هنردوستان و هنرمندان قراربگیرد و این بزرگواران با مطالعه هوشمندانه و دقیق رسالت خود را بجا بیاورند تا ابعاد فرهنگی به خوبی در جامعه تجلی پیدا کند.

,

 

,

این مسئول اذعان کرد: از نماینده‌ی مسئول روابط بسیج هنرمندان با ولی فقیه انتظار می‌رود نهایت انسجام و همدلی، وحدت، ارتباط و تعامل خوب و سازنده، سیانت، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی، استفاده از ظرفیت فرصت و مناسبت را در شرایط حساس جامعه به عنوان رسالت خود به ثمر برساند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین در ادامه‌ی این جلسه اظهار کرد: فرصت‌ها گذرا هستند و ما باید از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی استفاده کنیم و اجازه ندهیم زحمات گذشتگان و شهدای هنری مانند مطهری که کتب ایشان که پس از سال‌ها هنوز مسیر هدایتی برای جهانیان است از دست برود.

,

حجت الاسلام حسینی افزود: تدارک برای برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی تا حدودی انجام شده‌است، اما برای بازتاب بیشتر برنامه‌ها و قرارگیری در جهانی شدن فرهنگ اسلامی باید تلاش همگانی صورت بگیرد.

,

وی اذعان کرد: اجرای بیانیه‌ی گام دوم در قالب فرهنگ کامل نه ناقص نیازمند بهره‌گیری از نظرات تمام مسئولین، استفاده از بودجه موجود، همکاری 26نهاد فرهنگی و ظرفیت‌های استانی برای تحقق ارزش‌هاست.

,

وی گفت: زبان فرهنگ و هنر موثرترین زبان جهان است و سلاحی است که می‌تواند در مقابل شبیه خون، تهاجم فرهنگی و نفوذ در حوزه‌ها با تکیه بر هوشیاری بایستد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه