اخبار داغ

رئیس دیوان محاسبات کشور:

عدم شناسنامه و سند دارایی های دولت مشکل کشور است

عدم شناسنامه و سند دارایی های دولت مشکل کشور است
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات در کشور عدم شناسنامه و سند دارایی های دولت است، لذا لازم است در این استان هم به منظور شناسایی و ثبت اموال دولت در این سامانه کارگروهی تشکیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور  عصر امروز در جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: قوانین کشور دارای ابهامات و تناقض بوده  که لازم است  از سوی مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... برای رفع آن‌ها تدابیری در نظر گرفته شود.

آذر افزود: بیش از 97 درصد از مدیران اجرایی پاکدست هستند، لذا اقدامات پیشگیرانه دیوان محاسبات به منظور پاسداری از این نیروهای انسانی و جلوگیری از بروز جرائم در این حوزه، توسعه یافته است.

وی افزود: رویکرد دیوان محاسبات پیشگیرانه، مقتدرانه و نظارت مستمر است و لازم است که نظارت به منظور خدمت انجام شود.

آذر خاطرنشان کرد: یک هزار و 200 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور (معادل 98.5 درصد) در اختیار قوه مجریه است و نظارت مالی دیوان محاسبات بر دستگاه‌هایی است که به نحوی از این بودجه استفاده می‌کنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به رسیدگی به پرونده ها مربوط به حقوق نجومی، تصریح کرد: در  پرونده‌های مربوط به حقوق‌های نجومی مشخص شد که بیش از 97 درصد مدیران کشور  پاک دست هستند و شناسایی  مابقی از مدیران در حال پیگیری است.

آذر خاطرنشان کرد: در پایان هرسال گزارشی تحت عنوان حسابرسی اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود که در این گزارش ظرفیت‌های استانی  مطرح و پس از تکمیل  گزارش برای سران قوا و رهبری ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به ارزیابی مطلوب عملکرد سامانه سادا در استان، تشریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات در کشور عدم شناسنامه و سند دارایی های دولت است، لذا لازم است در این استان هم به منظور شناسایی و ثبت اموال دولت در این سامانه کارگروهی تشکیل شود.

آذر بیان کرد: ارزیابی  استان چهارمحال و بختیاری در حوزه وصول درآمدها مطلوب است، گزارشات مربوط  از فرار مالیاتی به خصوص در بحث شرکت‌ها در این استان به مراتب نسبت به دیگر استان ها کاهش داشته اشت.

رئیس دیوان محاسبات کشور، با اشاره به اینکه در راستای تحقق امر اقتصاد مقاومتی راه نرفته زیاد است، یادآور شد: در حال حاضر  معدل کشور در این امر نسبت به هدف‌گذاری رهبری نامطلوب است.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه