اخبار داغ

در حاشیه نمازجمعه امروز؛

نمازگزاران قزوینی طوماری در حمایت از آزادی شیخ زکزاکی امضا کردند

نمازگزاران قزوینی طوماری در حمایت از آزادی شیخ زکزاکی امضا کردند
مردم قزوین در محل برگزاری نماز جمعه طوماری را برای آزادی شیخ زکزاکی امضا و از مسئولین و جامعه بشری خواستار حمایت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مردم استان قزوین در حاشیه برگزاری نماز عبادی و سیاسی جمعه واقع در مسجدالنبی طوماری را در حمایت از شیخ زکزاکی امضا کرده و خواستار حمایت مسئولین و جامعه بسری از این شخصیت بزرگ انقلابی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

در این طومار وزیر امور خارجه، اعضای سازمان کنفرانس اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جامعه بشری مورد خطاب قرار گرفته‌اند.

,

در این طومار قید شده است: 

,

"صدای مظلومیت مردی را بشنوید که گناهش مسلمان نمودن میلیون‌ها آفریقایی و ایجاد وحدت بین شیعیان و سنیان نیجریه است و سال‌هاست به همین جرم در بند است. چندین گلوله در بدن دارد. یکی از چشم‌هایش بر اثر اصابت گلوله تخلیه شده و چشم دیگرش به دلیل عدم درمان درحال نابینایی کامل است و باوجود بالا رفتن میزان سرب در بدن و چندین بار سکته اجازه درمان نمی‌یابد و حکومت نیجریه قصد دارد با کمک دست‌های پنهان وهابیت و آل سعود صدای این مجاهد اسلام را که صدای مسلمانان نیجریه و آفریقاست در گلو خفه سازد.

,

این طومار در ادامه می‌افزاید: شیخ زکزاکی و همسرش زینت ابراهیم سال‌ها‌ست بصورت غیرقانونی زندانی هستند و علیرغم رای دادگاه عالی نیجریه در سال 2016مبنی بر آزادی ایشان و پرداخت غرامت، همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

,

این درحالی است که طی این سال‌ها شش فرزندشان را فدای اسلام ناب محمدی نموده‌اند و هرچند روز خبر می‌رسد که جوانان نیجریه که به حمایت از این زعیم عالی قدر برمی‌خیزند به شهادت می‌رسند و دربرابر این نسل کشی سازمان‌های بین المللی و مدعیان حقوق بشر سکوت نموده‌اند.

,

این بیانیه عنوان می‌کند: اکنون ما مردم انقلابی قزوین و خانواده‌های معظم شهدا از کلیه نهادهای مدعی بشردوستی تقاضا می‌کنیم در برابر این ستم سکوت نکنند و برای آزادی ایشان، همسرشان و دیگر مسلمانانی که به همین بهانه در بند هستند اقدام کنند."

,

گفتنی است؛ شیخ زکزاکی با تاثیر از انقلاب اسلامی شیعه شد و پس از آن تبلیغات دین اسلام را در نیجریه آغاز کرد که در نتیجه آن میلیون‌ها نفر مسلمان شدند.

,

اما در آذر ماه سال 94 وی با حمله نظامیان دستگیر و راهی زندان شد و علی رغم بیماری تاکنون آزاد نشده است و صرفا پس از تطاهرات گسترده به طور موقت مورد درمان قرار گرفت و اکنون در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد.

,

درواقع دستگیری شیخ زکزاکی به دلیل گسترش اسلام بوده و به همین دلیل نیز درنهایت محکوم بت شکست خواهد چرا که بر اساس وعده الهی حق پیروز نهایی است.

,

دستگیری و شکنجه شیخ زکزاکی نه تنها گرایش به اسلام را متوقف نکرده بلکه ماهیت دولت‌های ظلم و جور را بیش از پیش برای مردم آشکار ساخته و تعداد بسیاری برای حمایت از ایشان تظاهرات و راه‌پیمایی می‌کنند.

,

باتوجه به موارد مشابه در تاریخ حتی اگر شیخ زکزاکی در اسارت به شهادت برسد نیز این جنبش به پایان نمی‌رسد و امید نیروهای جوان برای گرایش به اسلام و گسترش حق افزایش می‌یابد و در نتیجه این نوع اقدامات محکوم به شکست خواهد بود. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه