اخبار داغ

ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری مطرح کردند؛

تحریم های اخیر آمریکا نشان دهنده ضعف این کشور در برابر اراده ملت ایران است

تحریم های اخیر آمریکا نشان دهنده ضعف این کشور در برابر اراده ملت ایران است
ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه های نماز جمعه این هفته مصادف با 11مرداد 98 به مسائل سیاسی و اجتماعی روز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه های نماز جمعه این هفته مصادف با 11مرداد 98 به مسائل سیاسی و اجتماعی روز پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

تحریم های اخیر آمریکا نشان دهنده ضعف این کشور در برابر اراده ملت ایران است

, تحریم های اخیر آمریکا نشان دهنده ضعف این کشور در برابر اراده ملت ایران است,

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به تحریم‌های کودکانه دشمنان جمهوری اسلامی در چند ماه اخیر، گفت: تحریم‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است، اما تحریم‌های اخیر نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی بیش از اندازه دشمنان در مقابل ایستادگی رهبر معظم انقلاب و مردم است.

وی ادامه داد: زمانی که آمریکا در اوج قدرت بود نتوانست با تحریم های ظالمانه خود علیه مردم ایران راه به جایی ببرد و اکنون که در اوج ضعف و ناتوانی است دست به تحریم های جدیدی می زند که با تمامی قوانین بین المللی و انسانی در تضاد است و این نشان می دهد آمریکا به دوران ضعف خود نزدیک شده است.

امام جمعه شهرکرد افزود: دشمنان دم از مذاکره می‌زنند، اما می‌بینیم که چهره‌های  شاخص جمهوری اسلامی از جمله مسؤولان دیپلماسی کشور را در لیست تحریم قرار داده‌اند، این تصمیمات از حماقت و نادانی دشمنان این کشور نشات می‌گیرد، اما به فضل پروردگار پیروزی از آن ماست.

وی در ادامه با بیان مناسبت‌های پیش‌رو در هفته جاری، خاطرنشان کرد: 11 مرداد سالروز شهادت شیخ‌ فضل‌الله نوری است، با تلاش‌های این مرد نظام مشروطه شکل گرفت، اما دشمنان سعی در انحراف این حرکت ارزشمند داشتند.

نکونام اضافه کرد: نبود بصیرت کافی در بین خواص و مردم آن دوران موجب شد که مشروطه دچار انحراف شود، امروز نیز دشمنان جمهوری اسلامی بدنبال انحراف در انقلاب اسلامی هستند، اما بصیرت مردم تاکنون مانع تحقق این هدف دشمن شده است.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، تأکید کرد: سخت‌گیری در امر ازدواج آسیب‌های بسیاری به جامعه و جمعیت وارد کرده است، امروز مسئله جمعیت برای ما یک تهدید جدی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ازدواج یک امر مهم دینی است، اظهار کرد: اگر امروز کسی به بهانه فقر از عمل به این امر امتناع کند، باید به ایمان او به پرودگار شک کرد.

نکونام شغل خبرنگاری را از جمله مشاغل سخت در جامعه عنوان و یادآور شد: هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی است و اصحاب رسانه بدانند وظیفه آن‌ها در امر اطلاع‌رسانی بسیار سنگین است.

وی یاد آور شد: نگاه ایمانی و جهادی، تعهد و سلامت انسانی، شرح صدر، نقش واسطه‌گری میان مردم و مسئولان، ابهام‌زدایی به جای ابهام‌زایی و واقعیت‌گرا بودن به جای مخاطب‌محور بودن از خصوصیات مهم خبرنگار باید باشد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: خبرنگاران باید فارغ از نگاه سیاسی و جناحی بنابر بر تعهد واقعیات را در جامعه منعکس کنند، زیرا جناح‌گرایی به جامعه آسیب می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها به جای مخاطب‌گرا بودن باید واقعیت‌گرا باشند، عنوان کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند، خبرنگاران با رعایت اخلاق به امر ابهام‌زدایی از مسائل مهم بپردازند.

ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار، درس سیره مبارزاتی امام جواد(ع) است

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت:آنچه بایددقت کنیم این است که آیاما در جریان هدایت الهی قرار داریم یانه؟یادرمسیری که جریان هدایت باطل وشیطان درست کرد قرار داریم.

بهرامی اظهار کرد: یک انسان می شود هم نماز بخواند هم حج برود وروزه بگیرد اما درمسیری قدم برمی دارد که شیطان طراحی کرد که منافق اینچنین هستند .

وی با بیان اینکه باید از روی شناخت ومعرفت عبادت کنید وبدانید چه کسی را می پرستید افزود: وقتی هدایت شایسته آمدوانسان در مسیر این هدایت حق قرار گرفت وانگیزه ونیت درست داشت انسان به سمت کمال وسعادت وشکوفائی حرکت می کند.

خطیب جمعه شهر اردل اظهار داشت:تا فرصت هست از کارخیرولو کوچک دریغ نکنیم چرا  معلوم نیست فردا فرصت باشد.
 
حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) مظلومانه در سنین جوانی به شهادت رسیدند اما بااین‌وجود تلاش‌های ایشان در دوران سخت حکومت عباسیان،‌ حقیقت اسلام را برای همیشه تاریخ زنده نگاه داشت.

بهرامی افزود:درس بزرگی که زندگی کوتاه اما پربرکت امام جواد(ع) به جامعه اسلامی می دهند درس مقاومت وایستادگی است.

وی افزود:دوران امامت امام جواد(ع) با حکومت دو طاغوت یعنی مأمون و معتصم عباسی مقارن بوده و معتصم عباسی با اینکه فردی منافق و ریاکار بوده و در ظاهر از اسلام طرفداری می کرده ، امام(ع) در مقابل او ایستاد.

بهرامی گفت: درس سیره مبارزاتی امام جواد(ع) برای جامعه امروز ما این است که باید در مقابل دشمنان منافق و قدرت‌های مستکبر ایستادگی کرد و در برابر زیاده‌خواهی آنان کوتاه نیامد.

امام جمعه شهر اردل با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: مهریه، جهیزیه و عروسی این دو نور الهی بهترین الگو برای زوج‌های جوان است و باید سبک زندگی ائمه در جامعه نهادینه شود.

اگر زمان‌های مختلف زندگی مدیریت شود، مشکلات زندگی به‌راحتی حل خواهند شد

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: اولین روز ماه مبارک ذی‌الحجه، سالروز ماندگارترین پیوند آسمانی میان حضرت علی (ع) و حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و تشکیل خانواده‏ای الهی است که شجره طیبه امامت و ولایت تا ابد از آن رشد و نمو یافت.

وی افزود: پیوندی که به دست خاتم پیامبران در اوج ساده زیستی اما درنهایت گرمی و زیبایی و عشق و محبت برقرار شد و الگویی بسیار زیبا و متعالی برای تمامی دوستداران آن حضرات گردید به مناسبت این روز فرخنده و با ذکر خصوصیاتی از این خانواده الگوی اسلامی، دوستداران و شیعیان آن حضرات معصومین و بخصوص جوانانی که در شرف ازدواج هستند را به الگوپذیری دعوت می‌کنم

وی بیان کرد: در این زمینه رهبر معظم انقلاب، در طی سالهای گذشته توصیه‏ها و رهنمودهای ارزشمند را خطاب به جوانان عزیز بیان فرموده‌اند که تبیین‌کننده ابعاد مختلف الگوی خانواده علوی در جامعه اسلامی و ضرورت ترویج و فرهنگ‌سازی معیارهای آن است.

وی اظهار داشت: در دنیای امروز که مادیات و رفاهیات و وسایل زندگی تجملاتی برای بعضی خانواده‏ها ملاک و معیار خوشبختی قرارگرفته است، زندگی بی‏پیرایه و ساده اما سراسر لطافت و مهرورزی این دو زوج آسمانی عالم بهترین الگو برای خوب زندگی کردن و مهرورزانه زندگی کردن است تا با پرهیز ازاین‌گونه مخارج که با معیارهای اسلامی ازدواج تناسب ندارد، زمینه خوشبختی زوج‏های بسیاری که با مشکلات مالی روبه‌رو هستند، فراهم شود.

وی عنوان داشت: از مهم‌ترین معیارهای انتخاب همسر، همراهی او در شرایط سختی و روزهای راحتی است که اگر همسران در زمان‌های مختلف زندگی با شناخت و مدیریت درست بتوانند از تمامی امکانات و توانایی‌های خود بهره برده و همدیگر را یاری رسانند، نه‌تنها مشکلات زندگی به‌راحتی حل خواهد شد، بلکه زمینه موفقیت‌های بیشتر را فراهم خواهد کرد، بخصوص در ابتدای زندگی که معمولاً برای بیشتر زوج‌ها، شرایط مادی و اقتصادی به‌خوبی و به‌طور کامل فراهم نیست، این همیاری و همراهی، بیشتر لازم است.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین مسائلی که با بروز و ظهور صورت‌های جدید زندگی و بخصوص اشتغال همسران در بیرون از خانه، رعایت آن بیشتر در زمانه حاضر احساس می‌شود، مشارکت در کارهای خانه است.

امام‌جمعه فارسان گفت: مطلب آخر پنجشنبه 17 مرداد روز خبرنگار است ما از همه عزیزانی که در عرصه خبر فعالیت می‌کنند به‌خصوص از معاونت محترم خبر صداوسیما و خبرنگاران صداوسیما تقدیر و تشکر می‌کنیم انعکاس عملکرد دستگاه‌ها و اطلاع مردم توسط این عزیزان صورت می‌گیرد ان شا الله دستگاه‌ها هم از این بزرگواران تجلیل داشته باشند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار، درس سیره مبارزاتی امام جواد(ع) است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اگر زمان‌های مختلف زندگی مدیریت شود، مشکلات زندگی به‌راحتی حل خواهند شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه