اخبار داغ

در گفت‌گو با رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی عنوان شد؛

عدم رفع موانع صادرات، قاتل محصولات کشاورزی/ سودجویان خارجی در کمین آشفته بازار میوه

عدم رفع موانع صادرات، قاتل محصولات کشاورزی/ سودجویان خارجی در کمین آشفته بازار میوه
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی شرایط بسیار ناگواری دارند و این مساله به‌دلیل عدم رفع موانع صادراتی است و به مرور زمان خودنمایی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام تاج‌الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز، در خصوص شرایط و بازار کشاورزی، اظهارداشت: موانع صادراتی آثار خود را در بخش کشاورزی و صادراتی نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، با بیان اینکه امروز شرایط صادرات میوه‌های تابستانی در شرایط بسیار تاسف‌باری به سر می‌برد، ادامه داد: میوه‌های اعلای تابستانی قیمت‌های بسیار پایینی در بازار به خود اختصاص داده و عملا با هزینه‌های بالای برداشت محصولات کشاورزان ضرر‌های بسیار بالایی را متوجه هستند در صورت ادامه شرایط فعلی ضرر‌های بیشتری را شاهد خواهیم بود.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، با اشاره به موانع صادرات محصولات کشاورزی، تاکید کرد: صادرکنندگان دلایلی همچون ترس از مالیات، عدم توانایی برای ارز‌آوری، نبود بازارهای صادراتی و بندهای تعهد پیمان‌سپاری ارزی را دلیل رغبت خود برای عدم صادرات می‌دانند.

,

وی، با اشاره به اینکه سیاست‌های مصوبی برای بخش صادرات کشاورزی نداریم، افزود: برخی افراد سود‌جو با سوء‌استفاده از شرایط فعلی از کشور‌های همسایه همچون عراق به ایران آمده و با کاهش قیمت‌ها و ایجاد شرایط بحرانی در بازار میوه و تره‌بار اقدام به خرید محصولات کشاورزی با قیمت‌های بسیار پایین کرده و به نفع خود از بازار آشفته استفاده می‌کنند.

,

تاج‌الدینی، در خصوص شرایط سیب در فصل برداشت نیز، تاکید کرد: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذارانی از کشورهای افغانستان و پاکستان جهت خرید سیب سر‌درختی در استان حضور می‌یافتند و در بخش سیب، سردخانه، کارگری و موارد مربوط به برداشت سیب سرمایه‌گذاری انجام می‌شد اما با توجه به ممنوعیت‌های سال گذشته، در سال‌جاری این سرمایه‌گذاران از حضور در استان امتناع کردند.

,

وی، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران داخلی نیز به همان دلایل ذکر شده از سرمایه‌گذاری در بخش سیب به شدت خودداری کرده و ترس از بخشنامه‌های لحظه‌ای باعث ایجاد شرایط بسیار نامطلوب و دور از انتظار در بخش سیب خواهد شد.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، تصریح کرد: صادرات امروز تبدیل به اهرم فشار برای صادر‌کنندگان تبدیل شده در حالی که باید اهرم ارز‌آوری و تشویقی باشد.

,

وی، در پایان تاکید کرد: عدم رفع موانع صادراتی از جمله نبود زیر‌ساخت‌های ارز‌آوری به‌دلیل انجام معاملات با ریال در گذشته و مواردی از این قبیل که قبلا بارها هشدار داده شده بود آثار خود را نشان داده و صادرکنندگان از سرمایه‌گذاری و صادرات دور می‌کنند.

,

تاج‌الدینی، گفت: مسئولان به فکر چاره‌جویی برای نجات سیب آذربایجان‌غربی باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه