اخبار داغ

رئیس اداره تعاونی روستایی سرخس خبر داد:

خرید تضمینی بیش از ۲۴ هزار تن گندم در سرخس/ انتظار پرداخت بهای گندم کشاروزان کاهش یافت

خرید تضمینی بیش از ۲۴ هزار تن گندم در سرخس/ انتظار پرداخت بهای گندم کشاروزان کاهش یافت
رئیس اداره تعاونی روستایی سرخس از خرید تضمینی بیش از 24 هزار تن محصول گندم در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی سندگل در گفتگو با صبح توس، با اشاره به اینکه شهرستان سرخس اولین شهرستان استان در برداشت محصول گندم است، اظهار کرد: امسال هم همچون سال‌ های گذشته سه مرکز تعاونی روستایی شهرستان در شهر سرخس و روستاهای بزنگان و سنگر کار خرید تضمینی محصول گندم را بر عهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

رئیس اداره تعاونی روستایی سرخس افزود: از ابتدای برنامه خرید تاکنون ۲۴ هزار و ۷۷۴ تن محصول گندم به ارزش ریالی حدود ۴۲۶ میلیارد ریال به صورت تضمینی از کشاورزان شهرستان خریداری شده است.

,

وی تصریح کرد: از این مقدار تاکنون ۲۲ هزار و ۸۶۲ تن در قالب ۱۰۷۴ محموله به مقصدهای اعلامی از سوی شرکت غله استان حمل شده است.

,

سندگل با اشاره به اینکه مدت انتظار پرداخت بهای گندم کشاورزان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: از کل بهای گندم کشاورزان نیز تاکنون ۳۷۵ میلیارد ریال و در یک مرحله توسط بانک عامل به حساب کشاورزان به صورت متمرکز واریز شده است.

,

رئیس اداره تعاونی روستایی سرخس با تأکید بر اینکه صدور رسید تحویل گندم منوط به ثبت‌نام در سامانه است، عنوان کرد: کشاورزان در هنگام تحویل محصول گندم به مراکز خرید، باید کپی کارت ملی و یک شماره‌ حساب فعال و تأیید شده نزد بانک کشاورزی به همراه خود داشته باشند، همچنین تحویل هر محموله نیازمند یک کپی از کارت ملی و یک شماره ‌حساب فعال نزد این بانک است.

,

وی بیان داشت: پس از ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی و تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت و تأیید در سامانه غله استان، بهای گندم کشاورزان در ردیف پرداخت متمرکز کشوری قرار می‌گیرد.

,

سندگل در پایان همچنین با اشاره به خرید تضمینی ۴۹۷ تن محصول کلزا از کشاورزان سرخسی اظهار داشت: ارزش ریالی محصول کلزا خریداری شده ۱۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال بوده که کل بهای آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه