اخبار داغ

خدمت در گمنامی و بی‎توجهی:

17روز فعالیت جهادی در اوج محرومیت و بی‎توجهی مسئولان/ مردم روستا امیدوار به مطالبه‎گری دانشجویان و چشم انتظار مسئولان

17روز فعالیت جهادی در اوج محرومیت و بی‎توجهی مسئولان/ مردم روستا امیدوار به مطالبه‎گری دانشجویان و چشم انتظار مسئولان
طاهری گفت: به جز مسئول بسیج دانشجویی و مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای یاسوج که برای سرکشی و بازدید از دانشجویان جهادگر و رایزنی برای رفع کمبودها و مشکلاتشان همواره در تلاش هستند، هیچ کدام از مسئولان ارشد استان کوچکترین ارتباطی با این جوانان فداکار و از خود گذشته نداشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس گروه جهادی رهپویان خاکی دانشگاه فنی و حرفه ای  متشکل از 30 دانشجوی خواهر و برادر برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی به روستای لیشکان بخش کبگیان اعزام شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

طالب طاهری مهر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در رابطه با اهداف اردوی جهادی در این روستا گفت: پس از شناسایی 2 روزه در بخش کبگیان محروم ترین روستای این بخش را با تصمیم دانشجویان هدف خود قرار دادیم که یکی از دلایل عمده این تصمیم به بی مهری های مسئولان نسبت به این روستا بر می گردد.

,

وی افزود: اردوی ما شامل بخش های عمرانی، فرهنگی،کارآفرینی اقتصادی و مهم تر از همه مطالبه گری مشکلات روستا و آوردن مسئولان مربوطه به این روستا است.

در بخش عمرانی با توجه به درخواست های متعدد روستائیان با توجه به تخصصی بودن دانشجویان در رشته های مختلف ساختمان اقدام به گچ کاری و کمک به تجهیز و ساخت وسایل رفاهی مسجد صورت گرفت.

,
,
,

بخش فرهنگی به فعالیت های اموزشی، تربیتی و مهارتی از سنین کودکان تا بزرگسالان همت گماشته شده است که شامل آموزش صحیح خوانی قران کریم، آموزش آیه های قرآن به روش اشاره همچنین آموزش  مسائل دینی و عقیدتی،صحیح خوانی نماز، آشنایی با احکام و رساله، آموزش نکات اخلاقی برای زندگی، آموزش شیوه درست برنامه ریزی و مسئولیت پذیری از ابتدای  کودکی،طریقه درست برقراری ارتباط،انجام کارهای خلاقیتی، کلاس های مهارتی و آموزش اقتصاد خانواده شامل کلاس های قلاب بافی،نمد دوزی،گل سازی، برگزاری کلاس زبان و ریاضی و همچنین برپایی کلاس های رفع اشکال برای دانش آموزان و برپایی ایستگاه های مشاوره نظیر نحوه ی ارتباط درست مادر و فرزند برای شخصیت سازی کودکان و بچه های سنین 6 تا 13 سال ،مشاوره و راهکارهای درمانی برای برخی از کودکان کم روی روستا ،مشاوره در مورد ازدواج بود.

,

وی افزود: همچنین در بخش کار آفرینی اقتصادی یک کارگاه باغداری توسط مهندس رحمانیان مهندس اداره جهاد کشاورزی در حوزه های نحوه هرس کردن، پیوند، آفت زدایی، آبیاری و بازاریابی محصولات برگزار شد که بآ استقبال فراوان کشاورزان و باغدارن روبرو شد.

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ضمن تشکر و قدردانی از استقبال و مهیمان نوازی مردم روستای لیشکان افزود: این روستا دارای مشکلات فراوان و است اما دو تا از مشکلاتی که در اولویت بندی و در دستور مطالبه گری دانشجویان جهادگر قرار گرفت؛ یکی مشکلات برق روستا و دیگری معضل آب روستایی بالاخص روستای لیشکان کوچک بود که هم اکنون پیگیری های لازم در حال انجام است و طی روز های آتی گزارش کامل آن را رسانه ای خواهیم کرد.

,

طاهری مهر با اشاره به اینکه اردوهای جهادی دانشجوی معمولاً در بازه های 10- 12 روزه برگزار می شود افزود: متأسفانه همانطور که در ابتدا نیز عرض کردم، به دلیل بی مهری های زیاد نسبت به این روستا مردم با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می کنند، به همین دلیل با توافق دانشجویان اردو را تمدید کردیم و پس از 17 الی 20 روز پرونده هدف عمرانی را با تلاش جهادگران بستیم و به زودی به خانه های خود بر میگردیم و خود را مهیای اردوهای بعدی خواهیم کرد.

,

طاهری در پایان با گلایه از مسئولان و مدیران ارشد استانی گفت: به جز مسئول بسیج دانشجویی و مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای یاسوج که برای سرکشی و بازدید از دانشجویان جهادگر و رایزنی برای رفع کمبودها و مشکلاتشان همواره در تلاش هستند، هیچ کدام از مسئولان ارشد استان نه به صورت حضوری و نه به صورت مجازی و تلفنی کوچکترین ارتباطی با این جوانان فداکار و از خود گذشته نداشته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه