اخبار داغ

تاکید چین بر لزوم اجرای کامل برجام

تاکید چین بر لزوم اجرای کامل برجام
وزارت امور خارجه چین اعلام کرد پکن برای حمایت از برجام و اجرای آن به همکاری با همه طرف‌ها ادامه خواهد داد و از حقوق و منافع قانونی خود به طور جدی دفاع می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری شین هوا، وزارت امور خارجه چین بار دیگر بر تعهد خود در دفاع از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اجرای آن تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
«هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم آمریکا برای تمدید معافیت‌های مربوط به برخی طرح‌های چین از جمله طرح نوسازی رئاکتور آب سنگین اراک گفت برجام یک توافق چند جانبه است که در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده است. از همین رو باید به طور کامل و موثر اجرایی شود زیرا برای نظام بین‌المللی، منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و صلح و ثبات در خاورمیانه حیاتی است.
,
 
,
وی افزود موارد در نظر گرفته شده در مورد طرح‌های هسته‌ای در برجام بازتاب تعادل میان تعهدات ایران در زمینه منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و حق این کشور در استفاده از انرژی هسته‌ای با اهداف صلح آمیز است و این به نفع همه طرف‌ها از جمله آمریکا بود.
,
 
,
طرح نوسازی رئاکتور آب سنگین اراک به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی برجام با ریاست مشترک چین و انگلیس اجرایی می‌شود. وی گفت همه طرف‌ها از جمله ایران از تلاش‌های چین در ارتقای اجرای این طرح استقبال و حمایت خود را از آن اعلام کردند.
,
 
,
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت چین همواره به طور جدی با تحریم‌های یکجانبه و به اصطلاح اعمال اختیارات قضایی فراسرزمینی مخالف است. چین برای حمایت از برجام و اجرای آن به همکاری با همه طرف‌ها ادامه خواهد داد و از حقوق و منافع قانونی خود به طور جدی دفاع می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه