اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال لرستان:

بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در لرستان/7000 واقعه ولادت ثبت شد

بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در لرستان/7000 واقعه ولادت ثبت شد
مدیرکل ثبت احوال استان لرستان با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در لرستان است گفت: 7 هزار و 185 واقعه ولادت طی 3 ماهه نخست امسال ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی امانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری هفت هزار و 185 واقعه ولادت در استان ثبت‌شده است که از کل ولادت‌های ثبت‌شده سه هزار و 838 نفر پسر و سه هزار و 347 نفر دختر بوده است که درمجموع به ازای هر 115 پسر 100 دختر متولدشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی میانگین سن مادران را 29 سال و میانگین سن پدران را 30 سال دانست و افزود: از تعداد کل ولادت‌های ثبت‌شده تعداد چهار هزار و 631 مورد شهری و دو هزار و 554 مورد روستایی بوده است.

,

 

,

مدیرکل ثبت‌احوال استان لرستان بیان کرد: در سه‌ماهه ابتدای سال 98 در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط 77 نوزاد در استان متولدشده که در سه‌ماهه اول سال 98 هر ساعت تقریباً سه نوزاد متولدشده است و98.6درصد از ولادت‌های ثبت‌شده استان در مهلت قانونی 15 روزه به ثبت رسیده است؛ طی این مدت 130 مورد از ولادت‌های ثبت‌شده مربوط به نوزادان دوقلو و سه مورد سه‌قلو بوده است.

,

 

,

امانی پور بابیان اینکه تعداد دو هزار و 248 فوتی طی سه‌ماهه نخست امسال در استان ثبت‌شده است عنوان کرد: از کل فوتی‌های ثبت‌شده در این مدت، هزار و 308 نفر مرد و 940 نفر زن بوده‌اند و همچنین از این تعداد هزار و 649 مورد شهری و599  مورد روستایی بوده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز 24 مورد فوتی ثبت‌شده است که در هر ساعت تقریباً فوت یک نفر ثبت‌شده است.

,

 

,

مدیرکل ثبت‌احوال استان لرستان با اشاره به مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر در سه‌ماهه اول سال 98 اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی به تعداد سه هزار و 171 مورد، کهولت سن به تعداد هزار و 1329 مورد، سرطان و سایر تومورها به تعداد 976  مورد و حوادث غیرعمدی به تعداد 770 مورد بیشترین عامل مرگ‌ومیر در افراد بوده است.

,

 

,

وی تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده در سه‌ماهه نخست امسال را چهار هزار و 604 مورد اعلام کرد و گفت: در سه‌ماهه امسال در هر شبانه‌روز 50 ازدواج به ثبت رسیده است و میانگین سن ازدواج‌های ثبت‌شده بار اول برای مردان 6/27 سال و برای زنان 7/22 سال بوده است.

,

 

,

امانی پور اظهار داشت: 878 مورد طلاق را در سه‌ماهه نخست سال داشتیم که در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط 9 واقعه طلاق بوده است و میانگین سن طلاق در استان برای مردان35 سال و برای زنان30 سال بوده که تعداد 97مورد یعنی 11 درصد از طلاق‌ها کمتر از یک سال بوده‌اند.

,

 

,

وی افزود: حسین، امیرعلی، سامیار، امیرحسین و علی برای پسران و فاطمه، آوا، زهرا، باران و حلما برای دختران بیشترین نام‌گذاری‌ها طی این مدت بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه