اخبار داغ

در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد؛

احیای کارت سوخت و بازی دوسرباخت دولت/ مبارزه با قاچاق سوخت باید از گلوگاه‎های رانتی آغاز شود

احیای کارت سوخت و بازی دوسرباخت دولت/ مبارزه با قاچاق سوخت باید از گلوگاه‎های رانتی آغاز شود
میرحسینی گفت: چندوقتی است که بحث احیای کارت سوخت در دولت دوازهم جانی دوباره به خود گرفت و دولت را مصمم به برخورد با قاچاق سوخت کرده است که فی النفسه این عمل مورد تحسین است ولی گلوگاه قاچاق سوخت مبارزه با رانت های است که در حوزه سوخت صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار خبرلنده، با اشاره به بحث قاچاق سوخت گفت: امروزه پدیده قاچاق سوخت در کشور یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان است که تا کنون طرح‌ها و لوایح مختلفی در مجلس و دولت برای مبارزه جدی با این پدیده مذبوح تصویب شده است تا به مرحله اجرا درآید شاهد برخی مشکلات که ناشی از نفوذ مافیا در این حوزه است هستیم که روزانه میلیون ها لیتر سوخت قاچاق می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ، یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار خبرلنده، با اشاره به بحث قاچاق سوخت گفت: ,

وی افزود: نبود عزم کافی در ادارات متولی و عدم حمایت قاطع و محکم باعث شده است تا قاچاقچیان این حوزه به آسانی در استان های مرزی و از طریق بنادر به راحتی میلیون‎ها لیتر سوخت را قاچاق کنند.

,

سید هادی میر حسینی گفت: نبود سامانه دقیق بازرسی، نفوذ قاچاقچیان در بدنه های اجرایی ادارات و ارزان بودن سوخت از عمده دلایل قاچاق سوخت در کشور است که علی رغم همه تلاش های دولت با اجرای طرح های پیشگیرانه از جمله کارت های سوخت بازهم شاهد قاچاق گسترده میلیون ها لیتر سوخت در روز هستیم.

,

وی افزود: امروزه قاچاق سوخت به یکی از مشاغل مهم و پر سود در استان های مرزی تبدیل شده است که جولان هزاران خودرو و موتورسیکلت در کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی گواه این ادعا است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: قاچاق سوخت بزرگترین ضربه را به اقتصاد و سیاست کشور وارد می کند چرا که باعث افزایش میزان تولید و افزایش راه های نفوذ و قاچاق سوخت می شود که این به خودی خود یک تهدید بالقوه به حساب می آید چرا که وقتی برای حتی یک ساعت در شهرهای کشور سوخت تامین نشود مسائل امنیتی و سیاسی دامن مسئولان آن شهر و شهرستان را خواهد گرفت.

,

میرحسینی گفت: بدون شک انتشار ارقام سرسام‌آور میزان مصرف سوخت، یارانه و قاچاق سوخت هر از چندگاهی از سوی برخی منابع آگاه منتشر می‌شود، زنگ خطر را درباره وضعیت این فرآورده نفتی و بودجه‌ای که در این زمینه دود می‌شود، به صدا درآورده و دولت را بر آن داشت تا راهکاری را برای سامان‌دهی وضع موجود به کار گیرد که بهترین راه حل را احیای دوباره کارت های سوخت می داند که باتوجه به تجارب گذشته بازهم بازی دو سر باخت دولت است چرا که اگر خوب است چرا آن را ادامه نداده است و اگر تجربه شکست را به دنبال داشت چرا ادامه می دهد.

,

وی اظهارکرد: مبارزه با قاچاق سوخت را باید از گلوگاه های رانت برخی مسئولان که منافع میلیاردی به جیب می زنند آغاز کرد و گرنه این معضل همانند سال های گذشته همیشه بوده و خواهد بود.

,

میر حسینی اظهارکرد: امیدواریم ادامه چنین طرح هایی با بازنگری اساسی در خصوص آخرین وضعیت قاچاق سوخت و ارائه راهکارهای مناسب تر و عزمی راسخ در برخورد با غارت گران منابع و منافع ملی صورت گیرد تا بیش از این شاهد این همه قاچاق سوخت و برباد رفتن سرمایه ملی نباشیم که بازهم تاکید می کنیم نیاز اساسی همت و عزم راسخ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه