اخبار داغ

یادداشت؛

ازدواج‌های سخت!

ازدواج‌های سخت!
با نگاهی به چند دهه‌ قبل و ازدواج آن زمان‌ها به‌راحتی می‌توان به این مهم پی برد که روند ازدواج در سال‌های اخیر هرروز سخت‌تر و به عبارت ساده‌تر تجملاتی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، " ازدواج سنت و آیین من است و هر که به سنت من پشت کند از من نیست" فرمایش و دستوری صریح از پیامبر اکرم (ص) در خصوص ازدواج که این روزها در جامعه اسلامی ما کمتر به آن توجه می‌شود.

البته درصد خیلی کمی از انسان‌ها حداقل در کشور ما وجود دارند که به ازدواج فکر نکنند و در برنامه‌های زندگی خود از این مهم غافل شوند اما در این میان مشکلاتی وجود دارد که بیشتر خود مردم آن ها را به وجود آورده‌اند.

گرانی و تورم، بیکاری و هزار یک مشکل دیگر را می‌توان از جوانان در خصوص علت‌های عدم ازدواج شان شنید که جملگی درست و واقعیت دارند اما آیا همین موضوعات عامل اصلی است؟

با نگاهی به چند دهه‌ای قبل و ازدواج آن زمان‌ها به‌راحتی می‌توان به این مهم پی برد که روند ازدواج در سال‌های اخیر هرروز سخت‌تر و به عبارت ساده‌تر تجملاتی می‌شود.

اکثر جوانان دهه40 50 و حتی 60 در آغاز زندگی در خوشبیناته ترین حالت اتاق کوچکی در منزل پدری داشتند و یا این‌که با هزار زحمت این اتاق را اجاره کرده و با کمترین و ناچیزترین امکانات زندگی خود را شروع می‌کردند.
زوج‌های آن زمان قناعت، صبر، محبت و صفا را پیشه کرده و با توکل به خدا زندگی ساده خودشان را شروع می‌کردند و حتی آمار طلاق و اختلافات نیز در کمترین میزان ممکن بود.

اما در مقابل این سنت که درواقع پیروی از سنت انبیاء و امامان معصوم است، سنت جدید و غلطی در بین خانواده‌های امروزی به راه افتاده که نه‌تنها ازدواج‌ها را به تأخیر می‌اندازد بلکه در بسیاری از مواقع این سنت الهی را به فراموشی می‌برد.

با نگاهی به برنامه‌ریزی زوج‌های جوان به‌راحتی می‌توان باز شدن سنت‌های غلط و اضافی را به مقدمات ازدواج مشاهده کرد، برنامه‌هایی که هزینه برگزاری یک مراسم ساده و پذیرایی را در بهترین حالت بیش از چند ده برابر افزایش می‌دهد.

نکته جالب اینجاست که وقتی در خصوص علت قرار دادن این برنامه‌های اضافی که به‌سرعت هم در جامعه رواج پیداکرده است، سؤالی از زوجین پرسیده شود، می‌گویند یک‌بار در عمرمان می‌خواهیم ازدواج کنیم و باید این مراسم تا سال‌ها در خاطر بماند.

حال این‌که اگر از آمار طلاق گرفتن یک‌سوم زوجین بگذریم، در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود زوجین در همان آغاز زندگی مشترک وارث بدهکاری‌های عظیمی می‌شوند که به علت رسوم غلط و برنامه‌های اضافی گریبانشان را گرفته است.

از سوی دیگر سال های اول زندگی مشترک زوج های جوان نیز به نوعی تباه شده و همواره استرس بدهی های سرسام آور آن ها را آزار خواهد داد.

درواقع ازدواج‌های امروز نه‌تنها آسان نیست بلکه هرروز و هرروز سخت می‌شود و مشخص نیست این دور باطل تا کی ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه