اخبار داغ

مدیرعامل شرکت سیمان باقران مطرح کرد

تحقق میزان تولید شش ماهه سال گذشته در چهار ماه سال جاری/ عدم‌تأمین تسهیلات ریالی علت بهره‌برداری دیرهنگام کارخانه

تحقق میزان تولید شش ماهه سال گذشته در چهار ماه سال جاری/ عدم‌تأمین تسهیلات ریالی علت بهره‌برداری دیرهنگام کارخانه
مدیرعامل شرکت سیمان باقران گفت: به دلیل عدم تأمین تسهیلات ریالی که باید از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام می‌گرفت، متأسفانه کارخانه نتوانست به موقع به بهره‌برداری برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا امینی مدیر عامل شرکت سیمان باقران در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: شرکت سیمان باقران در 4 تیرماه سال 1382 به همت فرماندار وقت بیرجند و رئیس وقت اداره صنایع شهرستان و با سرمایه‌گذاری 14 نفر از معتمدین بیرجند و درمیان و با سرمایه ثبتی یک میلیون و 400 هزار تومان تأسیس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حمیدرضا امینی مدیر عامل شرکت سیمان باقران در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،, ،,  اظهار کرد: شرکت سیمان باقران در 4 تیرماه سال 1382 به همت فرماندار وقت بیرجند و رئیس وقت اداره صنایع شهرستان و با سرمایه‌گذاری 14 نفر از معتمدین بیرجند و درمیان و با سرمایه ثبتی یک میلیون و 400 هزار تومان تأسیس شد.,

 

,

وی با اشاره به این‌که تاسیس این شرکت باعث انسجام در شهرستان بیرجند شد، افزود: حدود 30 هزار سهامدار که 25 هزار نفر آن‌ها از مردم شهرستان‌های بیرجند و درمیان بودند مبادرت به خرید سهام کردند و درسال 1385 سرمایه ثبتی این شرکت به 40 میلیارد تومان رسید.

,

 

,

مدیر عامل شرکت سیمان باقران با اشاره به این‌که این افزایش سرمایه طی سه مرحله انجام شد، گفت: دنبال تأمین زمین و امکانات اولیه مانند آب و برق، عملیات اجرایی کارخانه از سال 1384 آغاز شد.

,

 

,

امینی با بیان این‌که از اواخر سال 1385 خرید ماشین آلات کارخانه آغاز شد، تصریح کرد: ماشین آلات در محل کارخانه قرار گرفت و همه پیمانکاران مشغول به کار بودند.

,

 

,

وی افزود: در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی شرکت 25 میلیون یورو تسهیلات از محل صندوق ذخیره ارزی با عاملیت بانک کشاورزی تخصیص یافت و با موافقت اولیه بانک ملی 300 میلیارد تومان تسهیلات اخذ شد.

,

 

,

مدیر عامل شرکت سیمان باقران گفت: 18 مگابایت برق از پست برق اسدیه خریداری شد و 22 کیلومتر برق فشار قوی به کارخانه رسید.

,

 

,

امینی خاطرنشان کرد: از سال 86 تا 92 به دلیل عدم تأمین تسهیلات ریالی که باید از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام می‌گرفت، متأسفانه کارخانه نتوانست به موقع در سال 87 به بهره‌برداری برسد.

,

 

,

وی افزود: در اواخر سال 91 و اوایل سال 92 با تغییری که در مدیریت شرکت صورت گرفت و ورود یک سرمایه‌گذار که تقریبا 30 درصد شرکت مبالغ ریالی را به شرکت تزریق کرد، مجددا از سال 1392 عملیات اجرایی شرکت سرعت گرفت و سرانجام در اواخر سال 95 به راه‌اندازی رسید.

,

 

,

مدیر عامل شرکت سیمان باقران با اشاره به این‌که در فروردین‌ماه سال 1396 کارخانه توسط رئیس‌جمهور رسما افتتاح شد، تصریح کرد: در نیمه دوم همان سال با همت مدیران استانی خط انتقال گاز به کارخانه رسید و تولید از نعمت گاز برخوردار شد.

,

 

,

امینی افزود: هم‌اکنون کارخانه سیمان باقران در بخش پخت به ظرفیت 100 درصدی رسید و در بخش تولید کلینکر به ظرفیت 105 درصدی در ماه رسیده است.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که تولید سیمان متناسب با نیاز بازار است، گفت: سال گذشته کارخانه با 37 درصد ظرفیت اسمی تولید داشت.

,

 

,

مدیر عامل شرکت سیمان باقران خاطرنشان کرد: رکود در بخش ساخت و ساز در کشور، عدم اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ در سطح استان و رقابت کارخانه‌های عدیده‌ای که تولید مازاد خود را به استان می‌رساندند و انسداد میل 78 به مدت 5 ماه در سال گذشته باعث شد تولید سیمان بیش از 37 درصد میسر نشود.
 

,
,

امینی با اشاره به این‌که از ابتدای امسال مشکلی در تولید سیمان نداریم، افزود: به 70 درصد ظرفیت تولید سیمان کارخانه دسترسی داریم و در 4 ماهه اول سال‌جاری 230 هزار تن سیمان معادل بیش از نصف تولیدی سال گذشته تولید کردیم و پیش‌بینی می‌شود امسال 700 هزار تن سیمان صادرات شود.

,

 

,

وی گفت: 10 درصد تولید سیمان در استان مصرف و 90 درصد دیگر از استان صادر می‌شود.

,

 

,

مدیر عامل شرکت سیمان باقران با اشاره به این‌که سیمان باقران از تمام معابر رسمی به افغانستان و پاکستان ارسال می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته یک محموله سیمان به عمان فرستاده شد و تائیدیه نهاد‌های نظارتی و استانداردی این کشور را اخذ کردیم.

,

 

,

امینی افزود: سال گذشته استانداردهای ایزو از آلمان، استانداردهای مدیریت کیفیت، ایمنی و بهداشت، محیط زیست، انرژی ایزو 50001، استاندارد ارتباط با مشتریان و مجوز ورود محصول به اتحادیه اروپا از شرکت دندال دریافت شده است.

,

 

,

, ,

 

,

وی با اشاره به این‌که مشاغل تعریف شده است، گفت: طبقه‌بندی مشاغل نزد وزارت کار برای تأیید است و نظام طبقه‌بندی در کارخانه پیاده خواهد شد.

,

 

,

مدیر عامل شرکت سیمان باقران خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که پروژه دیر پیاده شد و به مشکلات ارز مبتلا شد و از طرفی تورم داخلی، قیمت تمام شده پروژه را چند برابر کرد.

,

 

,

امینی افزود: شرکت سیمان باقران از نظر ساختار مالی یک شرکت بدهکار محسوب می‌شود و بدهی قابل توجهی به پیمانکاران، بانک ملی و بانک کشاورزی و بخشی را نیز به پرسنل خود دارد که مربوط به سال‌های قبل از سال 1397 است.

,

 

,

وی گفت: با تأمین نقدینگی و فروش سیمان بخشی از این بدهی‌ها و 50 درصد مطالبات سنواتی پرسنلی که معادل 3.5 میلیارد تومان است از خردادماه سال گذشته تا به امروز پرداخت شده است و از خردادماه تا به امروز به مطالبات پرسنلی افزوده نشده و به روز تسویه شده است.

,

 

,

مدیر عامل شرکت سیمان باقران افزود: یکی از اقداماتی که انجام شده این است که وام ارزی با استفاده از تبصره 20 قانون رفع موانع تولید به ریالی تبدیل شده و به ازای 25 میلیون یورو اصل وام که تقریبا 40 میلیون یورو با بهره و کارمزد بانکی در قبال 125 میلیارد تومان تهاتر شد و شرکت طی 5 سال این مبلغ را تسویه حساب خواهد کرد.

,

 

,

امینی تصریح کرد: در بخش تسهیلات ریالی با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و حمایت‌های بانک ملی امید است بتوانیم تسهیلات دوران مشارکت را به زودی به تسهیلات فروش اقساطی تبدیل کنیم و برای بازپرداخت 10 ساله قسط‌بندی شود.

,

 

,

وی گفت: در حال حاضر تقریبا هیچ ذخیره سیمان و کلینکر به آن معنا نداریم و در حال حاضر 70 هزار تن کلینکر ذخیره داریم که در عرف سیمان و ظرفیت ما یک رقم بسیار پایین است.

,

 

,

مدیر عامل شرکت سیمان باقران با اشاره به این‌که در حال حاضر حمایت‌های لازم از سوی مسئولان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: استاندار خراسان‌جنوبی و رئیس سازمان صمت حمایت‌های ویژه‌ای از این کارخانه دارند و هماهنگی‌های لازم در سطح استان به خوبی انجام می‌شود.

,

 

,

امینی افزود: در بخش صادرات از عملکرد گمرک راضی هستیم و اگر مدیرکل گمرک استان همکاری نمی‌کرد موفق نمی‌شدیم و همچنین شرکت گاز و شرکت برق علی‌رغم بدهی‌های زیاد با ما همکاری می‌کنند.

,

 

,

وی گفت: مشکلات زیرساخت‌های بازارچه ماهیرود سال گذشته با همت استانداری، مرزبانی و مدیریت بازارچه رفع و معابر تعریض و پارکینگ‌ها بهسازی شد. سال گذشته یک هزار و 300 تن در روز تخلیه داشتیم در حالی که اکنون 3 هزار و 700 تن سیمان در روز تخلیه و صادرات می‌شود.

,

 

,

مدیر عامل شرکت سیمان باقران با اشاره به این‌که موقعیت صادراتی سیمان باقران ویژه و ممتاز است، افزود: هیچ شرکت سیمانی در شرق کشور این امتیاز را ندارد و اگر میل 73 بازگشایی شود حداقل 20 میلیارد تومان از هزینه‌های شرکت را کاهش می‌دهد.

,

 

,

امینی افزود: من در 15 ماه اخیر که در این کارخانه مسئولیت دارم تقریبا هر درخواستی که از مسئولان داشتم بدون جواب نمانده است و از مسئولان می‌خواهم همین رویه را حفظ و حمایت‌های خود را از این کارخانه داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه