اخبار داغ

در سالگرد ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) صورت گرفت؛

ازدواج دو جوان نیشابوری در مسجد

ازدواج دو جوان نیشابوری در مسجد
دو زوج جوان نیشابوری مراسم عقد خود را در مسجد فاطمه الزهرا (س) نیشابور آغاز کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یکی از نیازهای امروز جامعه ما ازدواج آسان و تبلیغ و ترویج آن برای جلوگیری از گسترش فساد در جامعه و از آن مهم‌تر عمل به توصیه معصومین است. حوا طاهری و حسین مسیح آبادی دو جوان نیشابور برای ترویج ازدواج ساده در ایام سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) عقد خود را در مسجد فاطمه الزهرا (س) نیشابور برگزار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حوا طاهری در این رابطه گفت: ازدواج آسان و پرهیز از تجمل‌گرایی یکی از اهداف ما برای این کار بود، ما تصمیم گرفتیم برای ترویج و دعوت جوانان این عقد را در مسجد انجام دهیم.

,

این دختر بسیجی تصریح کرد: ما با این کار سعی کردیم علاوه بر تبلیغ زندگی ساده، معیاری برای خود مشخص کنیم و مسجد را معیار و میزان سنجش تصمیمات خود قرار دهیم.

,

طاهری افزود: برای ما آغاز زندگی از مکانی روحانی ارزشمند بود، معنویت باید در زندگی جاری و ساری باشد و سعی کردیم زندگی با خواست خدا را تبلیغ کنیم.

,

حسین مسیح آبادی نیز در این رابطه گفت: ترویج ازدواج ساده یکی از اهداف ما در این امر مقدس بود، جوانان ما با توجه به شرایط فعلی جامعه مشکلاتی دارند که با ازدواج ساده می‌توان از نگرانی آن‌ها کم کرد.

,

داماد این عقدکنان تأکید کرد: از نظر مالی مشکلی برای برگزاری این مجلس در تالارهای شهر نداشتیم ولی اگر ما این کار را نمی‌کردیم، این عمل حسنه محصور به قشر خاص می‌شد، ما سعی کردیم مسجد را به دور از طبقه‌بندی‌های اقتصادی تبلیغ کنیم.

,

وی تصریح کرد: مسجد برای همه و برای همه قسمت‌های زندگی است و باید جوانان بدانند که مسجد می‌تواند محل شادی و ازدواج که بهترین خاطره زندگی است باشد.

,

معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور در این باره اظهار داشت: کاربرد مساجد صرفاً مکانی برای نمازگزاردن و انجام برنامه‌های عبادی نیست، بلکه مساجد مرکزی فعال و پویا، برای انجام  فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی هستند همانند زمان رسول خدا (ص) که تمام برنامه‌های اسلامی و اجتماعی از مساجد پایه‌ریزی شد.

, .,

احمد سرچاهی عنوان کرد: ناحیه مقاومت بسیج نیشابور برای سومین بار خطبه عقد دو زوج بسیجی را در مسجد جاری کرد.

, .,

وی تأکید کرد: هر زوجی که چنین عمل حسنه ای را انجام دهند توسط بسیج مورد حمایت معنوی قرار خواهند گرفت.

,

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور گفت: امیر المومنین (ع) و حضرت زهرا (س) بهترین الگوی برای ازدواج هستند، ازدواج یکی از ارکان اصلی زندگی درست یک مسلمان است.

,

حجت‌الاسلام حسن رحیمی تأکید کرد: بهترین ازدواج، ازدواج ساده است و این مورد بارها در احادیث مطرح و بیان شده است، خود ازدواج، کالاها و ... بهتر است با تأسی از زندگی معصومین ساده باشد.

,

وی بیان کرد: حضرت رسول (ص) فرمودند:"خوش به حال کسانی که کالاهای زندگی‌شان سفالی باشد" ما این را به معنی ارزان بودن برداشت می‌کنیم یعنی پیدا کردن آن کالاها ساده و دست‌یافتنی باشد.

,

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور ادامه داد: کالاهای گران‌قیمت باعث انس و الفت و مهربانی نمی‌شود، وام‌ها و قسط‌ها درگیری‌هایی را برای نسل امروز ایجاد کرده است که بر زندگی زناشویی سایه افکنده است و به روابط زوجین تأثیر می‌گذارد.

,

رحیمی خاطرنشان کرد: از زندگی ایدئال و مهر و محبت فاصله گرفته‌ایم، پدر و مادر، مؤمنین و مونات باید دست جوانان را در امر ازدواج گرفته و نباید بگذارند این ازدواج به تأخیر بیافتد.

,

وی تأکید کرد: ازدواج باید با تأسی از بزرگان باشد، این ازدواج نشان داد که خانواده‌های می‌توانند مراسم عقد را در ساده‌ترین مکان‌ها و با شادی و معنویت شروع کنند و به امید چنین روزی که با ساده کردن امر ازدواج، آینده درخشانی داشته باشیم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه