اخبار داغ

سبلان ما گزارش می دهد؛

هزینه گزاف تغییر کاربری سد راه احداث مسکن برای جوانان دم بخت

هزینه گزاف تغییر کاربری سد راه احداث مسکن برای جوانان دم بخت
هزینه سنگین و گران تغییر کاربری زمین های روستایی در سرعین تبدیل به سد راهی برای احداث مسکن توسط جوانان دم بخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما،طبق قانون تسهیل ازدواج مصوب سال ۸۴ باید دولت در زمین های اهدایی خیرین و یا دولتی 《مسکن موقت》 را برای اسکان سه ساله جوانان احداث کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

با مروری در بند های این قانون به کمیته سامان ازدواج جوانان می رسیم که باید دولت برای نظارت بر اجرای این قانون کمیته مذکور را در استانها در شهرستان ها تشکیل دهد که اعضای آن از جمله فرماندار، امام جمعه و رییس شورا است.

,

غالب مردم شهرستان سرعین را روستائیان تشکیل می دهند و برای تشکیل زندگی نیازمند احدث مسکن هستند و طبق گزارش ها و صدای مردم که به دست خبرنگار چشمه لر رسیده با توجه به عدم افزایش محدوده روستا ها باید جوانان با مراجعه به بنیاد مسکن ۵۰ درصد قیمت زمین خود را برای تغییر کاربری تقدیم بنیاد کنند .

,

, ,

 

,

با یک حساب سرانگشتی در می یابیم که باید یک جوان برای احداث مسکن در زمینی به متراژ ۳۰۰ متر مربع با کمترین قیمت گذاری یعنی ۵۰ هزار تومان باید نزدیک ۷ میلیون تومان به حساب بنیاد واریز کند یعنی یک سوم وام ازدواج خود را به دولت بازگرداند.

,

با این اوصاف باید نظاره گر بود کمیته سامان ازدواج شهرستان سرعین و استان اردبیل چه تدبیری برای حل این مانع در نظر گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه