اخبار داغ

شهری با بیش از 80 دستگاه تاکسی و پوشش تنها یک مسیر

شهری با بیش از 80 دستگاه تاکسی و پوشش تنها یک مسیر
وضعیت نامطلوب حمل ونقل درون شهری دهگلان با بیش از وجود 80 دستگاه تاکسی و تنها پوشش یک مسیر مردم را دچار نگرانی و نارضایتی نموده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، متاسفانه بعد از گذشت چندین سال از شهر شدن دهگلان می گذرد هرچند محرومیت نه تنها در این شهر بلکه در کل شهرستان بیداد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

 شهر دهگلان با وجود مشکلات عدیده در همه زمینه ها با مشکلی بسیار مهم دیگر که حمل و نقل درون شهری است دست به گریبان است امروز که باید نقاط شهری برای حمل و نقل با تاکسیهای درون شهری تحت پوشش باشند تنها یک مسیر از شهر دهگلان با بیش از 80 دستگاه تاکسی پوششش داده می شود و دیگر مسیرها باید باید به صورت دربستی باشد

,

 

,

وضعیت حمل و نقل درون شهری دهگلان مطلوب نیست و با وجود بیش از 80 دستگاه تاکسی مردم همچنان از نظر حمل ونقل درون شهری سرگردانند.

,


حمل و نقل عمومی یا شهری از مهم‌ترین خدمات مدیریت شهری است که در جا به جایی و دسترسی آسان شهروندان به مقصد و در مدیریت زمان نقش مهمی دارد با توجه به اینکه کارشناسان امر، حمل و نقل را قلب جریان توسعه می‌دانند و معتقدند شهری که در فکر توسعه است باید برای حمل و نقل شهری برنامه ریزی جامع و آینده نگر داشته باشد.

,
,

 

,

بر این اساس یکی از شاخصه‌های رسیدن به توسعه پایدار، گسترش حمل و نقل عمومی کارآمد در شهرهاست و می‌توان گفت در حقیقت مسیر پیشرفت یک شهر و توسعه را با نگاهی به سامانه حمل و نقل همگانی بهتر می‌توان رصد کرد.

,

 

,

با توجه به اینکه در شهر دهگلان بیش از 80 دستگاه تاکسی وجود دارد و تنها یک مسیر از میدان امام تا ترمینال شهر بلبان آباد را پوشش می دهند و بقیه مسیرهای دهگلان را دربستی انجام میدهند باعث سرگردانی برای مردم این شهر پر از تاکسی شده است.

,


 
یکی از شهروندان در گفت و گو با با خبر نگار ما در خصوص کیفیت خدمات سازمان تاکسیرانی دهگلان گفت: خدمات حمل و نقل شهری دهگلان اصلا مطلوب نیست و مسیر تاکسهیا در دهگلان تنها محدود به یک مسیر از میدان امام به ترمینال بلبان آباد و بلعکس می باشد در حالیکه تمامی نقاط شهر به حمل و نقل و خدمات تاکسی نیاز دارند اما این شهر از خدمات کاملا محروم است.

,
,
,


نبود تاکسی در اکثر نقاط شهر دهگلان و شهرک‌ها

,
, نبود تاکسی در اکثر نقاط شهر دهگلان و شهرک‌ها, نبود تاکسی در اکثر نقاط شهر دهگلان و شهرک‌ها,

 

,

یکی از بخش های اصلی این حوزه بحث تاکسی و تاکسیرانی می باشد تاکسی هم به عنوان کوچکترین واحد حمل و نقل شهری در واقع اتصال بین حمل و نقل شخصی و حمل و نقل عمومی است.

,


نبود خدمات تاکسیرانی در شهرک‌های دهگلان باعث می‌شود در زمانی که شهروندان باید خود را به محلی برسانند تاکسی در دسترسشان نیست و لازم  است تاکسیرانی شهر دهگلان در فکر حل این مشکل باشد در حالیکه حمل و نقل درون شهری از نیازهای اساسی مردم در طول شبانه روز است.

,
,

 

,


شهروندان با انتقاد از روند نامطلوب سیستم حمل و نقل درون شهری دهگلان خواهان رفع مشکل ازاین وضعیت نامناسب خدمات‌ دهی به مردم در اسرع وقت شدند.

,
,

 

,

ساماندهی ایستگاه تاکسی بیمارستان از دیگر دغدغه های شهری است که شهروندان از آن گلایه دارند

,

 

,

ایجاد ایستگاه تاکسی برای ببمارستان جدید دهگلان از دیگر مواردی است که از سوی شهروندان درخواست شده و باید به آن توجه ویژه داشت.

,


کمبود تاکسی در این مسیر از مشکلات مردم شهرستان است که با توجه به نیاز مبرم به بیمارستان شاید در اکثر اوقاتبه هیچگونه وسیله نقلیه دسترسی ندارند و مجبورند برای مسیر بیمارستان کرایه دربستی متقبل شوند.

,
,

 

,

ضرورت دسترسی آسان به ایستگاه تاکسی در مسیر بیمارستان جدید دهگلان  

, ضرورت دسترسی آسان به ایستگاه تاکسی در مسیر بیمارستان جدید دهگلان  , ضرورت دسترسی آسان به ایستگاه تاکسی در مسیر بیمارستان جدید دهگلان  ,


در گفتگوی خبرنگار ما با برخی از بیماران و همراهان آنها در این بیمارستان انجام گرفت گلایه اکثر بیماران و همراهان آنان و مردم از عدم وجود ایستگاهی مخصوص برای عبور و مرور در مسیر این بیمارستان است.

,
,

 

,

عدم دسترسی آسان به تاکسی‌های شهری در مسیر بیمارستان دهگلان باری اضافی بر هزینه‌های خانواده‌ بیماران گذاشته و ضمن گلایه‌مندی مردم از این موضوع، خواستار ایجاد ایستگاه تاکسی در مسیر این مرکز مهم درمانی شهرستان هستند.

,

 

,

با توجه به اینکه ایجاد شهری پایدار و مطلوب و توجه به نیازهای شهروندان و رفع آن از اصلی ترین وظایف نهادهای خدمت رسان می باشد باید بررسی درخواست های شهروندان در راس اعمال خدماتی قرار گیرد که ایجاد شهری پایدار و مطلوب برای زندگی شهروندی مشروط به تامین خواسته های شهروندان باشد.

,

 

,

مسئول واحد تاکسیرانی دهگلان پوشش سایر نقاط شهر جهت ارائه خدمات تاکسی نیازمند بستر سازی مناسب است

,

  

,

برای روش شدن این وضعیت با مراجعه به واحد تاکسرانی شهرداری دهگلان، رضا امیری مسئول واحد تاکسیرانی در گفتگو با خبر نگار ما اظهار داشت: بافت شهری دهگلان باعث شده که تاکنون تاکسیرانی فقط در مسیر خیابان استقلال به شهروندان خدمات ارائه نماید.

,


 وی افزود: با توجه به اینکه پوشش سایر نقاط شهر دهگلان چندین ساله در اولویت اصلی واحد تاکسیرانی بوده  متاسفانه توسط مسئولین و شوراهای ادوار گذشته به فراموشی سپرده شده بود که مستلزم کمک و همت جدی فرمانداری، شورای شهر و پلیس راهور و شهرداری می باشد.

,
,

 

,


امیری گفت: پوشش سایر نقاط شهر دهگلان جهت ارائه خدمات تاکسی نیازمند بستر سازی، طراحی و پیاده سازی طرحهای ترافیکی مناسب است.

,
,


 وی در ادامه گفت: لازم است طرحی که توسط واحد تاکسی رانی در 5 سال پیش  جهت رفع مشکلات ترافیکی خیابان استقلال و پوشش مسیرهای نقاط شهر که بدون تاکسی هستند به شورای ترافیک جهت رفع این معضل بررسی و بعد از تصویب شورای ترافیک اجرایی گردد.

,
,


 
 امیری در ادامه گفت: سر فصلهای طرح مذکور سنوات گذشته که به فراموشی سپرده شده  در صورت اجرایی وانتقال ترمینال بلبان آباد به روبروی شهر امین آباد، انتقال ترمینال بلدستی به انتهابی بلوار کشاورز، انتقال ترمینال بزرگ شهر به انتهای بلوار امام شافعی، ایجاد ترمینال برای دهستان قروچای در آن مسیر و یک طرفه نمودن خیابانهای استقلال و آزادی باعث می شد نقاط مختلف شهر دهگلان که فاقد تاکسی هستند خود به خود  تحت پوشش خدمات تاکسی قرار گیرند و نقطه ترافیک خیابانهای استقلال و آزادی رفع گردد.

,
,
,


 وی در پایان گفت: از تمام شهروندان دهگلان جهت کم و کاستی خدمات تاکسیرانیی عذر خواهی می نمایم.

,
,

 

,

عضو شورای شهر دهگلان دو دستگاه تاکسی هر روز مسیر خیابان آزادی تا ترمینال بلبان آباد را پوشش می دهند

,

 

,

شادمان عباسجوبی از اعضای شورای اسلامی شهر دهگلان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اولین اقدام شورای شهر در زمان شروع بکار اضافه نمودن کرایه تاکسیها بوده  که مبلغ 600 تومان برای نقاط شهر و مسیر بیمارستان جدید و مبلغ 700 تومان برای مسیر بلورا کشاورز و پایین دست جاده  تعیین شده است.

,


 وی افزود: قرار است با تعاونی تاکسیداران و تاکسیرانی دهگلان هر روز دو دستگاه تاکسی خیابان آزادی تام مسیرهای شهرداری، فرمانداری تا ترمینال بلبان آباد را پوشش دهند و هر روز دو دستگاه تاکسی به صورت شیفتی این مسیرها را پوشش می دهند.

,
,

 

,

عباسجوبی با اشاره به ساماندهی تاکسیهای درون شهر ی گفت: بنا به دستور واحد تاکسیرانی قرار است که ترمینال دهستان بلدستی به انتهای بلوار کشاورز انتقال یاید در این صورت بلوار کشاورز نیز تحت پوشش تاکسیرانی قرار خواهد گرفت.

,


 

,
,

شهری که تنها یک خیابانش تاکسی دارد؛ اولین خیابان دهگلان با سابقه 50 ساله و محروم از خدمات تاکسیرانی + عکس

, شهری که تنها یک خیابانش تاکسی دارد؛ اولین خیابان دهگلان با سابقه 50 ساله و محروم از خدمات تاکسیرانی + عکس, شهری که تنها یک خیابانش تاکسی دارد؛ اولین خیابان دهگلان با سابقه 50 ساله و محروم از خدمات تاکسیرانی + عکس,

 

,

متاسفانه بیش از گذشت 50 سال از شهر شدن دهگلان خدمات تاکسی تنها در یک خیابان متمرکز شده است.

,

 

,

امروزه توجه به حمل و نقل خودرو یک بحث و موضوع جابجایی عابرین پیاده و تردد آنها یک مسئله جداگانه در حوزه حمل و نقل درون شهری و مهمترین و پر دغدغه‌ترین مسائل شهری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

,

 

,

توسعه و گسترش حمل و نقل همگانی در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و دستیابی به راهکارهای اجرایی با در نظر گرفتن تحلیل های اقتصادی، اجتماعی در شهرها وهمچنین اهداف دیگری از قبیل کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و غیره است.

,


با توجه به توسعه روز افزون شهرها و خدمات شهری اهمیت رفاه حال شهروندان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

,
,


حمل و نقل یک ضرورت پایدار

,
, حمل و نقل یک ضرورت پایدار,


‌یک شهر مدرن باید دارای یک سیستم حمل‌ و نقل کارآمد و گسترده برای ایجاد ارتباطات، دسترسی و ارتباط مابین مناطق مختلف آن باشد زیرا جوامع امروزی نیازمند سیستم حمل‌ و نقل پایدار، مؤثر و کارآمد است

,
,

 

,

شهر 25 هزار نفری دهگلان به مرکزیت شهرستان در سال 1335 به مرکز بخش دهگلان از توابع شهرستان قروه بوده و در سال 86 به شهرستان ارتقاء می یابد.

,

 

,

با توجه به اینکه حمل و نقل عمومی از مهمترین خدمات مدیریت شهری است بنابراین باید به این امر توجه ویژه شود اما متاسفانه بعد از گذشت بیش از 50 سال شهر شدن با جود همه محرومیتها خدمات تاکسیرانی جهت حمل و نقل مردم تنها در یک خیابان متمرکز شده و خیابان آزادی که اولین و قدیمی ترین خیابان و مرکز اصلی شهر بوده از این خدمات محروم بوده و تاکسی تنها به صورت دربستی مسیرش به این خیابان می افتد.

,


با این وجود  یکی از شاخصه های رسیدن به توسعه پایدار گسترش حمل و نقل عمومی کارآمد در شهرها است، درحقیقت مسیر پیشرفت یک شهر و توسعه را با نگاهی به سامانه حمل و نقل همگانی بهتر می‌توان رصد کرد.

,
,


با توجه به اینکه شهرداری نهادی غیر دولتی و عمومی است که در محدوده یک شهر به ارائه خدمات مختلف می پردازد و در واقع تعیین کننده ترین نهاد در مدیریت شهری محسوب می شود در این زمینه در شهر کوتاهی شده است.

,
,


 هر چند طی دو ماه گذشته توسط شورای ترافیک شهرستان با یک طرفه شدن خیابان استقلال باعث تردد تاکسی در خیابان آزادی شد اما متاسفانه  این طرح با اعتراض مالکین خیابان استقلال روبرو و طرح لغو شد.

,
,

 

,

روایت شهروندان از نحوه خدمات تاکسبرانی در دهگلان

, روایت شهروندان از نحوه خدمات تاکسبرانی در دهگلان,

 

,

 

,

 

,


محمود علی بیگی یکی از ساکنان خیابان آزادی گفت: از اول انقلاب تاکنون در این خیابان سکونت دارم وبا توجه به اینکه این خیابان قدیمی ترین واولین مرکز شهر بوده اما متاسفانه به فراموشی سپرده شده و تا آلان تاکسی در این خیابان تردد نداشته مگر به صورت دربستی بوده و اگر کسی نیاز به تاکسی داشته باشد باید به خیابان استقلال برود.

,
,


 وی از مسئولین ذیربط خواست برای رضایت خداوند خدمت کنند و مشکلات مردم این خیابان را به فراموشی نسپارند که ما خواستار حل این مشکل هستیم.

,
,

 

,

 

,

 

,

 

,


مجید احمدی نیاز دیگر ساکن این خیابان افزود: با توجه به اینکه حدود 15 ساله دراین خیابان سکونت دارم  اگر کسی مریض شود و آژانس هم در دسترس نباشد فرد مریض باید پیاده  برای تاکسی تا خیابان استقلال برود که اینکار عادلانه نیست.

,
,


طاهر امیری حسینی کشاورزی یکی از روستاهای دهگلان گفت: با توجه به اینکه کل تعمیرکاران فنی ماشین آلات وکشاورزی در این خیابان مستقر هستند  وما برای تعمیرات به جابجایی نیاز داریم تاکسی در دسترس نیست وباید با دست وسایل را جابجا کنیم که اینکار بسیار مشکل است و خواهانم حل این معضل هستیم.

,
,

 

,

 

,


وی افزود: در خیابان استقلال بیش از90 دستگاه تاکسی پارک شده در انتظار مسافر هستند از شهرداری خواستاریم که جندین دستگاه تاکسی به این خیابان برای رفاه مردم تعلق گیرد.

,
,

 

,

 

,


مصطفی قربانی یک مکانیک ساکن خیابان آزادی می گوید ما  تعمیر کار فنی هستیم و برای خرید وسایل خود ویا مشتری نیازمند تردد با تاکسی هستیم که نبود تاکسی در این خیابان بسیار برای مردم مشکل ایجاده کرده است.

,
,


 سخن آخر...

,
,  سخن آخر...,  سخن آخر...,


نقش شهرداری تنها به امکانات زیربنایی شهر و وظایف روزمره محدود نمی شود بلکه برنامه ریزی، مدیریت و توسعه تمامی عرصه های شهر را نیز در بر می گیرد که نیاز است مسئولین شهرداری هرچه سریعتر در فکر حل مشکل این خیابان  ازهمه لحاظ باشند.

,
,

 

,

 

,

دو دستگاه تاکسی هر روز مسیر خیابان آزادی تا ترمینال بلبان آباد را پوشش می دهند که اینکار تاکنون انجام نشده است

,

 

,

ساماندهی ایستگاه تاکسی بیمارستان از دیگر دغدغه های شهری است که شهروندان از آن گلایه دارند

,

 

,

بعد از گذشت دوسال هنوز نه خیابان آزادی برای پوشش تاکسی ساماندهی شده ونه ایستگاه تاکسی برای بیمارستان ایجاد شده است ومسافرانی که از ترمینال بلبان آباد به مقصد مرکز شهر سوار تاکسی شوند اگر تاکسیها مسافر بیمارستان داشته باشند اول به بیمارستان رفته بعد مسافران مرکز شهر را به مقصد می رسانند که بزرگترین مشکل ونگرانی مردم است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه