اخبار داغ

متاهل هایی فارغ از تعهد؛

4 درصد از طلاق ها مربوط به زنان زیر 18 سال است / مثل یک گل از زندگی‌تان مراقبت کنید!

4 درصد از طلاق ها مربوط به زنان زیر 18 سال است / مثل یک گل از زندگی‌تان مراقبت کنید!
هرگز طلاق پدیده دلپسند و زیبایی نبوده و نیست اما وقتی همه راه‌حل‌ها به شکست منتهی می‌شود زن یا شوهر ناگزیر باید آن را به‌عنوان آخرین چاره بپذیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، هرگز طلاق پدیده دلپسند و زیبایی نبوده و نیست اما وقتی همه راه‌حل‌ها به شکست منتهی می‌شود زن یا شوهر ناگزیر باید آن را به‌عنوان آخرین چاره بپذیرند. تحقیقات قرن 19، نشان می‌دهد که در آن زمان تنها 5 درصد از ازدواج‌ها با جدایی همراه بوده است اما اکنون با افزایش شدید طلاق روبه‌رو ییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

 

,

 صاحب‌نظران عوامل مختلفی را در افزایش طلاق مؤثر می‌دانند، ازجمله افزایش استقلال اقتصادی زنان، ‌کاهش درآمد مردان فاقد استقلال اقتصادی زنان، کاهش انتظارات فرد برای کامیابی ناشی از ازدواج، مقبولیت اجتماعی طلاق، انتخاب نادرست و عدم‌دقت اولیه در امر همسرگزینی و آشنایی‌ها و دلبستگی‌های عاشقانه بی‌محتوا. افزایش فروپاشی خانواده، مفاهیم ضمنی عمده‌ای را برای محیط‌هایی که بچه‌ها در آن پرورش یافته و اجتماعی می‌شوند دربردارد.

,

 

,


شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد با افرادی روبه‌رو شوید که به دلایل واهی خواستار جدایی از همسرشان باشند، افرادی که نداشتن تفاهم، تفاوت اخلاقی و سایر موارد را دلیلی برای پایان بخشیدن به یک زندگی می‌دانند، این در حالی است که نزدیک به دو دهه پیش تنها دلایل طلاق که آن هم معمولا با ریش‌سفیدی بزرگ خانواده منتفی می‌شد، اعتیاد همسر یا دست بزن او بود!

,
,

 

,

 

,

 این طور که معلوم است قبح طلاق در جامعه امروز از بین رفته است و جوانان امروز دیگر به فکر ترمیم روابط زناشویی خود نیستند و ترجیح می‌دهند به جای ترمیم روابطشان، آن را تعویض کنند، به گفته کارشناسان این موضوع یکی از دلایل افزایش طلاق در جامعه امروز است.

,

, ,


4 درصد از طلاق‌ها مربوط به زنان کمتر از 18 سال است

,
, 4 درصد از طلاق‌ها مربوط به زنان کمتر از 18 سال است, 4 درصد از طلاق‌ها مربوط به زنان کمتر از 18 سال است,


مدیرکل ثبت احوال کردستان ، با اشاره به اینکه 15.7 درصد از ازدواج های ثبت شده طی چهار ماهه اول امسال، سن زوجه کمتر از 18سال بوده است، گفت: 4 درصد از طلاق‌های ثبت شده در چهار ماهه سال جاری، مربوط به زنان کمتر از 18 سال بوده است.

,
,

 

,


حسن صومی، مدیرکل ثبت احوال کردستان با اشاره به اینکه 15.7 درصد از ازدواج های ثبت شده طی چهار ماهه اول امسال، سن زوجه کمتر از 18سال بوده است، گفت: 4 درصد از طلاق‌های ثبت شده در چهار ماهه سال جاری، مربوط به زنان کمتر از 18 سال بوده است.

,
,

 

,


این آمار در حالی است که در سال کذشته، از مجموع وقایع ازدواج ثبت شده در استان در ۴ ماهه سالجاری ۹۷۰ مورد معادل ۲۱ درصد زنان کمتر از ۱۸ سال و در آقایان هم ۳۶ مورد معادل ۸ دهم درصد کمتر از ۱۸ سال بوده‌اند.

,
,

 

,


بر اساس گزارش، تا تاریخ ثبت ۱۵ مرداد ۹۷ بر مبنای وقوع، از ۹۷۰ مورد ۶۵۹ مورد شهری و ۳۱۱ مورد نیز روستایی بوده است.

,
,

 

,


همچنین در خصوص آمار طلاق در ۴ ماهه نخست سال گذشته اعلام شده بود،که هزار و ۱۸۱ مورد طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است. از این تعداد ۹۸ مورد زنان و ۳ مورد نیز مردان ۱۸ سال و کمتر از ۱۸ سال بوده‌اند.

,
,

 

,


صومی در بخش دیگری از سخنانش از ثبت 4 هزار و 178   واقعه ازدواج در 4 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: شهرستان قروه با 11.4 در هزار بیشترین و شهرستان بانه با 5.9 در هزار کمترین نرخ خام ثبت ازدواج را داشته‌اند.

,
,

 

,


وی با اشاره به اینکه 15.7 درصد از ازدواج های ثبت شده سن زوجه کمتر از 18 سال بوده است، افزود: میانگین سن ازدواج بار اول مردان را 27.41 سال و میانگین سن ازدواج بار اول در خانم‌ها 23.65 سال بوده، بیشترین ازدواج ثبت شده در مردان مربوط به گروه سنی ۲۹ الی ۲۵ سال و بیشترین ازدواج ثبت شده در زنان مربوط به گروه سنی 24الی20 سال بوده است.

,
,

 

,


مدیرکل ثبت احوال کردستان، با بیان اینکه در چهار ماهه سال جاری یک هزار و 213   واقعه طلاق در استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین طلاق ثبت شده در مردان مربوط به گروه سنی 34 الی 30 سال و بیشترین طلاق ثبت شده در زنان مربوط به گروه سنی ۲۹ الی ۲۵ سال بوده است.

,
,

 

,


  صومی میانگین سن طلاق بار اول مردان را 34.81 سال و میانگین سن طلاق بار اول برای زنان را 30.49 سال بیان کرد و: در 5.4 درصد از طلاق‌های ثبت شده در چهار ماهه سال جاری، سن زنان کمتر از 18 سال بوده است.

,
,

 

,


وی با اشاره به اینکه که نرخ خام حاصل از ثبت طلاق در استان 2.2 در هزار بوده است، یادآور شد: شهرستان کامیاران با 3.1 درهزار بیشترین و شهرستان سروآباد با یک درهزار  کمترین نرخ خام ثبت طلاق را داشته‌اند.

,
,

, ,

 

,


مثل یک گل از زندگی‌تان مراقبت کنید

,
, مثل یک گل از زندگی‌تان مراقبت کنید, مثل یک گل از زندگی‌تان مراقبت کنید,

 

,

بیمه یک زندگی زناشویی از طلاق کار سختی نیست؛ اما خیلی‌ها از پس آن برنمی‌آیند، خیلی‌ها راه را گم می‌کنند، سرگردان می‌شوند و نتیجه این سرگردانی، چیزی جز جدایی نیست. برای این خانواده‌ها، همه چیز از یک اتفاق ساده شروع می‌شود، اتفاقی که رفته رفته به یک معضل بزرگ و غیرقابل حل تبدیل می‌شود؛ معضلی که می‌تواند قبل از رشد، مورد توجه قرار بگیرد.

,

 

,


 استاد دانشگاهی که به ما می‌گوید: برای شروع یک زندگی مشترک ما همیشه توصیه می‌کنیم،‌ زن و شوهر با چشم باز و با رعایت معیارهای صحیح، همدیگر را انتخاب کنند؛ یعنی از همان ابتدا یک انتخاب صحیح داشته باشند،

,
,

 

,


اما نکته این جاست که انتخاب صحیح کافی نیست. شما اگر یک گل زیبا و خوب و سرحال را هم بخرید و به خانه بیاورید باید از آن مراقبت کنید، باید آن را بموقع آب بدهید، در نور و شرایط مناسب قرار بدهید. در غیر این صورت، بزودی پژمرده می‌شود.

,
,

 

,


حکایت انتخاب شریک زندگی هم همین است و یک زندگی زناشویی هم اگر بخواهد در مسیر رشد و تعالی باقی بماند، احتیاج به مراقبت دارد،‌ اما اگر این اتفاق‌ها نیفتاد و یکی از زوج‌ها یا هردو نفر آنها بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که به درد همدیگر نمی‌خورند و به طلاق و جدایی فکر کردند، بهتر است قبل از هر کاری، با مشاورهای خانواده مشکلشان را در میان بگذارند و روابطشان را بازسازی کنند.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه