اخبار داغ

در صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک مطرح شد؛

دفاع تمام قد شهردار از گزارش‌های مالی شهرداری/ اتوبوس‌رانی در انتظار بسته برنامه‌ای

دفاع تمام قد شهردار از گزارش‌های مالی شهرداری/ اتوبوس‌رانی در انتظار بسته برنامه‌ای
شهردار کلانشهر اراک گفت: گزارشی حوزه مالی شهرداری داده است و کمیسیون برنامه‌وبودجه تائید کرده است. بر اساس بودجه مصوب هر نوع درآمدی بیاید، درآمد است چه تهاتری باشد چه نقدی. درآمد ما با در نظر گیری سازمان ها ۹۰ درصد و بدون آنها ۸۳.۵ در صد بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمد کریم شفیعی شهردار کلانشهر اراک شامگاه شنبه در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به برخی از مشاغل آلاینده موجود در خیابان سیدالشهدا(ع) اراک گفت: با توجه به اینکه این مشاغل می‌توانند تبعات ترافیکی و اجتماعی داشته باشند بحث در نظرگیری زمین ۴۶ هکتاری برای انتقال این دست مشاغل به خارج از شهر ترتیب داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

شفیعی افزود: در حال حاضر نیز راه و شهرسازی پذیرفته است که قیمت این زمین را به صورت تهاتری با پروانه‌هایی که قرار است در آینده از شهرداری دریافت کند صاف کند و امروز باید ساختاری تعریف شود و مشاغل آلاینده را به آنجا انتقال دهیم.

,

وی عنوان کرد: در خصوص نردبان ۶۸ متری آتش‌نشانی نیز به همراه استاندار مکاتباتی را با مسئول سازمان شهرداری‌ها داشتیم. ریاست سازمان نیز گفتند که برای تأمین این نردبان برای مراکز استان‌ها بالأخص اراک در حال تلاش هستیم و در حال حاضر به دنبال شیوه خرید آن هستیم که یا به‌صورت ۵۰-۵۰ با کمک دولت خریداری شود و یا اینکه به طریق دیگری.

,

شهردار کلانشهر اراک در خصوص ایجاد بازارچه‌های محله‌ای و در رأس آن ایجاد میدان تره‌بار جدید تحت مدیریت شهرداری بیان کرد: برای ایجاد یک میدان میوه و تره‌بار جدید به دلیل وجود دیگر میدان‌ها با مشکل قانونی روبه‌رو می‌شویم و اجازه این کار را به ما نمی‌دهند. باید تلاش کنیم با مدیریت میدان موجود قیمت میوه را کنترل کنیم و ۵ بازارچه محلی پیش بینی شده را برای ارائه میوه ارزان تر پشتیبانی کنیم.

,

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی رئیس کمیسیون عمران شورا در رابطه با گزارش‌های ارسالی شهرداری به شورا گفت: از روزی که جناب‌عالی( فدایی) را در این شهر دیدم یک انرژی مثبت از شما ندیدم. یک کار مثبت که برای مردم انجام شود ندیدم. یک کار مثبت پیشنهاد کنید تا انجام دهیم. از اینکه مطرح می‌کنید که ما دروغ میگوییم، باید گفت چه کسی به شما دروغ گفته است؟

,

شفیعی ادامه داد: مدام سنگ جلوی پای شهرداری می‌اندازید. ما به کسی بدهکار نیستیم که بخواهیم مدام این طور پاسخ شما را بدهیم. سؤال باید یک منطق داشته باشد. و در اینجا باید شان یکدیگر را حفظ کنیم. برای کار کردن منتی از کسی نداریم که بکشیم. پاسخ گو هستیم ولی پاسخی که منطق داشته باشد.

,

وی تصریح کرد: ما حق نداریم توهین کنیم. گزارشی حوزه مالی داده است و کمیسیون برنامه و بودجه تایید کرده است و بر اساس بودجه مصوب هر نوع در آمدی بیاید در آمد است چه تهاتری باشد چه نقدی. درآمد ما با در نظر گیری سازمان ها ۹۰ درصد و بدون آنها ۸۳.۵ در صد بوده و کمیسیون برنامه و بودجه نیز گزارش را تایید کرده است. نمی شود ما مدام بخواهیم بگوییم این اشکال دارد و آن اشکال دارد. یک پیشنهاد سازنده بگویید تا ما انجام دهیم.  بگویید این کار سازنده را برای مردم انجام دهید.خواهشم این است که کمی انصاف داشته باشید.

,

شهردار کلانشهر اراک به مسئله وصول عوارض آلایندگی از کارخانه‌ها اراک پرداخت و اظهار کرد: شهرداری مسئول وصول عوارض آلایندگی نیست و سازمان امور مالیاتی باید آن را احصا کند و سپس نسبت به جمعیت اختصاص دهند. نه تنها آلومینیوم بلکه پالایشگاه و پتروشیمی نیز این عوارض را پرداخت نکرده اند و در حال حاضر صحبت هایی با نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است تا به این مسئله ورود کنند.

,

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

, عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:,

اتوبوسرانی شهر اراک بدون بسته ای آینده ساز

, اتوبوسرانی شهر اراک بدون بسته ای آینده ساز, اتوبوسرانی شهر اراک بدون بسته ای آینده ساز,

علیرضا مرادی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه گفت: گزارش حسابرسی سال های ۹۴ و ۹۵ شهرداری ایرادات بسیاری دارد و این میزان نامناسب بودن وضعیت تا جایی است که در برخی از بخش ها عدم اظهار نظر نوشته شده است.

,

مرادی افزود: برخی از افراد حاضر نیستند اسناد آن زمان را امضا کنند و همین مشکل ساز شده است که نیاز است این مسئله نیز پیگیری شود. در حال حاضر اداره حسابرسی نیز شکل گرفته اما نیاز است که به آن توجه بیشتری صورت گیرد تا در آینده به مشکلاتی بر نخوریم.

,

وی در خصوص سازمان اتوبوسرانی نیز بیان کرد: هیچ بسته ای برای آینده اتوبوسرانی شهر اراک در دستمان نیست. دو سال از عمر شورا می گذرد اما هنوز بسته ای در این حوزه ارائه نشده است. اتوبوس ها با مشکلاتی روبه روست و در این شرایط آب و هوایی بسیار گرم اند و باید گفت که مردم گناهی نکرده اند که این شرایط را داشته باشند.

,

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه مردم پس از مدتی به جلسات هزینه زا و بی نتیجه بی اعتماد می شوند عنوان کرد: مردم در خط های اتوبوس اذیت می شوند و این نیاز دارد که مدیر سازمان مربوطه  دارایی اش را مدیریت کند و برنامه ارائه دهد. به کار گیری اتوبوس های تقریبا نو موجود در پارکینگ نیز نیاز به یک بسته برنامه ای دارد که باید به آن توجه شود.

,

وی تصریح کرد: لازم است که در شهرداری، فردی که علم مدیریت می‌داند برای هماهنگی های بین بخشی در شهرداری به کار گرفته شود.

,

مرادی خاطر نشان کرد:در حوزه هزینه کرد ماده ۱۵ در حال حاضر  ۱۴۰ میلیون تومان عقبیم و باید نسبت به تعهداتی که با تکیه بر این ماده می‌دهیم دقت کنیم.

,

وی در خصوص ایجاد ۶ نقطه جهت انتقال وانت بارها و دستفروشان برای مدیریت ترافیک گفت: باید اجازه دهیم که این کار انجام شود اما در کنار آن نیز باید تکلیف پولی که از برخی افراد جهت استقرار در برخی از خیابان ها دریافت شده نیز  روشن شود.

,

نایب رئیس شورا:

, نایب رئیس شورا:,

کسی نمی خواهد سختی باشگاه شهرداری را بپذیرد

, کسی نمی خواهد سختی باشگاه شهرداری را بپذیرد, کسی نمی خواهد سختی باشگاه شهرداری را بپذیرد,

سعید نادری نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه در خصوص مدیریت و ساماندهی وانت بار های مستقر در سطح شهر گفت: شنیدیم برخی از وانت بار ها پولی پرداخت کرده اند و در مکانی مستقر می شوند و توقف می کنند. ابتدا شهرداری باید تکلیف این را مشخص کند.

,

نادری با تاکید بر اینکه وضعیت موجود در این حوزه زیبنده شهر اراک نیست عنوان کرد: روز بازار ها نیز وضعیتشان همین است و نیاز به ساماندهی دارند که قرار بود ۴۵ روزه درست شود که گویا بعد از بیش از ۴۰۰ روز هنوز ۴۵ روز تمام نشده است.

,

وی در خصوص باشگاه فرهنگی  و ورزشی شهرداری اراک اظهار کرد: قرار بود استاندار مکاتباتی با وزارت کشور برای دریافت مجوز داشته باشند تا باشگاه قانونی شود چرا که بازرسی هنوز بر موضع خود باقی است و وضعیت باشگاه نا مشخص است.

,

نایب رئیس شورا بیان کرد:  با توجه به رأی گیری انجام شده گویا اعضای شورا نیز تمایلی به بر قراری و فعالیت باشگاه ندارند و به این شکل مسئله باشگاه تکلیفش مشخص است. کسی سختی این کار را نمی پذیرد و استاندار نیز مصاحبه می کنند ولی نامه لازم را نمی زنند.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی:

,

باشگاه شهرداری باید بر اساس پتانسیل شهر پیش رود

, باشگاه شهرداری باید بر اساس پتانسیل شهر پیش رود, باشگاه شهرداری باید بر اساس پتانسیل شهر پیش رود,

مرتضی سورانه رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه گفت:  در رابطه با کمک به تیم های ورزشی مختلف ابتدا باید آنالیز و بررسی لازم صورت گیرد نه اینکه به هر شکلی و به هر کسی که نمی شناسیم کمک کنیم.

,

سورانه افزود: بایستی کمک ها در این حوزه مدیریت شود و پول ها در زمینه ارزش آفرینی های ورزشی و فرهنگی هزینه شود.

,

وی در خصوص باشگاه نیز بیان کرد: باشگاه ها معمولا تک رشته ای هستند و هر شهری به تناسب پتانسیل ها و توانایی های موجودش در باشگاه خود روی یک یا دو رشته سرمایه گذاری می کند.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا تصریح کرد: ما نیز باید پتانسیل شهر را شناسایی کنیم و بدانیم که یکی از دلایلی که باعث شد تا باشگاه شهرداری به اینجا برسد حضور در تمام زمینه ها بود که هر کس به واسطه حضور آَشناهایش در شورا یا در جای دیگر تیمی تشکیل داد و کمکی خواست.

,

وی خاطر نشان کرد: وقتی با محدودیت اعتبارات طرف هستیم باید به جیبمان نگاه کنیم نه به دوست داشتنی هایمان.

,

محمد حسین فدایی رئیس کمیسیون عمران شورا نیز در بخشی از این جلسه به برخی گزارش‌های ارسالی شهرداری  در خصوص تحقق بودجه سه ماهه اعتراض کرد و آن را خلاف واقع و دارای اشکالاتی دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه