اخبار داغ

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره):

حذف صفر از پول ملی مشکلی از مشکلات اقتصادی کشور حل نمی کند

حذف صفر از پول ملی مشکلی از مشکلات اقتصادی کشور حل نمی کند
این اقتصاددان و پژوهشگر اقتصادی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور ما هنوز به این مرحله نرسیده است که نیاز به حذف صفر از پول ملی داشته باشد، گفت: حذف صفر از پول ملی مشکلی از مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد جواد توکلی اقتصاددان و پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله حذف صفر از پول ملی، اظهار داشت: در شرایط امروز اقتصادی کشور حذف صفر از پول ملی در اولویت نیست و مشکلی از مشکلات اقتصادی کشور را هم حل نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,


وی ادامه داد: اجرای این سیاست باعث تحمیل برخی هزینه ها در بحث دستگاه های محاسباتی و اسکناس ها و مواردی این چنینی خواهد شد.

حذف صفر در ابرتورم ها رخ می دهد
عضو هیأت علمی گروه اقتصاد مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به کشورهای دیگر، بیان داشت:  کشورهایی که به سمت حذف صفر از پول ملی خود رفته اند معمولاً در نظام پولی با ابر تورم هایی روبرو بودند که عملاً هزینه های تورم به‌قدری بالا بود که افراد برای خرید کالا و دریافت خدمات باید مقادیر زیادی اسکناس با خود حمل می کردند و یا مشکلات حسابداری وجود داشت.

وی اضافه کرد: اقتصاد کشور ما هنوز به این مرحله نرسیده است که نیاز به حذف صفر از پول ملی داشته باشد و غیرازاین احساس می شود با عملیاتی شدن این سیاست فضای فکری و روانی جامعه برهم بخورد.

توکلی خاطرنشان کرد: در شرایطی که معضل ما معضل رونق تولید، مقابله با تحریم ها و بحث اشتغال است شاید این بحث یک بحث حاشیه ای باشد و امروز در اولویت جدی اقتصاد ما نیست.

حذف صفر در شرایط کنونی اقدام قابل دفاعی نیست
وی ادامه داد: امروز بودجه سال 98 با کسری مواجه است و اجرای این سیاست با هزینه هایی مانند تعویض اسکناس که تحمیل می کند از جهت هزینه فایده در شرایط کنونی اقدام قابل دفاعی نیست.

انتهای پیام/

,
,
,
, حذف صفر در ابرتورم ها رخ می دهد,
,
,
,
,
,
,
, حذف صفر در شرایط کنونی اقدام قابل دفاعی نیست,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه