اخبار داغ

طی 3 ماهه نخست سال؛

ارزش صادرات آذربایجان‌ غربی با رشد ۱۹۰ درصدی روبرو شد

ارزش صادرات آذربایجان‌ غربی با رشد ۱۹۰ درصدی روبرو شد
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی ۳ ماهه نخست سال، صادرات این استان با رشد ۱۹۰ درصدی ارزش کالا مواجه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، محمد دهقان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صادرات کالا از آذربایجان‌غربی طی ۳ ماهه نخست سال جاری از لحاظ وزنی ۳۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۹۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: در سه ماهه نخست امسال از گمرکات استان مقدار ۵۶۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۴۷۵ میلیون دلار به کشورهای همسایه و اروپایی صادر شده است.

,

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، در خصوص واردات کالا از گمرکات استان نیز عنوان کرد: واردات کالا در ۳ ماهه نخست امسال از لحاظ وزنی ۱۰۸ هزار تن و از لحاظ ارزشی ۱۲۷ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزنی منفی یک درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۲۷ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

,

وی، بیان داشت: تعداد ۹۸۹ کارت بازرگانی فعال در آذربایجان‌غربی وجود دارد که در سه ماهه نخست سال جاری ۶۳ کارت بازرگانی جدید صادر و ۱۲۷ کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.

,

دهقان، درخصوص انواع کالاهای صادر شده از آذربایجان‌غربی نیز گفت: عمده کالاهای صادره از استان مربوط به انواع محصولات کشاورزی، انواع بیسکویت و شکلات، مصنوعات از مواد پلاستیکی، قیر، نفت، مربا، مس تصفیه نشده و غیره بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه