اخبار داغ

عضو فراکسیون روحانیون مجلس:

مدعیان ازدواج آسان برای فرزندان خود ولخرجی می‌کنند/تشویق عملی جوانان به ازدواج آسان

مدعیان ازدواج آسان برای فرزندان خود ولخرجی می‌کنند/تشویق عملی جوانان به ازدواج آسان
عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به تشویق عملی جوانان به ازدواج آسان، تصریح کرد: متأسفانه کسانی که بحث ازدواج آسان را مطرح می‌کنند در پاره‌ای از موارد برای فرزندان خود عروسی‌ها و ولخرجی‌های عجیب‌ و غریبی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: امروز باید برای افزایش ازدواج آسان سراغ تشویق عملی برویم تشویق عملی به این معنی است که باید زمینه ازدواج را فراهم کنیم و مسئله ازدواج آسان را جدی بگیرم.

وی افزود: امروز کسانی که بحث ازدواج آسان را مطرح می‌کنند در پاره ای از موارد برای فرزندان خود عروسی ها و ولخرجی های عجیب و غریبی می کنند به همین خاطر حرف این افراد تأثیر نمی گذارد، یکی از مشکلات جامعه ما این است وقتی مسئله ازدواج آسان را مطرح می کنند باید خودشان در درجه اول رعایت کنند و بعد به دیگران بگویند.

وی گفت: متاسفانه یک فضایی ایجاد شده تصور این است که یک جوان از همان ابتدا باید همه چیز را آماده داشته باشد وقتی به خواستگاری می رود در مورد دارایی های مادی او سؤال می شود و در خصوص فضائل اخلاقی سؤال پرسیده نمی شود این نشان می دهد که ملاک ها در جامعه تغییر پیدا کرده است و باید یک کار اقناعی برای تغییر ملاک های ازدواج صورت بگیرد.

سلیمی بیان داشت: حقیقت این است که بخشی از جوانان به خاطر این که به موقع شغل پیدا نمی کنند به همین خاطر ازدواج آن‌ها با تأخیر صورت می‌گیرد سن فرد هم که بیشتر می شود باعث می شود فرد به سختی تن به ازدواج دهد که باید برای حل این مشکل زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

تورم باعث کاهش ازدواج شده

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به اینکه تورم امسال در 25 سال گذشته بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: تورم باعث کاهش قدرت اقتصادی جوانان شده است و همین مسئله عاملی برای کاهش تمایل به ازدواج گردیده است.

وی تأکید کرد: سطح توقعاتی که خانواده ها از جوان ها دارند بسیار بالا است  و استرسی که از این جهت به جوانان وارد می شود باعث کاهش تمایل به ازدواج شده است که به نظر باید به طور جدی در این زمینه کار فرهنگی انجام شود چرا از ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگوی آسمان  زمین هستند الگو نمی گیریم همیشه می گوییم این دو معصوم الگوی ما هستند اما در عمل این‌طور نیست.

سلیمی گفت: باید در عمل در بین گروه‌های مرجع در جامعه ازدواج آسان را مشاهده کنیم اما متأسفانه گروه های مرجع اعتقاد چندانی به ازدواج آسان ندارند، تسهیل در امر ازدواج، کاهش توقعات باعث اشتیاق جوانان به ازدواج می شود، در گذشته جوان بعد از ازدواج در کنار پدر و مادر خودش زندگی می کرد اما امروز توقعات در بین والدین هم بالا رفته و توقع دارند جوانشان یک منزل کاملا جدا و مستقل تهیه کند که زندگی ها را دچار سختی کرده است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس افزود: تأخیر در ازدواج ازیک‌طرف به خاطر مسائل اقتصادی از جمله تورم، گرانی مسکن و نبود شغل است که دولت باید فکر اساسی کند از طرفی هم خود مردم فرهنگ های غلط را تغییر دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
, تورم باعث کاهش ازدواج شده,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه