اخبار داغ

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

مقاومت‌فعال برای متوقف‌کردن روند تحریم، تهدید و فشار است/ از سرنوشت تسلیم‌شدگان برابر دشمن عبرت بگیریم

مقاومت‌فعال برای متوقف‌کردن روند تحریم، تهدید و فشار است/ از سرنوشت تسلیم‌شدگان برابر دشمن عبرت بگیریم
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این‌که مکر اروپا و تهاجم آمریکا در برخورد با مقاومت مسدود می‌شود گفت: با مقاومت فعال، چالش و تنش مدیریت می‌شود و مقاومت‌فعال برای متوقف‌کردن روند تحریم، تهدید و فشار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مجتمع غدیر بیرجند گفت: در شرایطی که ملتی آزاده تحت فشار قرار می‌گیرد، با مقاومت می‌تواند راه دشمن را سد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: اگر بخواهیم مقاومت کنیم هزینه دارد اما اگر آورده مقاومت را که عزت است می‌بینیم، فایده دارد.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: مقاومت ما منطق دارد که لازم و مقدور است.

,

 

,

سردار سنایی‌راد گفت: مقاومت فعال، کنش آگاهانه و شجاعانه همراه با ابتکار و خلاقیت می‌تواند در برابر دشمن بازدارندگی ایجاد کند.

,

 

,

در شرایط تحریم موشک ساختیم

, در شرایط تحریم موشک ساختیم, در شرایط تحریم موشک ساختیم,

وی با بیان این‌که در عرصه نظامی بازدارندگی داریم و دشمن از فکر حمله منصرف می‌شود افزود: در شرایط تحریم موشک ساختیم و در شرایط تهدید و در زمان جنگ تحمیلی تصمیم گرفتیم روی پای خودمان بایستیم و ایستادیم.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در جنگ اگر امکانات امروز را می‌داشتیم، جنگ روند دیگری داشت و چه بسا 8 سال طول نمی‌کشید.

,

 

,

روحیه خلاقانه و شجاعانه

, روحیه خلاقانه و شجاعانه, روحیه خلاقانه و شجاعانه,

سردار سنایی‌راد افزود: امثال شهید چمران و شهید تهرانی‌مقدم مصمم شدند توان نظامی را ارتقا دهند چراکه روحیه خلاقانه و شجاعانه داشتند.

,

 

,

وی با بیان این‌که امروز موشک‌های نقطه‌زن داریم اظهار کرد: برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته بود توان موشکی ایران واقعی نیست اما وقتی پهپاد آمریکا را زدیم فهمیدند واقعی است.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکا از واکنش ما و داشتن امکاناتی که برای آن‌ها پرهزینه است، می‌ترسد.

,

 

,

زدن پهپاد آمریکایی موازنه قدرت ایجاد کرده است

, زدن پهپاد آمریکایی موازنه قدرت ایجاد کرده است, زدن پهپاد آمریکایی موازنه قدرت ایجاد کرده است,

سردار سنایی‌راد افزود: زدن پهپاد آمریکایی موازنه قدرت ایجاد کرده است و کشورهایی که قبلا ما را تهدید می‌کردند، امروز گروه می‌فرستند که می‌خواهند با ما رابطه برقرار کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: یمن نیز امروز موزانه قدرت ایجاد کرده است و پاسخ آل‌سعود را می‌دهد و جنگ را به خاک عربستان کشانده است.

,

 

,

امارات در حال خروج از یمن است

, امارات در حال خروج از یمن است, امارات در حال خروج از یمن است,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امارات در حال خروج از یمن است چراکه می‌بینند در خطر هستند و هیچ واکنشی نمی‌توانند ایجاد کنند و می‌خواهند نیروهای خود را در امارات برای روز مبادا مستقر کنند.

,

 

,

سردار سنایی‌راد متذکر شد: زمانی عکس یادگاری با مقامات آمریکایی افتخار بود اما امروز تغییر کرده و عکس گرفتن با ایران افتخار شده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: امروز دشمن می‌خواهد در سایه جنگ ما را وادار به مذاکره کند تا بتوانند انتخابات آینده را در آمریکا برنده شوند و  به متحدانشان بگویند ما ایران را وادار به مذاکره و خلع سلاح کردیم.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: باید کنش فعال ما به‌گونه‌ای باشد که مردم مطمئن باشند جنگی اتفاق نمی‌افتد و آمریکا بداند اگر جنگی اتفاق بیفتد، برای او پرهزینه است.

,

 

,

سردار سنایی‌راد تأکید کرد: مذاکره‌ای که فرسایش مولفه‌های قدرت ما را ایجاد کند، انجام نمی‌دهیم.

, مذاکره‌ای که فرسایش مولفه‌های قدرت ما را ایجاد کند، انجام نمی‌دهیم,

 

,

جنگ نمی‌شود چون این جنگ برای اروپا نیز خسارت‌بار است

, جنگ نمی‌شود چون این جنگ برای اروپا نیز خسارت‌بار است, جنگ نمی‌شود چون این جنگ برای اروپا نیز خسارت‌بار است,

وی متذکر شد: جنگ نمی‌شود چون این جنگ برای اروپا نیز خسارت‌بار است و این جنگ، به آتش‌کشیدن منطقه‌ای نفتی در دنیا است و هر بشکه نفت چندصددلار می‌شود و همچنین سیل مهاجران روی اروپاییان آواره می‌شود و سرنوشت برخی کشورها در این جنگ تعیین می‌شود.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امارات و عربستان باید بفهمند کاخ‌های شیشه‌ای دارند و اعلام کردیم از هر نقطه‌ای آمریکایی‌ها شلیک کنند، ما نیز به همان نقطه شلیک و مقابله به‌مثل می‌کنیم.

,

 

,

سرگرم‌سازی اروپا در برجام

, سرگرم‌سازی اروپا در برجام, سرگرم‌سازی اروپا در برجام,

سردار سنایی‌راد افزود: در برجام نیز در چهارچوب برجام مقابله به‌مثل می‌کنیم و همانند اروپایی‌ها به تعهداتمان عمل نمی‌کنیم اما اروپا پیام می‌دهد کاهش تعهدات را انجام ندهید و ما جبران می‌کنیم اما این سرگرم‌سازی است چراکه اروپا 11 تعهد داده است و به آن عمل نکرده است اما ما گام به گام مقابله به‌مثل می‌کنیم و به تعهداتمات عمل نمی‌کنیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: گام سوم اقدام متقابل در برجام را در ابهام گذاشتیم چراکه این اثرگذاری بیشتری دارد.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکا اعلام کرد سپاه جزو تروریست‌ها است و ما نیز اعلام کردیم سنتکام جزو تروریست‌ها هستند.

,

 

,

سردار سنایی‌راد در خصوص هدف‌قراردادن پهپاد متجاوز آمریکایی اظهار کرد: اقدام پیش‌دستانه انجام دادیم و از 100 کیلومتری موشک را شلیک کردیم و در 76 کیلومتر به پهپاد متجاوز آمریکایی اصابت کرد و لاشه پهپاد در آب‌های سرزمینی ما به زمین افتاد و از لحاظ حقوق دست ما پر بود.

,

 

,

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها قصد داشتند برای بردن لاشه پهپاد وارد ایران شوند که تهدید کردیم اگر کشتی‌های شما وارد شود، آن را می‌زنیم.

,

 

,

زدن پهپاد آمریکایی شاهکار بود

, زدن پهپاد آمریکایی شاهکار بود, زدن پهپاد آمریکایی شاهکار بود,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: پهپاد متجاوز آمریکایی را با رادار ایرانی کشف کردیم و با موشک ایرانی زدیم.

,

 

,

سردار سنایی‌راد با بیان این‌که آمریکایی‌ها ابتدا فکر کردند با اس 300 زدیم اما بعدا فهمیدند با موشک ایرانی زدیم افزود: آمریکایی‌ها با فرستادن پهپادشان به فضای هایی ایران، به ما خدمت کردند چراکه امکان آزمایش این موشک را به ما دادند.

,

 

,

وی یادآور شد: همزمان 5 پرنده دیگر در آسما ن بود و زدن به هدف اصلی شاهکار بود.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: نابودکردن پهپاد متجاوز آمریکایی به دشمن و متحدان دشمن پیام‌های نظامی و اقتصادی دارد.

,

 

,

سردار سنایی‌راد افزود: هندی‌های توافق خرید این پهپاد را با آمریکا برهم زدند.

,

 

,

وی اضافه کرد: یک فرد روسی گفت پهپاد آمریکا شگفتی‌ساز بود اما شگفتی‌سازتر از آن، موشکی بود که آن را زد.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: نویسنده چینی می‌گوید ای کاش ما نیز سپاه داشتیم.

,

 

,

سردار سنایی‌راد با بیان این‌که مذاکره زیر سایه فشار، تهدید و جنگ، زشت‌ترین نوع مذاکره است یادآور شد: در گذشته نیز مذاکره کردیم اما طرف‌های مقابل تعهداتی دادند و زیر آن زدند اما اکنون می‌گویند زیر سایه جنگ و تهدید مذاکره کنید و عرصه‌های موشکی و منطقه‌ای را نیز به میز مذاکره بیاورید و این به معنای خلع سلاح ایران است.

, مذاکره زیر سایه فشار، تهدید و جنگ، زشت‌ترین نوع مذاکره است ,

 

,

وی اظهار کرد: تجربه داریم اگر مذاکره کنیم، تهدید جنگ و فشار تحریم بیشتر می‌شود.

, تجربه داریم اگر مذاکره کنیم، تهدید جنگ و فشار تحریم بیشتر می‌شود.,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اروپا برای جلوگیری از کاهش تعهدات ایران در برجام، می‌گویند کاهش ندهید، جیران می‌کنیم اما در حقیقت اروپا شرطی‌سازی می‌کند تا ما را گیج کنند و ما مشکل خود را از کانال‌های دیگر حل نکنیم.

,

 

,

سردار سنایی‌راد اظهار کرد: باید مقاومت فعال انجام دهید و این را به همه عرصه‌ها تعمیم دهیم.

,

 

,

وی یادآور شد: بعد از این‌که در برابر دشمن مقاومت کردیم، بازار ارز ثبات نسبی پیدا کرده است.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هرجا تحرکی داشتیم، نتیجه گرفتیم و امروز باید این تحرک به همه عرصه‌ها برسد.

,

 

,

در شرایط تحریم به صادرات بنزین رسیدیم

, در شرایط تحریم به صادرات بنزین رسیدیم, در شرایط تحریم به صادرات بنزین رسیدیم,

سردار سنایی‌راد با بیان این‌که در عرصه نفتی تحرکاتی داشتیم و اولین محموله بنزین را صادر کردیم افزود: در شرایط تحریم، پالایشگاه ستاره خلیج فارس ما را به جایی رسانده که صادرات بنزین داشته باشیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: دولت 160 میلیارد قرارداد با صنعت دفاعی جهت تولید چند قلم مربوط به خودروسازی بسته است که یک مورد، تولید کیسه هوا که بسیار پیچیده است.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در جنگ اقتصادی چین و آمریکا بخشی از نفت خودمان را می‌توانیم بفروشیم چراکه چینی‌ها می‌دانند اگر بیش از این با آمریکا شریک شوند، باخته‌اند.

,

 

,

انگلیس جهت کمک به آمریکا کشتی ایران را توقیف کرد

, انگلیس جهت کمک به آمریکا کشتی ایران را توقیف کرد, انگلیس جهت کمک به آمریکا کشتی ایران را توقیف کرد,

سردار سنایی‌راد اظهار کرد: انگلیس جهت کمک به آمریکا برای این‌که زدن پهپاد متجاوز آمریکایی در سایه قرار گیرد و صادرا ت نفت ایران از بین برود، کشتی ما را توقیف کرد.

,

 

,

وی با بیان این‌که جوانان متدین جواب انگلیس را دادند افزود: جوانان متدین همزمان سه کشتی را می‌توانستند بگیرند اما یکی را به ساحل بردیم چراکه تدابیری بود که به یکی اکتفا کردیم.

,

 

,

در توقیف کشتی انگلیسی به شکل حقوقی عمل کردیم

, در توقیف کشتی انگلیسی به شکل حقوقی عمل کردیم, در توقیف کشتی انگلیسی به شکل حقوقی عمل کردیم,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در توقیف کشتی انگلیسی به شکل حقوقی عمل کردیم چراکه کشتی انگلیسی از مسیر خروجی وارد تنگه‌هرمز شده بود و به هشدارها توجه نمی‌کرد و ردیابش خاموش بود و همزمان بالگردشان در حال پرواز بود و ناوهای آمریکا و انگلیسی حضور داشتند اما کشتی ما را در جبل‌الطارق در شرایطی انگلیسی‌ها گرفتند که تنها بود.

,

 

,

سردار سنایی‌راد افزود: ما به صورت حرفه‌ای و برای امنیت دریانوردی، کشتی متخلف انگلیسی را گرفتیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: انگلیسی‌ها می‌گویند کشتی را آزاد کنید اما گفتیم شما اول کشتی ایران را گرفتید و باید ابتدا شما کشتی ما را آزاد کنید سپس ما بررسی می‌کنیم می‌شود کشتی شما را آزاد کرد.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این‌که انگلیسی‌ها دنبال این بودند بخشی از سیاست‌های آمریکا را اجرایی کنند گفت: این‌که گفتند ایران به سوریه نفت ارسال می‌کرد، حرف مفت است.

,

 

,

سردار سنایی‌راد افزود: ما ملزم به رعایت قوانین اتحادیه اروپا نیستیم؛ در ضمن انگلیس در حال خروج از اتحادیه اورپا است و همچنین خودشان می‌دانند عمق آبخور کشتی ما به کرانه‌های سوریه نمی‌خورد.

,

 

,

انگلیس از ایران سیلی دریافت کرد

, انگلیس از ایران سیلی دریافت کرد, انگلیس از ایران سیلی دریافت کرد,

وی با بیان این‌که انگلیس از ایران سیلی دریافت کرد اظهار کرد: انگلیسی‌ها چند نفر را فرستادند وساطت کنند کشتی آن‌ها را آزاد کنیم.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مقاومت فعال مقاومتی مبتکرانه و خلاقانه است و قرار نیست بایستیم درگیری شود و ضریه بخوریم بلکه اگر ضربه بزنند، ضربه می‌زنیم.

,

 

,

سردار سنایی‌راد افزود: اقدام متقابل محدود به درون مرزها نیست و از هر اقدامی می‌توانیم استفاده کنیم.

,

 

,

وی با بیان این‌که اولین گروه نگران از اقدامات ترامپ، نظامیان آمریکایی هستند اظهار کرد: در سوریه طبق آمار اعلامی آمریکا، 2 هزار نفر نیرو دارند و اما در حقیقت بیش از 4 هزار نفر هستند و در افغانستان طبف آمار خودشان 5 هزار نفر نیرو دارند اما در حقیقت بیش از 15 هزار هستند که مسئولان آمریکایی باید ضریب امنیت آن‌ها را بالا ببرند.

,

 

,

تحریم وزیر خارجه ایران توسط آمریکا، اقدامی افتضاح است

, تحریم وزیر خارجه ایران توسط آمریکا، اقدامی افتضاح است, تحریم وزیر خارجه ایران توسط آمریکا، اقدامی افتضاح است,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تحریم وزیر خارجه ایران توسط آمریکا، اقدامی افتضاح است چراکه ابتدا می‌گوید مذاکره اما سپس، وزیر خارجه را تحریم می‌کند.

,

 

,

سردار سنایی‌راد متذکر شد: برخی افراد که می‌گفتند مذاکره کنیم، باید بفهمند با چه کسی مذاکره کنیم؟

,

 

,

وی با بیان این‌که امروز مذاکره سهم است افزود: امروز باید محوریت ولایت و یکصدایی از دورن جامعه را حفظ کرد.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی قائل به مقاومت فعال هستند گفت: بیشینه‌سازی قدرت و افزایش بازدارندگی از دیگر اقداماتی است که باید انجام دهیم.

,

 

,

مکر اروپا و تهاجم آمریکا در برخورد با مقاومت مسدود می‌شود

, مکر اروپا و تهاجم آمریکا در برخورد با مقاومت مسدود می‌شود, مکر اروپا و تهاجم آمریکا در برخورد با مقاومت مسدود می‌شود,

سردار سنایی‌راد افزود: مکر اروپا و تهاجم آمریکا در برخورد با مقاومت مسدود می‌شود.

,

 

,

وی اظهار کرد: آمریکای مهاجم، اروپای نیرنگ‌باز و سعودی خبیث اگر قدرت بییند، بازمی‌ایستند.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: بعد از توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز، سعودی‌ها که کشتی ایران را که چند ماه پیش برای تعمیر پهلو گرفته بود و از حرکتش جلوگیری کرده بودند، آزاد کردند.

,

 

,

سردار سنایی‌راد با بیان این‌که اگر ضعیف باشی، تو را له می‌کنند افزود: معتبرسازی مقاومت فعال از دیگر اقداماتی است که باید انجام دهیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: ترسیم واقعی عرصه رویایرویی، بیان قوت‌های خودمان، بیان افول و ضعف دشمن و توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم از دیگر اقدامات است.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: فردی فکر می‌کرد اگر آمریکا دکمه‌ای را فشار دهد می‌تواند ایران را نابود کند اما این ما ایران بود که دکمه‌ای را فشار داد و پهپاد متجاوز آمریکایی را زد و همه فهمیدند دوران بزن و در رو تمام شده است.

, فردی فکر می‌کرد اگر آمریکا دکمه‌ای را فشار دهد می‌تواند ایران را نابود کند اما این ما ایران بود که دکمه‌ای را فشار داد و پهپاد متجاوز آمریکایی را زد و همه فهمیدند دوران بزن و در رو تمام شده است.,

 

,

سردار سنایی‌راد افزود: ما دنبال خارج‌کردن آمریکایی‌ها از منطقه هستیم.

,

 

,

مبارزه با فساد و ارائه خدمت بی‌منت، مردم را خوشحال می‌کند

, مبارزه با فساد و ارائه خدمت بی‌منت، مردم را خوشحال می‌کند, مبارزه با فساد و ارائه خدمت بی‌منت، مردم را خوشحال می‌کند,

وی، ارتقای اتحاد در داخل و افزایش رضایت در مردم را از دیگر اقدامات برشمرد و اظهار کرد: مبارزه با فساد و ارائه خدمت بی‌منت، مردم را خوشحال می‌کند.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز اگر می‌گویند محرومیت‌زدایی، مردم نام سپاه را می‌آورند.

,

 

,

از سرنوشت تسلیم‌شدگان برابر دشمن، عبرت بگیریم

, از سرنوشت تسلیم‌شدگان برابر دشمن، عبرت بگیریم, از سرنوشت تسلیم‌شدگان برابر دشمن، عبرت بگیریم,

سردار سنایی‌راد با بیان این‌که امروز همه باید به افزایش امید به مردم کمک کنیم افزود: لازم است از سرنوشت تسلیم‌شدگان برابر دشمن، عبرت بگیریم.

,

 

,

وی اظهار کرد: قذافی فکر می‌کرد با گفت‌وگو، تحریم و تهدید را دور می‌کند و تأسیسات هسته‌ای را تقدیم و توان موشکی را نابود کرد اما خودش نابود شد.

,

 

,

جوانان تحصیل‌کرده بهترین ظرفیت هستند/ امروز دشمن امکان ائتلاف‌سازی علیه ما را ندارد

, جوانان تحصیل‌کرده بهترین ظرفیت هستند/ امروز دشمن امکان ائتلاف‌سازی علیه ما را ندارد, جوانان تحصیل‌کرده بهترین ظرفیت هستند/ امروز دشمن امکان ائتلاف‌سازی علیه ما را ندارد,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اهمیت بیان ظرفیت‌های کشور گفت: جوانان تحصیل‌کرده بهترین ظرفیت هستند که هر جا اراده کردند، معجزه کردند.

,

 

,

سردار سنایی‌راد با بیان این‌که آمریکا برای خودش نمی‌تواند تأمین امنیت کند چه برسد به متحدانش اظهار کرد: چند ماهی بگذرد، آمریکایی‌ها مجبورند به امور داخلی خوشان متمرکز شوند.

,

 

,

وی با بیان این‌که اروپا دنبال ائتلاف جدا از آمریکا است افزود: امروز دشمن امکان ائتلاف‌سازی علیه ما را ندارد.

,

 

,

مقاومت‌فعال برای متوقف‌کردن روند تحریم، تهدید و فشار است

, مقاومت‌فعال برای متوقف‌کردن روند تحریم، تهدید و فشار است, مقاومت‌فعال برای متوقف‌کردن روند تحریم، تهدید و فشار است,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: با مقاومت فعال، چالش و تنش مدیریت می‌شود.

,

 

,

سردار سنایی‌راد افزود: مقاومت‌فعال برای متوقف‌کردن روند تحریم، تهدید و فشار است.

,

 

,

وی با بیان این‌که نگاه اصلی باید به درون کشور باشد اظهار کرد: اگر می‌توانیم موشک بسازیم، قطعا در خودرو و لوازم خانگی نیز می‌توانیم.

,

 

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: کشوری می‌تواند ادامه قدرت دهد که تولید نهایی داشته باشد و نگذارد هیچ ارزش‌افزوده‌ای از دستش خارج شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه