اخبار داغ

گزارشی از کلاف سردرگم شرکت کنتورسازی ایران؛

کارگران معترض: ۲۰میلیارد معوقات ما پرداخت نشده است/ نامه اخراجمان را امضا کردند/ از وعده‌های مکرر مسئولین ناامید شده‌ایم

کارگران معترض: ۲۰میلیارد معوقات ما پرداخت نشده است/ نامه اخراجمان را امضا کردند/ از وعده‌های مکرر مسئولین ناامید شده‌ایم
کارگرتان معترض شرکت کنتورسازی گفتند: اعتراضات خود را بصورت کتبی به مسئولین استان ارسال کرده ایم و آقای حبیبی برای تغییر مدیریت قول مساعد داده بود، اما اعتراضات ما به نتیجه‌ای نرسید و از وعده‌های مکرر مسئولین ناامید شده‌ایم و هیچ یک از گفته‌های آنان تحقق پیدا نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، شرکت کنتورسازی ایران به‌عنوان تنها شرکت سازنده انواع کنتورهای برق در ایران در سال 1347 با مشارکت وزارت نیرو، بانک صنعت و معدن، شرکت آ.ا.گ اینترنشنال و سازمان گسترش در شهر صنعتی البرز قزوین تاسیس شد و در زمینه ساخت کنتور تک فاز و سه فاز تولید می‌کند و پیش از این شرکتی برند در خاورمیانه بود و به کشورهای منطقه صادرات داشته و در بورس فعال بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

اما به دلیل متوقف شدن تولید و عدم پرداخت حقوق کارگران به مدت طولانی و تعدیل نیروها مدتی است که کارگران برای احقاق حقوق خود دست به اعتراض و تجمع زده‌اند با این حال تاکنون مشکلی حل نشده است.

,

کارگران شرکت کنتورسازی ایران برای احقاق حقوق خود مقابل استانداری و دادگستری الوند تجمع کردند و از درد و دل‌ها و مشکلات خود گفتند، اما هنوز مشکلات آن‌ها پشت در استانداری مانده و به دلیل اعمال نفوذ برخی افراد حل نشده است.

,

, ,

جمعی از کارگران معترض این شرکت در مقابل استانداری گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کردند: ما حدود پنج سال است درگیر واگذاری این شرذکت به بخش خصوصی و اجرایی شدن اصل 44 بودیم که با توجه به آن شرکت را به فردی واگذار کردند که مشکلات زیادی را برای ما و شرکت ایجاد کرد.

,

این کارگران قزوینی ادامه داد: طی یک سال اخیر به دلیل سوءمدیریت مدیر جدید که سررشته‌ای از اقتصاد و تجارت ندارد با مشکلات زیادی مواجه شده ایم، اختلاس و مشکلات در بورس و تعدیل نیرو و کاهش 1200کارگر به 200نفر از سال 93تا کنون رخ داده است.

,

, ,

 

,

کارگران شرکت کنتورسازی ابراز کردند: اکنون نیز مدیری که به دلیل اخلال در بورس در زندان است، دستور عزل و نصب می‌دهد و مدیری انتخاب شده که تجربه خوبی در تعطیلی شرکت‌ها دارد.

,

این کارگران قزوینی اضافه کردند: نیروهای مجرب و باسابقه کاری 22سال در شرکت فعال هستند و پتانسیل 50هزار بُرد در گمرگ و انبارها موجود است که متاسفانه به دلیل سوءمدیریت به مدت یک سال است که خط تولید شرکت تعطیل شده است.

,

این معترضان عنوان کردند: اعتراضات بصورت کتبی به مسئولین استان ارسال شده و آقای حبیبی برای تغییر مدیریت قول مساعد داده بود، اما اعتراضات ما در روز گذشته مقابل استانداری به نتیجه‌ای نرسید و از وعده‌های مکرر مسئولین ناامید شده‌ایم و هیچ یک از گفته‌های آنان تحقق پیدا نکرده است.

,

مانع تراشان به شعار سال بی محلی می‌کنند 

, مانع تراشان به شعار سال بی محلی می‌کنند ,

کارگران شرکت کنتورسازی ابراز کردند: ما فاقد بیمه هستیم و خانواده‌ها دچار مشکل و حتی طلاق شده‌اند و تنها طی چند ماه گذشته با رایزنی‌های انجام شده به مدت زمان محدود بیمه شدیم. جنس لازم برای تولید در گمرگ موجود است اما وارد شرکت نمی‌شود، بخشی از افراد مقابل دادگستری الوند تجمع کرده و بخشی مقابل استانداری و امیدواریم حق ما گرفته شود.

,

این کارگران قزوینی گفتند: مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در سال رونق تولید قرار داریم عدم حل مشکلات شرکت‌ها و تعطیلی به نوعی بی محلی به بیانات رهبری است.

,

, ,

این معترضان بیان کردند: رئیس دادگستری الوند فردی زحمت کش است وبرای حل مشکلات ما تلاش زیادی کرده است، اما همکاری لازم با وی وجود ندارد و حتی که فردی با تماس از داخل زندان مسائل را کنترل می‌کند و اذعان دارد که به حدی با نفوذ است که هیچ شخصی در کشور نمی‌تواند او را عزل کند.

,

 

,

کارگران شرکت کنتورسازی بیان کردند: البته زندان آن‌ها نیز لاکچری است، همه ما حاضریم با آن شرایط به جای آن‌ها در زندان باشیم و آن‌ها بیرون باشند.

,

این کارگران قزوینی گفتند: اکنون نیز مدیریت شرکت به فردی واگذار شده که گویی تخصصش قلع و قمع کردن کارگر است و حکم اخراج ما را صادر کرده و بیان می‌کند که برای این کار از طرف استانداری مجوز دارد و از طرفی ما را بخاطر تجمع تهدید می‌کنند.

,

20میلیارد حقوق معوق پرداخت شود

, 20میلیارد حقوق معوق پرداخت شود,

این معترضان تصریح کردند: بخشی از خانواده‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی از هم متلاشی شده و اکنون امیدواریم به خاطر ادامه دار نشدن این اتفاق مسئولین به موضوع این شرکت رسیدگی کنند.

,

کارگران شرکت کنتورسازی ادامه دادند: مگر ما جزو خانواده این کشور نیستیم؛ پس چرا از صبح تا اکنون که در این مکان تجمع کردیم حتی یک نفر برای پیگیری و جویا شدن علت از پله‌های استانداری پایین نیامده و استاندار حتی یک بار هم به خود زحمت نداده که در جریان این اعتراضات مقابل استانداری با ما دیدار کند.

,

, ,

 

,

این کارگران قزوینی اذعان کردند: ما 20ماه حقوق معوقه داریم و با سنوات در مجموع 20میلیارد طلب داریم و اکنون پولی برای گذران زندگی خود نداریم.

,

این معترضان یادآور شدند: مسئولین به مشکلات ما گوش نمی‌دهند و پیگیر نیستند و به حرف‌های زده شده نیز عمل نمی‌کنند، این درحالی است که ما دارای نیروی متخصص، قطعات لازم و بازار فروش هستیم، درواقع هر فردی که برای تولید و رونق آن مانع ایجاد کند ضد رهبری و نظام است.

,

کارگران شرکت کنتورسازی در پایان گفتند: برخی از مدیران شرکت حتی در استانداری نیز افراد نفوذی دارند و با کسانی که برای حل مشکل فعالیت می‌کنند مقابله و آن‌ها را تهدید می‌کنند، این درحالی است که ما پولی نداریم و شرمنده خانواده شده‌ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه