اخبار داغ

رئیس هیئت ووشو استان:

سمنان میزبان اردوی آمادگی تیم ملی ووشو/ زیرساخت ووشو استان در سطح مطلوبی قرار دارد

سمنان میزبان اردوی آمادگی تیم ملی ووشو/ زیرساخت ووشو استان در سطح مطلوبی قرار دارد
رئیس هیئت ووشو استان سمنان گفت: زیرساخت ووشو استان در سطح مطلوبی قرار دارد و شهرستان سمنان 20 مردادماه میزبان اردوی آمادگی سازی تیم ملی ووشو می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی دانایی فرد رئیس هیئت ووشو استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص این رشته ورزشی پر طرفدار گفت: ووشو یکی از کهن ترین ورزش های رزمی می باشد که دارای 400 سبک است و در کشور ایران فقط 20 سبک فعال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس هیئت ووشو استان با اشاره به اینکه ورزش وشوو به دو بخش ساندا و تالو تقسیم می شود، افزود: ساندا به مبارزاتی گفته می شود که از ورزش بوکس، تکواندو وکشتی تشکیل شده است و در بخش تالو از سلاح های نیزه، شمشیر پهن، شمشیر باریک و چوب استفاده می شود.

,

دانایی فرد با بیان اینکه در سطح استان قریب به 500 ووشوکار مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: 75 درصد ووشوکاران از شهرستان دامغان و شاهرود می باشند.

,

وی با تاکید بر اینکه تعداد ورزشکاران آقا در استان به 400 نفر می رسد، گفت: در سطح استان سمنان بالغ بر 24 نفر در عرصه داوری و مربیگری رشته ورزشی ووشو، فعالیت می کنند.

,

رئیس هیئت ووشو استان افزود: زیرساخت رشته ورزشی ووشو در استان در سطح مطلوبی قرار دارد به طوری که سکوی ساندا در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان وجود دارد  و سالن های ورزشی ویژه این رشته در اختیار هیئت قرار گرفته است.

,

دانایی فرد از اردوی آماده سازی تیم ملی ووشو به میزبانی شهرستان سمنان خبر داد و عنوان کرد:  در این اردو 12 ورزشکار شرکت می کنند که یک وشووکار از استان سمنان می باشد.

,

وی با اشاره به افتتاحیه اردوی ووشو در 20 مرداد ماه همزمان با روز جهانی ووشو کنگ فو، بیان کرد: منتخبین این اردو به پانزدهمین دوره مسابقات جهانی شانگهای در چین اعزام می شوند.

,

رئیس هیئت ووشو استان سمنان در ادامه افزود: جایگاه ورزش ووشو در سطح استان مناسب است و از لحاظ فنی پتانسیل بالایی دارد که بایستی بیشتر بر روی آن کار و تمرکز داشت.

,

دانایی فرد یکی از اهداف بلندمدت هیئت ووشو را ایجاد چرخه سلامت و قهرمانی دانست و افزود: در رده سنی پایه و در استعدادیابی تمرکز داشته تا چرخه سلامت و قهرمانی را راه اندازی کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه