اخبار داغ

رئیس پیشین سازمان غذا و دارو:

گزارش سازمان دیده‌بان شفافیت علیه بنده سراسر کذب و اتهام است

گزارش سازمان دیده‌بان شفافیت علیه بنده سراسر کذب و اتهام است
رئیس پیشین سازمان غذا و دارو، ضمن تکذیب ادعاهای سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: تمامی اسناد مربوط به دوره مدیریت من، حکایت از رشد تولید دارو در داخل کشور دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس پیشین سازمان غذا و دارو، ضمن تکذیب ادعاهای سازمان دیده بان شفافیت و عدالت که علیه او مطرح شده، گفت: تمامی اسناد مربوط به دوره مدیریت من، حکایت از رشد تولید دارو در داخل کشور دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رسول دیناروند، با اشاره به سابقه علمی و دانشگاهی خود در حوزه داروسازی و تولید داروهای «های تک»، اظهار داشت: گزارشی که دو سال پیش راجع به عملکرد سازمان غذا و دارو در دوره مدیریت بنده تهیه شده بود، صد درصد کذب و ساختگی است.
,
 
,
وی با عنوان این مطلب که آقایان توجه نکرده اند که من مدیر دولتی نیستم، افزود: سوابق علمی و دانشگاهی من به عنوان استاد تمام، نشان می دهد که در رشته داروسازی به ویژه تولید داروهای «های تک»، توانسته ام خدماتی برای کشور داشته باشم و تمامی کارهای بنده در راستای سیاست های کلان کشور و رهنمودهای رهبری بوده است.
,
 
,
دیناروند با اشاره به انتشار بیش از صدها مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی و داخلی، گفت: بنده قبل از ورود به سازمان غذا و دارو، توانسته بودم که در تشکیل شرکت های دانش بنیان تلاش کنم و به هیچ عنوان در اداره یا هیات مدیره های این قبیل شرکت ها نقش نداشته ام.
,
 
,
وی افزود: یک دانشمند کارش همین است که زمینه رشته تخصصی خود تلاش کند و بنده هم به این مسئله افتخار می کنم که توانسته ام نقشی در ایجاد شرکت های دانش بنیان داشته باشم.
,
 
,
رئیس اسبق سازمان غذا و دارو، ادامه داد: وقتی در سازمان غذا و دارو بودم، اگر کوچک ترین تصمیمی به نفع این شرکت ها گرفته باشم، تخلف است و می توانند ادعای خود را اثبات کنند.
,
 
,
دیناروند افزود: گزارشی که دو سال قبل علیه عملکرد بنده تهیه شده بود، در دستگاه قضائی مورد رسیدگی قرار گرفت و اتهامات رفع شد.
,
 
,
وی گفت: یکی از اتهامات علیه بنده این بود که گفته اند اجازه واردات داروهای تحت لیسانس مربوط به دوره من بوده است. در حالی که قبل از من و بعد از من هم چنین وارداتی داشته ایم و داریم. اگر این کار تخلف بوده است، چرا بعد از دو سال که بنده مسئولیتی در سازمان غذا و دارو نداشته ام، جلوی آن گرفته نشده است.
,
 
,
دیناروند ادامه داد: موضوع دیگری که روی آن مانور داده اند، واردات داروهای برند بوده است که باز هم می گویم ربطی به من ندارد. زیرا، قبل و بعد از دوره مدیریت بنده نیز، شاهد واردات داروهای برند به کشور هستیم.
,
 
,
وی با نادرست خواندن چنین ادعاهایی، گفت: مدعی شده اند که سرانه مصرف دارو در دوره مدیریت من افزایش یافته است، در حالی که وقتی به سازمان غذا و دارو آمدم، سرانه مصرف دارو ۵۴ دلار بود و هنگامی که رفتم این سرانه به ۵۷ دلار رسیده بود. یعنی در مدت ۴ سال، فقط سه دلار افزایش سرانه داشته ایم که البته در ۴ سال مدیریت قبل از بنده، ۹ دلار افزایش سرانه مصرف دارو داشته ایم. پس بنده توانسته بودم این سرانه را کنترل کنم.
,
 
,
رئیس اسبق سازمان غذا و دارو افزود: در گزارشی که تهیه شده است، عنوان گردیده که در سال ۹۷ افزایش واردات داشته ایم. خب در این سال که بنده مسئولیتی نداشته ام، در حالی که در زمان مدیریت من، واردات دارو کنترل شد. 
,
 
,
وی با انتقاد شدید از ادعاهای کذب علیه او، گفت: چرا در گزارش خود نمی گویند که قیمت دارو را کم کردیم، به طوری که بدون استثنا نسبت به دوره قبل از من، قیمت تمامی اقلام دارویی را کاهش دادیم و توانستیم صرفه جویی زیادی به لحاظ ارزی برای کشور داشته باشیم.
,
 
,
دیناروند افزود: در سال ۹۲ سهم داروهای تولید داخل به لحاظ ارزش ریالی ۶۰ درصد بود که وقتی بنده سازمان را تحویل دادم، این عدد به ۷۰ درصد رسیده بود. یعنی توانسته بودیم تولید دارو را ارتقا دهیم. در حالی که تا سال ۹۲، شاهد سیر نزولی تولید دارو در کشور بودیم.
,
 
,
رئیس اسبق سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: ما باید به نظام دارویی کشور در شرایط سخت و دشوار تحریم ها، افتخار کنیم و خوراک خبری دست دشمنان ندهیم. مگر ما می توانیم ادعا کنیم که سرانه مصرف دارو در دهه ۶۰ با سرانه حال حاضر یکی باشد که چنین مباحثی را مطرح می کنیم.
,
 
,
دیناروند با عنوان این مطلب که نباید آرامش روانی مردم را فدای کینه شخصی خود کنیم، گفت: آرامش بیماران را نباید فدای ادعاهای کذب و بی اساس کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه