اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

حقوق بشر، چماق غربی‌ها بر سر کشورهای مظلوم جهان است/ حقوق بشر اسلامی باید به عنوان یک شاخص جهانی معرفی شود

حقوق بشر، چماق غربی‌ها بر سر کشورهای مظلوم جهان است/ حقوق بشر اسلامی باید به عنوان یک شاخص جهانی معرفی شود
کارشناس مسائل سیاسی گفت: غرب هیچ گونه اعتقادی به حقوق بشر ندارد و تنها از آن به عنوان چماقی بر سر کشورهای اسلامی و شرقی استفاده می کند ولی در کشورهای اسلامی نگاه واقعی به حقوق بشر به انسانی که حق حیات دارد موج می زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه آرمان؛ روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی چهاردهمین روز مرداد را در تقویم جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داده است، حقوق بشری که این روزها غربی ها از آن به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند؛ در اسلام اما معنی و مفهوم متفاوتی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

غرب همواره تلاش کرده است تا با نادیده گرفتن حقوق سایرملت ها خصوصا کشورهای مسلمان، ارزش های لیبرال سکولار جامعه خود را در قالب حقوق بشر بر جهانیان تحمیل کند لذا از این جهت، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، نماد مقاومت کشورهای اسلامی در مقابل این زیاده خواهی ها و هژمونی فرهنگی و سیاسی غرب است.

,

در همین راستا؛ همزمان با سالروز«حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» با یکی از کارشناسان گفت و گویی داشته ایم که در ادامه به آن اشاره می شود.

,

حسن هانی زاده در گفت و گوبا خبرنگار ما اظهار کرد:  نگاه اسلام به حقوق بشر تفاوت بسیار زیادی با منشور حقوق بشر سازمان ملل دارد به نحوی که اسلام حقوق ثابت و پایداری برای هر فردی که به عنوان مخلوق تلقی می شود قائل است و هیچ گاه نگاه دو گانه ای به انسان نداشته است.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تنها جایی که اسلام بین انسان ها تفاوت قائل می شود مسئله تقواست ولی حقوق بشر در غرب به عنوان ابزار فشار کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل جهان به کار گرفته شد.

,

هانی زاده با بیان اینکه غربی ها هیچ گاه حقوق بشر را آن چنان که خود آن ها تلقی و مطرح کردند رعایت نمی کنند، عنوان کرد: در طول دو قرن اخیر، جنایات فجیعی  توسط دولت های غربی از جمله اسپانیا، فرانسه، هلند، انگلیس، آمریکا و ... صورت گرفته است که جنایات آمریکایی ها بعد  از جنگ جهانی دوم بر علیه ژاپن که با سلاح های شیمیایی هزاران انسان بی گناه را قتل عام کردند از جمله آن هاست.

,

وی افزود: جنایات آمریکا در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه نشان می دهد که غرب هیچ گونه اعتقادی به حقوق بشر ندارد و تنها از آن به عنوان چماقی بر سر کشورهای اسلامی و شرقی استفاده می کند ولی در کشورهای اسلامی نگاه واقعی به حقوق بشر به انسانی که حق حیات دارد موج می زند.

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: بنابراین با تقابلی که غربی ها با کشورهای اسلامی دارند هیچ گاه حقوق بشر اسلامی را به رسمیت نمی شناسند در حالی که حقوق بشری که غربی ها طی ده ها سال گذشته تصویب کردند به کشورهای دیگر جهان سرایت دادند و سعی کردند آن را به عنوان یک شاخص جهانی تلقی کنند.

,

هانی زاده تاکید کرد: لازم است که در زمینه حقوق بشر اسلامی فعالیت و اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد که متاسفانه این مقوله مغفول مانده است و این حقوق بشر در سطح کشورهای غربی به عنوان یک پدیده رسمی شناخته نشده است در حالی غربی ها حقوق بشر خود را یک شاخص رسمی و بین المللی می دانند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین تنها چیزی که کشورهای اسلامی فاقد آن هستند اطلاع رسانی دقیق درمورد ماهیت اسلام و نگاه اسلام به حقوق بشر است که باید در این خصوص تلاش جدی شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه