اخبار داغ

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان عنوان کرد:

کیفیت آموزش دانش آموزان استثنایی در زنجان در گرو تامین کادر مجرب/ ‏933 دانش آموز با شرایط خاص در ‏زنجان تحصیل می‌کنند

کیفیت آموزش دانش آموزان استثنایی در زنجان در گرو تامین کادر مجرب/ ‏933 دانش آموز با شرایط خاص در ‏زنجان تحصیل می‌کنند
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: آموزش و پروش به 3 تا 6 نفر کادر مجرب برای دانش آموزان دارای شرایط خاص نیازمند است و عدم تامین این حجم از کادر مجرب، دانش آموزان استثنایی را تحت تاثیر قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه باغبانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت مدارس استثنایی در مناطق 14 گانه آموزشی استان اظهار کرد: در کل منطقه 14 گانه آموزشی استان زنجان فقط یک مدرسه مخصوص دانش آموزان ناشنوا وجود دارد و این مدرسه در مرکز استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به تحصیل 933 دانش آموز با شرایط خاص در استان گفت: بر اساس نرم جامعه معمولا 3 درصد از دانش آموزان دارای شرایط خاص و اثتسنایی برای آموزش با ویژگی های ناشنوا، نابینا، دارای محدودیت های حرکتی و کم توان ذهنی هر ساله در مدارس ‏ استثنایی تحصیل می‌کنند.

,

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با بیان اینکه تمامی دانش آموزان ناشنوا شهرستان زنجان و روستاهای مجاور به فاصله 30 کیلومتر از شهرستان زنجان می بایست در مدرسه مخصوص ناشنوایان تحصیل کنند افزود: سایر دانش آموزان ناشنوا که امکان حضور در مدرسه مخصوص ناشنوایان را در شهرستان زنجان ندارند در کمیسیون ماده 18 مورد تصمیم گیری قرار می‌گیرند.

,

وی بیان کرد: دانش آموزانی که امکان تحصیل در مدرسه ناشنوایان را ندارند در سایر مدارس استثنایی تحت آموزش قرار می‌گیرند و باقی دانش آموزانی که امکان استفاده از امکانات آموزشی مدارس استثنایی را ندارند در مدارس عادی تحت آموزش ویژه و توجه ویژه معلمان قرار می‌گیرند.

,

باغبانی با اشاره به تلاش آموزش و پرورش جهت پوشش تمامی دانش آموزان با شرایط ویژه در استان عنوان کرد: به جز مناطق زنجانرود و انگوران در تمامی مناطق 14 گانه مدارس استثنایی وجود دارد.

,

وی با اشاره به بازنشستگی برخی از کادر آموزشی و معلمان مدارس استثنایی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز آموزش و پروش در بخش آموزش‌های استثنایی به 3 تا 6 نفر کادر و معلم مخصوص برای دانش آموزان با شرایط خاص نیاز داریم که متاسفانه فقط یک معلم امسال به مجموعه اضافه شده است و نیاز به کادر مجرب، آموزش دانش آموزان با شرایط خاص را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ اگر چه سعی آموزش و پروش در رفع موانع آموزشی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه