اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص فرزندآوری جدی و با پشتوانه مطالعات علمی است/ سوء تدبیر برخی مسئولان مانع اصلی افزایش رشد جمعیت ایران است

هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص فرزندآوری جدی و با پشتوانه مطالعات علمی است/ سوء تدبیر برخی مسئولان مانع اصلی افزایش رشد جمعیت ایران است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در 15 سال آینده ما با یک پنجره جمعیتی پیری مواجه خواهیم شد که کاهش نرخ رشد جمعیت خصوصا جمعیت جوان از عوارض آن است و این هشدار بسیار مهمی است که متاسفانه برخی از مسئولین توجهی به اهمیت این موضوع ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار راه آرمان در خصوص صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه افزایش فرزند باید به صورت یک فرهنگ در بیاید، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که این هشدارها را می دهند که بسیار جدی و با پشتوانه مطالعات علمی و آمارهای واقعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در 15 سال آینده ما با یک پنجره جمعیتی پیری مواجه خواهیم شد که کاهش نرخ رشد جمعیت خصوصا جمعیت جوان از عوارض آن است و این هشدار بسیار مهمی است که متاسفانه برخی از مسئولین توجهی به اهمیت این موضوع ندارند.

,

سعیدی تصریح کرد: مسئولین و برنامه ریزان مباحث جمعیتی که بایستی دنبال حل مشکلات این چنینی باشند افراد استراتژیک نیستند، آن ها افرادی هستند که شرایط وضعیت فعلی را می بینند لذا بخش عمده ای از مشکلات ما از این موضوع ناشی می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید دور اندیش باشند و بتوانند بر اساس موضوعات50 سال آینده برنامه ریزی کنند، عنوان کرد: متاسفانه بخشی از مسئولین ما به این موضوع اعتقاد و باور ندارند و می گویند ما در تامین معاش جمعیت فعلی مشکل داریم بنابراین چرا باید به دنبال افزایش جمعیت باشیم.

,

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: پاسخ ما به این افراد این است که ما منابع و امکانات زیادی در داخل کشور داریم  ولی مشکل اصلی ما این است که به دلیل سوء تدبیر نتوانستیم از منابع و مزیت هایی که در اختیار داریم خوب بهره برداری کنیم و در جهت برنامه ریزی صحبح این منابع را به کار ببریم.

,

سعیدی در ادامه به طرح کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای فرهنگ سازی افزایش فرزند آوری اشاره کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی از همان مجلس نهم طرحی را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان" طرح تعالی جمعیت و خانواده" آماده کرد که فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشت و به دلیل برخی کارشکنی ها به عمر مجلس نهم نرسید و نتوانست به صحن بیاید.

,

وی خاطر نشان کرد: این طرح که با مضوع فرهنگ سازی و تشویق خانواده ها جهت افزایش فرزندآوری و ازدواج است در مجلس دهم دوباره احیا شد ولی با تصمیم هیات رئیسه مجلس، باز هم عقب ماند ولی با اعتراضات اعضای کمیسیون فرهنگی در حال حاضر در نوبت ورود به صحن علنی است که امیدورایم در صحن مصوب و عملیاتی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه