اخبار داغ

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد

امتیازات دانش‌آموزان عشایر در راستای تحقق عدالت آموزشی/ از سرانه سه برابری تا سهمیه خاص در کنکور

امتیازات دانش‌آموزان عشایر در راستای تحقق عدالت آموزشی/ از سرانه سه برابری تا سهمیه خاص در کنکور
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر امروز دانش آموزان عشایری سه برابر از دانش آموزان عادی سرانه دریافت می‌کنند به دلیل رویکرد تحقق عدالت آموزشی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سید جواد حسینی ظهر امروز در بیستمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایری در اردوگاه شهید رجایی نیشابور گفت: دفاع مقدس ایثار عشایر را درون خود نگاه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: امروز در بین بیش از 500 دانش آموز عشایری پسر حضور داریم، 17 هزار و 471 معلم، مدیر و کارمند وظیفه تربیت و آموزش عشایر را در کشور برعهده دارند.

,

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امروز آموزش و پرورش کشور یک سند بنیادی و تحول خواه را در پیش رو دارد که چندین جوهره اساسی دارد، اردوی عشایری همه این جوهره ها را نشانه گرفته است.

,

وی افزود: تربیت تمام ساحتی، چرخش های تحول آفرین در نظام آموزش و پرورش که هدفش تبدیل نهاد آموزشی به نهادی فرهنگی، آموزشی و اجتماعی است را در حال پیگیری هستیم.

,

حسینی خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین یکی دیگر از جوهره‌هایش هویت بخشی است و می خواهد دانش آموزی در طراز جمهوری اسلامی و قرآن کریم هویت ببخشد.

,

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری اردوی عشایر جلوه هویت و وحدت را به نمایش می گذارد و عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت یکی از آموزه های سند تحول بنیادین است.

,

وی خاطر نشان کرد: مهارت های وفاق اجتماعی، زیست مطلوب، انسان دوستی، صفا و صمیمیت در این اردو به نمایش گذاشته می شود.

,

حسینی عنوان داشت: هویت دینی و ایمانی و هویت ملی یک روح واحد است و این دو عنصر هویت بخش در خراسان نمادش برپا است و ما در آموزش و پرورش سعی می کنیم از این هویت ها بیشتری استفاده کنیم. عنصر اصلی هویت بخش مذهبی آستان حضرت رضا(ع) است و هویت فرهنگ ایرانی در فردوسی، خیام و عطار تجلی دارد.

,

وی تاکید کرد: امروز اگر به سیاست های نظام جمهوری اسلام و آموزش و پرورش نگاه کنیم عدالت آموزشی یک هدف راهبردی است که اتفاقا توجه به مناطق مرزی و عشایری است و معتقدیم این عدالت باید با رویکرد عدالت ترجیحی محقق شود.

,

۳۰ درصد از دانش آموزان کشور در مناطق محروم زیست می کنند

, ۳۰ درصد از دانش آموزان کشور در مناطق محروم زیست می کنند,

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امروز 30 درصد از دانش آموزان کشور در مناطق محروم زیست می کنند، طرح دانش آموزان، مناطق و استان های قابل توجه و لازم التوجه را کلید خواهیم زد. 77 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل است و تلاش می کنیم با تلویزیون تعاملی، دانش آموزان را با بهترین اساتید پرورش دهیم و عدالت را گسترش دهیم.

,

وی ادامه داد: المپیادهای دانش آموزی را در تلاشیم از انحصار سمپادی بودن خارج کنیم تا عدالت آموزشی ایجاد شود.

,

حسینی افزود: اگر امروز دانش آموزان عشایری سه برابر از دانش آموزان عادی سرانه دریافت می کنند به دلیل همین رویکرد آموزشی است.

,

به دنبال سهمیه خاص در کنکور برای فرزندان عشایر هستیم

, به دنبال سهمیه خاص در کنکور برای فرزندان عشایر هستیم,

وی خاطر نشان کرد: ما در پردیس های فرهنگیان پردیس های تربیت معلم دانش آموزان عشایر را راه اندازی خواهیم کرد و امروز حتما به دنبال سهمیه خاص در کنکور برای فرزندان عشایر هستیم.

,

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی و عشایری وزارت آموزش‌وپرورش نیز گفت: حدود 182 هزار دانش‌آموز عشایری در 6 حدود هزار مدرسه عشایری درس می‌خوانند به‌نحوی‌که تقریباً 100 مدرسه از این تعداد تک دانش‌آموزی است و خدمات‌رسانی به این دانش‌آموزان سندی برای عدالت آموزشی در ایران است.

,

حکیم زاده تأکید کرد: با توجه به نیاز عشایر بر حضور معلم بومی در آن مناطق، پیشنهاد می‌شود مراکز آموزشی ویژه معلم‌های عشایر علاوه بر سهمیه‌ای که دارند اختصاص یابد تا خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان بهتر شود.

,

وی خاطرنشان کرد: گستردگی آموزش عشایری جلوه کاملی از عدالت آموزشی در ایران و جلوه اصلی عدالت آموزشی ما معلم‌های سخت‌کوش عشایر است، اعتقاد داریم دانش‌آموزان عشایر نباید معطوف به دام‌پروری و کشاورزی شوند، نیاز امروز عشایر، پزشک و روان‌پزشک، وکیل و مهندس عشایر هم است تا دردهای این مردم را بشناسد.

,

تربیت و آموزش باکیفیت نیاز مردم عشایر است

, تربیت و آموزش باکیفیت نیاز مردم عشایر است,

حکیم زاده افزود: تربیت و آموزش باکیفیت نیاز مردم عشایر است، حفظ سنت‌ها و روحیات عشایر برای ما یک اصل است و بر روی آن تأکید داریم.

,

قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی در ادامه گفت: بیستمین دوره اردوی کشوری عشایر کشور، دوازدهمین میزبانی خراسان رضوی از این اردو ارزشمند است.

,

خدابنده نیز تصریح کرد: عدالت آموزشی برای افرادی که کم برخوردار هستند نیاز است و این اردوها این فضا را برای عدالت آموزشی فراهم می‌کند تا همکاری و کار جمعی را تمرین کنند.

,

وی تأکید کرد: از 23 استان کشور در خدمت دانش‌آموزان عشایر هستیم و در این اردو تمام موارد موردنیاز برای رشد اجتماعی و فردی را یاد خواهند گرفت.

,

کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایر کشور نیز در ادامه این برنامه گفت: مردم عشایر با تمام وجود در خدمت جمهوری اسلامی ایران هستند و در حوزه فرهنگ و دفاع نقش بی‌بدیلی در کشور دارند.

,

امروز سواد عشایر به 70 درصد رسیده است

, امروز سواد عشایر به 70 درصد رسیده است,

قندالی خاطرنشان کرد: آنچه را امروز داریم به دلیل معلم‌ها هست، معلم‌هایی که با تمام وجود برای ما مایه می‌گذارند، امروز سواد عشایر به 70 درصد رسیده است و این ارتقاء بسیار عظیمی در این بخش بوده است.

,

وی تصریح کرد: طرح سهمیه کنکور موضوعی و رشته‌ای برای عشایر را به شورای عالی انقلاب فرهنگی برده‌ایم و فراکسیون عشایر مجلس پیگیر این موضوع است، از سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش درخواست رسیدگی و پیگیری این موضوع را داریم.

,

قندالی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مجازی برای بالا بردن علم عشایر ضروری است و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده کنیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه