اخبار داغ

در گفتگو با مدیرکل ثبت احوال استان سمنان مطرح شد؛

اسم‌های مورد علاقه سمنانی‌ها برای نامگذاری دختر و پسر

اسم‌های مورد علاقه سمنانی‌ها برای نامگذاری دختر و پسر
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه فراوانی نامگذاری نوزادان بیشتر به سمت اسامی مذهبی است، گفت: "فاطمه" و "امیر علی" در صدر فراوانی نامگذاری ها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، به وقایع حیاتی 4 ماهه نخست سال 98 اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 779 ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.8 درصد کاهش ولادت داشته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه از این تعداد نوزادان متولد یافته، یک هزار و 429 نوزاد پسر و یک هزار و 350 نوزاد دختر بوده اند، افزود: 2 هزار و 325 ولادت در حوزه شهری و 346 ولادت نیز در حوزه روستایی بوده است.  

,

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به آمار ولادت به تفکیک هر شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان مهدیشهر 114 مورد، میامی 199 مورد، دامغان 377 مورد، گرمسار 227 مورد، آرادان 21 مورد، سمنان 781 مورد، شاهرود یک هزار و 49 مورد و سرخه 11 مورد ولادت به ثبت رسیده است.

,

قندالی با بیان اینکه فراوانی نامگذاری نوزادان بیشتر به سمت اسامی مذهبی است، تصریح کرد: بیشترین فراوانی نام نوزادان دختر به ترتیب برای نام های فاطمه با 82 مورد، حلما 39 مورد، زهرا 38 مورد، یسنا 35 مورد، فاطمه زهرا 25 مورد، بهار 24 مورد، هانا 20 مورد، ریحانه 18 مورد، حسنا 16 مورد، آیناز 15 مورد می باشد.

,

وی اضافه کرد: فراوانی نام نوزادان پسر نیز به ترتیب برای نام های امیرعلی با 67 مورد، امیر حسین 46 مورد، حسین 41 مورد، علی 36 مورد، امیر عباس 33 مورد، ابوالفضل 30 مورد، سامیار 28 مورد، محمد طاها 27 مورد، محمد 26 مورد و یاسین 25 است.

,

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به رواج انتخاب نام های نیکو برای فرزندان، گفت: مردم ما متدین هستند و از قدیم الایام برای فرزندان خود اسامی مذهبی را برمی گزیدند.

,

قندالی بیان کرد: با توجه به اینکه در جامعه مذهبی زندگی می کنیم و کشور اسلامی هستیم ، رویکرد سازمان ثبت احوال در مهندسی نام و نامگذاری به این نحو است که اسامی غیر مذهبی را به مذهبی تغییر می دهیم ولی اسامی مذهبی را به غیرمذهبی تغییر نمی دهیم . البته تغییر اسامی مذهبی به مذهبی که فراوانی بیشتری دارد نیز امکان پذیر است.

,

وی همچنین به آمار مرگ و میر در 4 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: یک هزار و 197 مورد وفات به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12.9 درصد افزایش مرگ و میر داشتیم.

,

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت ما بسیار پایین است، افزود: فرزندآوری را به زوج های جوان توصیه می کنیم تا جمعیت ما به سمت پیری نرود چرا که همانگونه که امام خامنه ای فرمودند وقتی جمعیت پیر شود آفتی برای جامعه خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه