اخبار داغ

نماینده مردم قاین وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی:

برخی مسئولان در خصوص بازگشایی گمرک دچار خطای راهبردی هستند

برخی مسئولان در خصوص بازگشایی گمرک دچار خطای راهبردی هستند
نماینده مردم قاین وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضع‌گیری‌های مسئولان رده پایین‌تری در استان دارند که نیاز به بازگشایی معبر رسمی نیست اما این افراد دچار یک خطای راهبردی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: باید اقداماتی در خصوص بازگشایی بازارچه یزدان صورت بگیرد که این تبدیل به گمرک مرزی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با,  خاورستان، ,  خاورستان، ,  خاورستان، , اظهارکرد: باید اقداماتی در خصوص بازگشایی بازارچه یزدان صورت بگیرد که این تبدیل به گمرک مرزی شود.,

 

,

وی افزود: پیگیری‌هایی که از سوی دفتر وزارت خارجه و وزارت کشور در خصوص بازگشایی بازارچه‌ها لازم بود انجام شد و طبق هماهنگی‌هایی که من داشتم و قولی که مسئولان داده بودند بازدیدهایی صورت گرفته و کمیته مشترک مرزی تشکیل شد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: کار دیگری که اخیرا دارد انجام می‌شود بازدید رئیس کل گمرک افغانستان از بازارچه یزدان است؛ کارهای اداری که باید از طرف ایران انجام شود از طریق مرکز پیگیری می‌شود.

,

 

,

فلاحتی یادآورشد: ما بیشتر تاکید بر انسجام‌بخشی و تمرکز مسئولان داخلی استان در زمینه بازگشایی بازارچه یزدان داریم.

,

 

,

وی ضمن اشاره به این‌که آقای استاندار که ورود و پیگیری‌های خوبی داشتند، گفت: بیشترین نگرانی ام از موضع‌گیری‌های مسئولان رده پایین‌تری در استان است که ممکن است اجتهادی داشته باشند که نیاز به بازگشایی معبر رسمی و گمرک دیگری نداریم.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: واقع امر این است که ما استان را فقط استان نباید ببینیم وقتی صحبت از گمرک مرزی می کنیم یک پایان مثبت برای شرق کشور است.

,

 

,

فلاحتی افزود: ایجاد گمرک منافع بسیاری برای استان ما دارد که استفاده می کنیم و مشخص می کند گمرک مرزی چقدر در اشتغال و توسعه استان می تواند تاثیرگذار باشد.

,

 

,

وی ادامه‌داد: ما به هر میزان که بتوانیم گمرک مرزی یزدان را فعال کرده و از طریق کشور افغانستان، پاکستان وهندوستان و آسیای جنوب شرقی ارتباط برقرار کنیم توسعه قوی‌تری را در استان شاهد خواهیم بود که منافع آن برای همه کشور است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: اگر نگاه استان و منطقه‌ای به موضوع داشته باشیم و تنها استان خراسان‌جنوبی را در این خصوص سهیم بدانیم ممکن است دچار خطای راهبردی بشویم که با توجه به مرز ماهیرودی که داریم نیازی به گمرک دیگری نداشته و همین زمینه یک اشتباه استراتژیک برای توسعه استان باشد.

,

 

,

فلاحتی گفت: من از تمام مدیرانی که در این زمینه چه اظهارنظر می‌کنند و چه ورود پیدا می کنند و مسئولیت هماهنگی‌ها بر عهده آنها است انتظار دارم دیدگاه توسعه به شرایط اقتصادی و گمرک مرزی داشته باشند.

,

 

,

وی ضمن تاکید بر این‌که من از راه اندازی هر چهار بازارچه استان استقبال می کنم، افزود: گمرک سطح و توسعه اقتصادی بالاتری از یک بازارچه دارد و یک معبر رسمی است که مورد اتفاق هر دو کشور است که در آن می توان کارهای بزرگ صادرات و واردات حتی ورود به بنگاه‌های اشتغال پایدار در منطقه را داشته باشیم تا ظرفیت های بسیاری در منطقه ایجاد کند.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بازدید و کارهایی که باید از طرف وزارت خانه مربوطه از گمرک، وزارت خارجه و وزارت کشور باید انجام می‌شد تا الان براساس یک بازه زمانی مشخصی انجام گرفته است.

,

 

,

فلاحتی افزود: گزارش روابط بین افغانستان و کشور ما گویای این است که کشور افغانستان مدافع بازگشایی این قضیه گمرک یزدان است و تاکنون استقبال داشته اند.

,

 

,

وی خاطرنشان‌کرد: در مباحث کلان اقتصادی کشوری و وزارت خانه‌های مربوطه نگاه مثبتی است که امیدواریم با هم سویی آقای استاندار و مدیران کل به سمتی بریم که شاهد افتتاح گمرک یزدان باشیم و محموله های بزرگ تجاری بین دو کشور رد و بدل شود؛ ظرفیت های خراسان جنوبی به نوبه مورد توجه قرار خواهد گرفت و فواید آن به مردم برخواهد گشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه