اخبار داغ

توافق شهرداری و آستان حرم حضرت معصومه (س) برای انتقال میدان تره‌بار از مرکز شهر قم

توافق شهرداری و آستان حرم حضرت معصومه (س) برای انتقال میدان تره‌بار از مرکز شهر قم
عضو شورای اسلامی شهر قم از توافق شهرداری و آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) برای انتقال میدان تره‌بار از مرکز شهر خبر داد و گفت: تملکات این پروژه نیز شروع‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به وضعیت کنونی میدان شهید مطهری اظهار داشت: در 5 دوره‌ای که در شورای شهر حضور دارم از همان دوره‌ای اول موضوع انتقال میدان تره‌بار مطرح و تصویب شد.

وی ادامه داد: بااین‌وجود همچنان انتقال کامل میدان تره‌بار صورت نگرفته و همین موضوع کار را برای ساماندهی این میدان سخت‌تر کرده است.

آتش زر از برگزاری جلسات مختلف در این زمینه در ماه‌های اخیر خبر داد و ابراز داشت: درنهایت در جلسات مختلفی که داشته نهایتاً به این جمع‌بندی رسیدیم که افراد باقی‌مانده در میدان تره‌بار هم جابجا شود.

وی افزود: بر اساس توافقی که بین شهرداری و آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) صورت گرفته مقرر شد هزینه تملک این پروژه به‌صورت مساوی پرداخت شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: علاوه بر این در همین مکان طرح‌های گردشگری و خدماتی برای زائرین با هزینه شهرداری و آستان ایجاد می‌شود و درآمدزایی اجرای این طرح‌ها به‌صورت مشترک خواهد بود.

وی بابیان این‌که سازمان بهسازی شهری متولی این کارشده است، تأکید کرد: بخشی از تملک این پروژه بر عهده‌ای سازمان میدان‌ها شهرداری است که هم‌اکنون وارد عمل شده و کار خود را شروع کرده است.

آتش زر در خصوص سایر بخش‌های میدان مطهری نیز گفت: در میدان مطهری ایستگاه مترو در حال ساخت است و بر اساس طرحی که در حال مطالعه است پیش‌بینی‌های لازم برای اطراف آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در صورت آماده شدن این طرح و تصویب آن در شورا مغازه‌های اطراف میدان تعیین تکلیف شده و به پروژه اضافه می‌شوند.

آتش زر در خصوص خیابان مولوی نیز بیان داشت: بر اساس طرح فعلی تنها یک جداره این خیابان تخریب می‌شود البته احتمال این‌که در طرح جدید تمامی خیابان نیز وارد محدوده میدان مطهری و پروژه این میدان بشود نیز وجود دارد.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه